Lønnsmedarbeider til ledende bilforhandlerkjede

Lagre
Du må logge på eller
opprette en konto for å lagre en jobb.

Møller Synergi AS er et selskap i Møller Mobility Group. Møller Mobility Groups kjernevirksomhet er import, salg og service av de sterke merkevarene Volkswagen, Audi, Skoda og Seat. Konsernet har også en betydelig eiendomsportefølje. Møller Mobility Group har i dag over 4200 medarbeidere og 750 000 kunder som betjenes av til sammen 67 forhandlere i Norge, Sverige og Baltikum.

Møller Synergi AS er en intern tjenesteleverandør innen regnskap og lønn og har om lag 40 medarbeidere, organisert i fire regnskapsteam og ett lønnsteam. Selskapet leverer tjenester til Møller Bil forhandlerne i Norge, til importør og til eiendoms- og holdingselskaper i konsernet.


Vi søker en faglig sterk og engasjert lønnsmedarbeider til vårt lønnsteam. Lønnsteamet i Møller Synergi består av 5 dyktige lønnskonsulenter som beregner lønn for 23 selskaper i konsernet med til sammen ca. 3 000 ansatte. Lønnssystemet som benyttes er Aditro Lønn. Stillingen rapporterer til lønningssjef.


Sentrale arbeidsoppgaver:

  • selvstendig operativt ansvar for lønnskjøring fra A-Å
  • registrering av variable transer og import av filer til utbetaling
  • registrering av fravær, sykemeldinger og inntektsmeldinger
  • kommunikasjon med NAV vedrørende utestående refusjoner
  • oppgaver knyttet til økonomisk rapportering, internt og eksternt
  • A-melding
  • betaling av skatt og AGA
  • bokføring og avstemming
  • vedlikeholde OTP/AFP
  • kontroll og utbetaling av reiseregninger og utlegg
  • kvalitetssikring og internkontroll innen lønnsfaget
  • bidra til videreutvikling av interne prosesser, rutiner og systemer
  • ad hoc oppgaver

Ønskede kvalifikasjoner:

  • 3-5 års erfaring med lønn fra A-Å
  • relevant bachelorgrad innen økonomi, erfaring kan kompensere for dette
  • god forståelse for hele lønnsprosessen og generelt god tall- og regnskapsforståelse
  • kompetanse innen relevant lovverk
  • gode excelkunnskaper god systemforståelse
  • gode norsk- og engelskkunnskaper, både skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper:
Vi ser etter deg som trives med samarbeid og lagspill i et miljø der man må kunne håndtere mange selskap parallelt og ha mange baller i luften samtidig. Av natur er du serviceinnstilt og du evner å jobbe selvstendig og ta gode beslutninger på egenhånd. Hos oss er det til tider hektisk, og du bør trives med et høyt arbeidstempo og effektive prosesser. Videre er du positiv, fleksibel og tar en utfordring på strak arm. Godt humør, nysgjerrighet og stå-på vilje er også viktig for å trives og lykkes i rollen.


Vi tilbyr:
Vi tilbyr en spennende og utfordrende stilling i Norges største bilforhandlerkjede. Rollen vil gi store muligheter for være med på å forme lønnfunksjonen i konsernet. Du vil bli en del av et team med engasjerte og hyggelige kollegaer i et stort kompetansemiljø og du vil få en stor kontaktflate i konsernet. Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser og tilgang til blant annet firmahytter, ferieleilighet og idrettslag.


Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no. Ved spørsmål kan du kontakte Nora Lundstrøm på 482 71 203 / nora.lundstrom@financepeople.no.

Alle henvendelser behandles konfidensielt.


Lignende søk: Bank / Finans tjenester, Bank & Finans, Spesialist, Regnskap / Revisjon, Transport / Logistikk / Lager