Business Controller

Norkart er et heleid datterselskap av Ferd AS, eid av Johan H. Andresen med familie. Ferd representerer et av Norges mest kompetente eiermiljøer og har som visjon å skape varige verdier og sette tydelige spor. Ferd skal være en langsiktig, fleksibel og verdiskapende partner for sine privateide selskaper.

Norkart tilbyr markedsledende software og digitale tjenester innen eiendomsinformasjon, kommunalteknikk og geografiske informasjonssystemer til offentlig og privat sektor. Vi har Norges mest komplette datavarehus for geografisk informasjon. Nøkkelen til suksess ligger i nærhet til kunden, gjennomføringskraft og kompetansen til våre snart 200 medarbeidere. Siden 1961 har vi i Norkart lyttet til våre kunder og utviklet tjenester og verktøy de trenger for å løse sine oppgaver. Dette gjør at vi i dag er det største innovative fagmiljøet innen geografiske informasjonssystemer og kommunalteknikk. Norkart leverer tjenester til alle bransjer som har behov for oppdatert eiendomsinformasjon, og har utviklet eiendomsløsninger for meglere, takstmenn, advokater, finans- og energisektoren. Arbeidsmiljøet vårt preges av en raus delingskultur. Selskapet er meget solid finansielt og omsatte for 340 millioner i 2020 med 12 % gjennomsnittlig omsetningsvekst siste 5 år.


Vi vokser videre og søker nå etter en Business Controller. Som Business Controller vil du få en sentral og viktig rolle med blant annet ansvar for KPI-oppfølging og rapportering for selskapet. Du vil jobbe tett med og rapportere til selskapets CFO.

Arbeidsoppgaver

  • delaktig i rapportering til styret og konsernrapportering til Ferd
  • oppfølging av KPIer
  • analysere økonomiske resultater og bidra til å gjennomføre nødvendige tiltak
  • bistå i budsjett og forecasting
  • bidra inn i årsoppgjørsprosessen
  • bidra til å optimalisere rutiner og prosesser
  • være en faglig støtte for prosjektledere og for linjeorganisasjonen i finansielle spørsmål
  • løpende utvikling av finansfunksjonen

Kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdannelse på Master-nivå
  • minimum 3 års erfaring fra lignende stilling, erfaring fra revisjon er også relevant
  • solid regnskapsforståelse
  • god prosess- og systemkompetanse
  • svært gode Excel-kunnskaper
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper
For å lykkes og trives i rollen må du være strukturert, nøyaktig, proaktiv og en god gjennomfører. Du må ha god forretningsforståelse og en kommersiell legning. At du er serviceinnstilt og har en positiv innstilling til oppgaver er viktig, og du må trives med endringer og vekst. Rollen setter krav til å kunne jobbe både selvstendig og i samarbeid med andre.

Det tilbys
En spennende mulighet i et voksende selskap. Stillingen byr på svært gode muligheter for så vel faglig som personlig utvikling. Arbeidsmiljøet beskrives best som profesjonelt uformelt, og kollegaene er driftige, engasjerte og positive. Det tilbys konkurransedyktige betingelser. Selskapet holder til i meget sentrale lokaler i Sandvika, kort vei til kollektivtilbud.

Virker dette interessant, ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Anne Hilde Nilsen på mobil 975 89 490 eller på anne@financepeople.no

Alle henvendelser behandles konfidensielt.


Lignende søk: Bank & Finans, Eiendom / Eiendomsmegling, IT / Tech /