Business Controller

Söderberg & Partners er Norges ledende aktør innen risikovurdering og finansiell rådgivning. Samlet har Söderberg & Partners-gruppen i overkant av 600 mrd. NOK under rådgivning og er Nordens største frittstående innkjøper av forsikringer på vegne av sine kunder. Dette gjør konsernet til den største aktøren innenfor formuesforvaltning, forsikringsmegling og pensjonsrådgivning i Norden.

Söderberg & Partners konsernet har i dag ca. 2500 medarbeidere fordelt på ca. 70 kontorer i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Nederland, Luxemburg og Spania. I Norge er vi ca. 350 kolleger. Det nordiske samarbeidet gir oss tilgang til markedets skarpeste analyse-, IT- og rådgivningsverktøy, slik at vi kan styrke både posisjonen vår og evnen til å ivareta kundenes individuelle behov.

Vi har en sterk bedriftskultur med ansatte som har høye ambisjoner og stort engasjement. Organisasjonen er kreativ og dynamisk og preges av korte beslutningsveier og stort rom for personlig initiativ. Dette skaper et inspirerende miljø hvor du har muligheter for å utvikle deg raskt.


Er du en ambisiøs økonom med høy gjennomføringsevne som ønsker å ta det neste steget i karrieren? Vi vokser stadig og søker en analytisk og forretningsorientert Business Controller til å bistå og videreutvikle det norske konsernets økonomifunksjon.

Som ny Business Controller blir du del av en faglig sterk økonomiavdeling med 13 kolleger. Du vil bistå konsernet på tvers og støtte ulike forretningsområder, men med et særlig fokus på det største området Eiendom. Stillingen rapporterer til CFO med stiplet linje til leder for avdeling Eiendom (CCO).

Vår nye kollega er en som får energi av å skape resultater og forbedre styringen av en virksomhet. Du forstår underliggende drivere bak regnskapet og evner å kommunisere med ikke-økonomer. Du er nysgjerrig og proaktiv, du tenker nytt og tør å utfordre status quo.  

Oppgaver og ansvar

  • være en strategisk sparringspartner for CFO og CCO
  • følge opp drivere og lønnsomhet i avdelinger og forretningsområder med hovedfokus på Eiendom
  • bistå med oversikt/innsikt i eiendomsmarkedet
  • støtte forretningen med analyser og forståelse av regnskapstall, samt innhente innsikt for å forbedre kontrollen på virksomheten og ekstern rapportering
  • lede budsjett- og prognoseprosessen
  • delta i og lede ulike forbedrings- og effektiviseringsprosjekter
  • bistå med månedlig rapportering til ledelsen, blant annet koordinering og kvalitetssikring av månedlig rapporteringsprosess, og løpende avstemminger og prognoser
  • bistå i DD prosesser
  • være superbruker for styringsverktøyet i konsernet (Power BI)
  • ad-hoc prosjekter og rapportering

Vi mener bruk av data blir mer og mer viktig for å kunne ta gode strategiske beslutninger. Vår nyutviklede front-end løsning, Power BI, ble nominert og valgt som referansecase for Microsoft i 2020. Denne stillingen vil i tillegg ha en helt sentral rolle innen videreutvikling av denne løsningen.

Kvalifikasjoner / Egenskaper:
Vi tror at du er en som vil mye, som tenker utradisjonelt og er en forkjemper for endring, effektivisering og nye tilnærmingsmåter. Du blir begeistret av å vise kunder og kolleger merverdien du, og området du representerer, tilfører. Vi jobber ofte i team, så du er en god lagspiller. Du kommuniserer klart og jobber målbevisst og strukturert.

  • mastergrad innen økonomi/finans eller tilsvarende, med gode akademiske resultater
  • 4-5 års relevant erfaring fra revisjon, konsulentvirksomhet eller tilsvarende stilling
  • sterk forretningsforståelse
  • interesse for teknologi og generelt god systemforståelse, blant annet gode Excel-ferdigheter og gjerne erfaring fra Power BI
  • gode norsk- og engelskkunnskaper, både muntlig og skriftlig

Vi tilbyr
Til den rette kandidaten kan Söderberg & Partners tilby en spennende og viktig stilling i konsernet, hvor man vil få påvirke og være med og gjøre en forskjell. Selskapet er i stadig vekst både organisk og gjennom oppkjøp, og er opptatt av prosessforbedringer og systemtilpasninger, effektiviseringer og kompetanseheving. Dette innebærer at stillingen byr på svært gode muligheter for så vel faglig som personlig utvikling. 

Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser og markedsledende pensjons- og forsikringsordninger. Selskapet holder til i moderne lokaler midt på Lysaker Torg med gode kantinefasiliteter. Vi har et meget godt faglig og sosialt miljø og fokuserer på omtanke for kunden og hverandre.

Virker dette interessant, ber vi deg søke via www.financepeople.no. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Henriette Kjærås Aaberg på tlf.:  976 15 226 eller på henriette.aaberg@financepeople.no. Alle henvendelser behandles konfidensielt.

 

 


Lignende søk: Bank / Finans tjenester, Bank & Finans, Spesialist, Eiendom / Eiendomsmegling, Forsikring, Regnskap / Revisjon