ARK søker Supply Chain Controller

ARK Bokhandel AS er Norges største bokhandelkjede med en omsetning på 1,6 MRD. Kjeden er heleid av Gyldendal ASA, som er notert på Oslo Børs og er Norges største bokkonsern med ledende virksomheter i alle delene av verdikjeden; forlag, distribusjon og handel.

ARK har 151 egeneide butikker og den sterkeste digitale posisjonen i bransjen, med både den største og mest kjente nettbokhandelen, i tillegg til markedets mest populære og hurtigst voksende lese-app. Vi er helt i toppen blant kvinners absolutte favorittkjeder, og vi er blant de kjedene folk synes det er mest lettvint og gøy å handle hos. Vi jobber hver dag for å levere verdens beste handleopplevelser og med det befeste vår posisjon som folks favorittbokhandel. ARK er en kjede som går nye veier, samtidig som vi fremhever og forsterker vårt hovedfundament; bøkene.

ARK søker en forretningsorientert Controller som vil være en viktig sparringpartner og utfordrer overfor driftsorganisasjonen for å optimalisere varestrømmen i ARK. Du vil ha en bred kontaktflate mot innkjøp, logistikk og kategori, og det stiller derfor krav til gode kommunikasjons- og relasjonsevner. Stillingen tilhører økonomiavdelingen og rapporter til Økonomidirektør.

Arbeidsoppgaver og ansvar:

  • ansvarlig for varestrømrapportering
  • aktivt analysere og se trender for potensiale i økt lønnsomhet i varestrømmen
  • gi beslutningsstøtte som fører til optimal prissetting av varer, innkjøpsplaner, marginkontroll, varelagerstyring og omløpshastighet
  • bidra aktivt med å utarbeide prognoser knyttet til varekjøp og varelager
  • bidra aktivt med videreutvikling av analysemodeller, prognoser og rapporter i varestrømmen
  • overvåke utvikling av relevante KPI’er, rapportere avvik og foreslå korrigerende tiltak
  • ansvarlig for lønnsomhetsanalyse, spend analyse og beslutningstøtte til reforhandlinger av leverandør kontrakter
  • oppfølging og bistand i forskjellige strategiske prosjekter innenfor varestrøm

Ønskede kvalifikasjoner:

  • høyere økonomisk utdannelse innen økonomi, logistikk eller varehandel
  • minimum 3 års relevant erfaring fra tilsvarende rolle innen retail eller produksjon
  • sterke ferdigheter i Excel og generelt høy systemforståelse
  • gode kommunikasjonsegenskaper, herunder muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • erfaring med SAP er en fordel, men ikke et krav

Personlige egenskaper:

  • selvgående med evne til å jobbe systematisk og analytisk
  • utadvendt og har godt humør
  • gode samarbeidsevner
  • deler kunnskap med teamet og gjør hverandre gode
  • tydelig og ambisiøs
  • stor arbeidskapasitet

Vi vet du vil trives i en organisasjon som har tydelige mål og møter utfordringene med entusiasme og pågangsmot i en bransje i utvikling. Vi tenker langsiktig og er ansvarsbevisste på vegne av fellesskapet og vi har omtanke for hverandre. Vi har det gøy på veien mot målet! Vi har gode velferdsordninger, som blant annet jevnlige kompetansedager og treningstilbud, og unike lokaler sentralt i Oslo med egen barista og flott kantine.

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte Henriette Kjærås Aaberg, Partner i FinancePeople, på 976 15 226 / henriette.aaberg@financepeople.no eller Svenn-Erik Warholm på 917 37 272 / svenn-erik.warholm@financepeople.no

Alle henvendelser behandles konfidensielt. 

 


Lignende søk: Spesialist, Varehandel / Kjededrift / Merkevare / FMCG