Ønsker du å være leder av Norges mest innovative Lønnsavdeling?

Lagre
Du må logge på eller
opprette en konto for å lagre en jobb.

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet har ca. 13 000 dyktige medarbeidere. Med sine 373 år er Posten en av Norges eldste bedrifter og kan vise til en fantastisk omstillingsevne.


Konsernets avdeling for Lønn er ansvarlig for å ivareta totaliteten rundt utbetaling og håndtering av lønn, pensjon, reise/utlegg og trygderefusjon for Posten og Bring  sine 13000 medarbeidere. 

Vi er opptatt av fremtidsrettede løsninger og har i 2021 implementert nytt lønnssystem fra Unit 4 Business World, et av markedets mest innovative og automatiserte lønnssystem. I tillegg har vi robotisert 24 prosesser og implementert vår interne chatbot. Flere av våre dyktige medarbeidere går i år av med pensjon og vi er i gang med å erstatte disse.  Arbeidsmiljøet vil derfor ha en god miks av yngre dynamiske ansatte og erfarne ansatte med solid «corporate» kunnskap.

 Har du lyst å ta dette teamet til neste nivå?

Vi ser etter en engasjert og faglig dyktig Lønningssjef som trives med å utvikle team. Du synes det er moro med flere baller i luften og har erfaring fra å jobbe i en kompleks organisasjon. Stillingen inngår i ledergruppen til konsernets Shared Service Centre (SSC) og rapporter til direktør for SSC konsern, organisert i Økonomi og Finans.


Arbeidsoppgaver

  • ansvar for vår interne tjenesteleveranse til 11 selskap og 7-800 ledere
  • lede, motivere og utvikle avdelingen med 15 medarbeider
  • sørge for kontinuerlig kompetanseutvikling både lønnsfaglig, systemmessig og innenfor digitalisering
  • sikre god dialog med interne kunder og samarbeidspartnere, herunder vår enhet for robotteknologi
  • tett samarbeid med vår IT avdeling for å optimalisere lønnssystemet med tilhørende grensesnitt 

Kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdannelse. Relevant erfaring kan kompensere for utdanning
  • minimum 5-10 års relevant erfaring, gjerne som lønningssjef, implementeringspartner eller tilsvarende
  • meget god erfaring innenfor lønn, utlegg og trygderefusjoner
  • solid ledererfaring
  • erfaring fra prosess optimalisering 
  • god IT- og systemkompetanse og interesse for teknologi
  • gjerne erfaring fra Unit 4 Business World
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper

  • nøyaktig, strukturert og kvalitetsbevisst
  • evne til å lede, motivere og skape energi, engasjement og godt samarbeid
  • endringsvillig og trives med å jobbe med prosessforbedringer
  • sterk gjennomføringskraft og evne til å utfordre dersom det er behov
  • meget gode samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper

Vi tilbyr

  • et spennende arbeidsmiljø i et konsern som satser på innovasjon og digitalisering
  • en sentral og selvstendig stilling med mulighet til å være med å forme konsernets fremtidsrettede Lønningsavdeling
  • Viktig medlem og bidragsyter i ledergruppen i Shared Service Centre
  • konkurransedyktige betingelser
  • gode pensjons- og forsikringsordninger

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Mona Gabrielsen på 917 46 917 eller mona.gabrielsen@financepeople.no 

Alle henvendelser behandles konfidensielt.


Lignende søk: Bank & Finans, Offentlige tjenester / Forvaltning, Regnskap / Revisjon