Selskap i sterk vekst søker systeminteressert finansiell controller

Recover AS er spesialister på opprydding og gjenoppbygging etter brann-, vann- og miljøskader. Vi er Nordens ledende selskap innen faget skadebegrensning med totalt 1.800 medarbeidere og mer enn 40 års erfaring. I Norge er vi over 1.000 medarbeidere og har en årlig omsetning på over 1.500 millioner kroner. Recover fikk i 2020 nye eiere, og fokus fremover vil være miljø/hms, digitalisering og videre lønnsom vekst.

Våre kunder er i første rekke forsikringsselskaper, men Recover har også oppgaver innenfor eiendom, verftsindustrien, offshore og kommunal og offentlig sektor. Vi er godkjent for ansvarsrett i flere klasser.

Vårt kundeløfte er: Tilbake til hverdagen. Så fort som mulig. Vårt arbeid er, med andre ord, meningsfullt, morsomt og utfordrende. Våre verdier er: Ærlighet, Omsorg og PÅ! Hos oss er mennesket i fokus.

 

Vi ønsker å styrke Servicesenteret i Recover AS ved å ansette en finansiell controller med systeminteresse. I stillingen vil du være en viktig del av vårt servicesenter/regnskapsavdeling, der du vil ta del i de daglige oppgavene og bidra aktivt til å løse disse på en god måte. Det forventes at du kan delta og også lede ulike prosjekter internt, samt forbedre og ta ansvar for ulike oppgaver som tilhører stillingen. Recover Servicesenteret er på god vei i forhold til digitalisering og du vil bli en sentral rolle i den videre utviklingen. Recover eies av Private Equity selskapet EQT og har sterk fokus på vekst. Stillingen rapporterer til økonomisjef i Norge.

Hovedarbeidsoppgaver

  • periodeavslutning og rapportering
  • internkontroll
  • delta i budsjett- og forecastprosesser
  • bidra i DD-prosesser
  • onboarding av nye selskaper
  • bidra til å utvikle og effektivisere selskapets rutiner, systemer og prosesser innenfor regnskap 
  • delta i implementering og videreutvikling av ulike IT-systemer, herunder AI-løsninger

Ønskede kvalifikasjoner 

  • 3 års økonomisk utdannelse, gjerne som autorisert regnskapsfører
  • minimum 3 -5 års relevant erfaring fra lignende stilling
  • solid regnskapsforståelse
  • generelt høy IT-kompetanse og superbruker/gode Excel-kunnskaper

Ønskede egenskaper
For å lykkes i rollen må du være proaktiv, løsningsorientert og analytisk. Du må være selvgående, engasjert og en pådriver. Da du vil ha mye kontakt med kolleger i avdelingen og videre ut i bedriften er det viktig at man har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Du må trives godt i samarbeid med andre og evne å skape engasjement i teamet. Det er viktig å være operasjonell og "hands-on" i denne rollen.

Vi tilbyr
Et uformelt og positivt miljø med spennende faglige utfordringer i et firma som er i vekst. Arbeidsted vil være på vårt hovedkontor på Haugenstua i Oslo. Konkurransedyktige betingelser.

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Mona Gabrielsen på mobil 917 46 917 eller på mona.gabrielsen@financepeople.no

Alle henvendelser behandles konfidensielt.

 

 


Lignende søk: Bygg / Anlegg / Håndverk, Bank & Finans, Spesialist