Oppdragscontroller søkes til ledende ingeniør -og arkitekturselskap

Multiconsult er et norsk kraftsenter med internasjonalt nedslagsfelt innen prosjektering og rådgivning. Gjennom flere kontorer i Norge og internasjonalt benytter vi 100 års erfaring til å skape ny historie. For oss handler muliggjøring om erfaring, rett kompetanse og riktig kompetansesammensetning blant våre 3300 medarbeidere. Multiconsult er notert på Oslo Børs og opererer innenfor følgende fire forretningsområder: Bygg & Eiendom, Samferdsel, Energi & Industri og Vann & Miljø.


Vi søker en dyktig og proaktiv controller til vår seksjon for oppdragscontrolling. Stillingen vil være en del av avdelingen oppdragsøkonomi som består av 19 hyggelige og kompetente medarbeidere. Som oppdragscontroller vil du få ansvar for oppfølging av din egen portefølje og inneha et bredt spekter av spennende oppgaver. I tillegg vil du være kontaktpunkt for oppdrags- og linjeledere vedrørende økonomisk- og administrativ støtte.  Rollen vil rapportere til Seksjonsleder for Oppdragscontrolling. 

Arbeidsoppgaver 

  • ansvar for egen oppdragsportefølje. Løpende oppføling av risikofaktorer som budsjettoverskridelser, kundefordringer, lager m.m
  • støtte oppdrags- og linjeledere i økonomisk styring og kontroll i oppdrag 
  • gjennomføring av månedlig oppdragsrapporteringsprosess; sørge for korrekt rapportering, lede månedlige oppdragsgjennomganger, ferdigstillelse av endelig rapport og dokumentasjon iht. interne rutiner
  • bistå og støtte medarbeidere på alle nivåer med oppfølging av deres oppdragsportefølje 
  • sørge for korrekt bokføring av honorarjusteringer og risikoavsetninger i oppdrag, samt riktig dokumentasjon av disse
  • oppfølging av timer knyttet til underkonsulenter og inngående fakturaer knyttet til disse
  • kontroll og utsending av fakturaer
  • ad-hoc oppgaver og kontinuerlig forbedringsarbeid 

Kvalifikasjoner 

  • økonomisk utdannelse på minimum bachelornivå 
  • 0-2 års arbeidserfaring. Erfaring fra prosjektbasert virksomhet er et pluss, men nyutdannede oppfordres til å søke 
  • god økonomi- og regnskapsforståelse 
  • gode Excel kunnskaper 
  • erfaring med større ERP system er en fordel, gjerne Maconomy 
  • god fremstillingsevne på norsk både, muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper 
For å lykkes i denne rollen må du være strukturert, nøyaktig og selvstendig. Du har gode kommunikasjons - og samarbeidsevner og du evner å skape gode relasjoner internt i organisasjonen. Videre er det viktig at du er proaktiv og at du trives i et miljø der det skjer mye. I tillegg ser vi etter deg som er ansvarlig, initiativrik og har høy gjennomføringsevne. 

Vi tilbyr
Som medarbeider hos oss blir du en del av et fremtidsrettet og inkluderende arbeidsmiljø, med gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Hos oss vil du oppleve stor variasjon i arbeidsoppgavene og gode muligheter til å bli synlig i organisasjonen. Som ansatt hos oss vil du få tilgang til firmahytter over hele landet, samt fri mellom jul og nyttår og i påsken, i tillegg til fem ukers ferie. Vi tilbyr ellers konkurransedyktige betingelser, med gode pensjons- og forsikringsordninger. Vi holder til i moderne lokaler på Skøyen.  

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved John Ola Solheim på mobil 909 91 137john.ola.solheim@financepeople.no, eller Jannicke H. Lunder på mobil 928 21 239 / jannicke.lunder@financepeople.no

Alle henvendelser behandles konfidensielt og søknader behandles fortløpende.

Vi håper å høre fra deg!


Lignende søk: Konsulent, Bygg / Anlegg / Håndverk