Supply Chain Manager

Siden 1986 har ScanSense vokst til å bli en stor global utvikler og produsent av trykk- og lastsensorer for krevende applikasjoner og miljøer.

Vi er her for deg - og vi er her for å bli.

I den nyopprettede stillingen som Supply Chain Manager hos Scansense AS vil du ha det overordnede strategiske ansvaret for å utvikle en funksjonell Supply-Chain strategi, gjennom blant annet optimalisering av digitale prosesser. 
Du vil være ansvarlig for å styrke samhandlingen mellom aktørene i hele verdikjeden for å sikre at vareflyten inn, gjennom og ut av organisasjonen er optimalisert med tanke på både kundens tilfredstillelse og pengeflyt.
Du vil også ha det overordnede ansvaret for å sikre god produktkvalitet, både internt og hos våre underleverandører.
Vår nye supply chain manager vil ha en svært viktig rolle for at Scansense AS skal innfri sine ambisjoner om videre vekst og utvikling. Avdelingen består i dag av personer som dekker innkjøps- og lagerfunksjonene.

Stillingens ansvarsområder:

  • Kontinuerlig oppfølging av eksisterende og nye leverandører
  • Delta i strategisk innkjøp for å redusere kostnader på sentrale komponenter i tett samarbeid med vår utviklingsavdeling
  • Ansvarlig for å sikre god kvalitet på innkjøpte komponenter gjennom kontinuerlig oppfølging og kontroll
  • Ansvarlig for inngående/ utgående logistikk og den totale lagerbeholdningen
  • Faglig støtte for salgsavdelingen og bidra aktivt inn mot salg for å sikre at leveringsbetingelser kan innfris
  • Bidra i produksjonsplanleggingen for å sikre optimal vareflyt
  • Kvalitetskontroll av ferdig produkt og oppfølging av avvik både internt og hos våre underleverandører
  • Sentralt bindeledd mellom produksjonsledelsen og R&D funksjonen
  • Lede prosjekter knyttet til kostnadsreduksjoner, risiko og kvalitet

Kvalifikasjoner og erfaring:

  • Høyere utdanning innen supply chain, innkjøp/ logistikk
  • Evne til å administrere alle aspekter av forsyningskjeden, fra produktutvikling til leveranse av ferdige varer.
  • Relevant erfaring innen SCM med strategisk innkjøp, sourcing og logistikk
  • God teknisk kompetanse og gjerne erfaring med innkjøp fra produksjonsbedrift
  • Erfaring fra prosessarbeid i ERP-systemer
  • Gode forhandlingsevner og du er en prosessdriver som kontraherer
  • Prosjektledererfaring og bidrar til fremdrift og godt samarbeidsklima
  • God servicementalitet mot leverandører
  • Handlekraftig med gjennomføringsevne som bidrar til resultater og gode prosesser

Vi tilbyr:

  • En organisasjon i kontinuerlig utvikling med ambisiøse mål
  • Utfordrende arbeidsoppgaver i et aktivt miljø med entusiastiske og dyktige kolleger
  • Konkurransedyktige lønns- og pensjonsordninger
  • Moderne lokaler
  • Kantineordning 
  • Firmahytte


Henvendelser vedrørende rollen kan rettes til Prime ved Knut Hauge, tlf 932 11 972, eller Oda Danielsen, tlf 452 83 746.

Alle henvendelser til Prime behandles konfidensielt – om ønskelig også overfor oppdragsgiver.


Lignende søk: Leder, Maritim / Shipping, Olje / Gass