Controller til nyopprettet stilling

Ruseløkkveien 26, tidligere kjent som House of Oslo, skal erstattes av nybygget VIA.

VIA blir ett bygg som vil åpne opp Vika, og skape nye forbindelseslinjer. Det blir naturlig å bevege seg gjennom VIA på vei til eller fra toget og bussen, eller til og fra Aker Brygge, Frogner, Tjuvholmen eller Nasjonalmuseet. Kvartalet er tegnet av de anerkjente danske arkitektene Schmidt Hammer Lassen. I VIA vil du finne interessante butikker, kafeer og restauranter på gateplan. Oppover i bygget vil det ligge kontorlokaler av høy standard, med noen av Norges fremste miljøer innen jus og finans som leietakere

Bygget eies, utvikles og skal driftes av Aspelin Ramm og Storebrand, to solide selskaper som begge er respektert som gode representanter for byutviklingen i Oslo.


Les mer på viavika.no

VIA ligger midt i Oslos sentrale forretningsdistrikt, og er et moderne og komplekst kvartal på totalt 62.500 kvm. I tillegg til omfattende kontorarealer, vil VIA bestå av publikumsrettede handels- og serveringsarealer, parkeringsanlegg, torg på gateplan samt arealer med servicefunksjoner for kontorbrukerne. Prosjektet skal sertifiseres med BREEAM-NOR Excellent og Energiklasse A, og vil være klart for innflytting fra sommer/høst 2021. VIA får et eget in-house driftsteam, som vil ha en nøkkelrolle i daglig drift og oppfølging av leietakere og bygningsmasse.  

Til driftsteamet søkes nå en dyktig controller som vil få ansvar for økonomistyring og rapportering for både gårdeierselskapet Ruseløkkveien 26 AS og for datterselskapene House of Oslo og VIA Village. Stillingen vil være en viktig bidragsyter i teamet, og rapporterer til Daglig Leder.

Arbeidsoppgaver

  • utarbeide inntekts- og kostnadsanalyser
  • være ansvarlig for budsjett og prognoser
  • følge opp inn- og utgående fakturaer -regnskapsførsel og fakturering håndteres eksternt
  • følge opp utestående fordringer, omsetningsleier og omsetningsrapportering fra leietakere
  • oppfølging av prosjekter og leietakertilpasninger
  • bistå med løpende rapportering og analyser, samt utarbeide underlag til styremøter
  • være ansvarlig for utarbeidelse av underlag for felleskostnader/felleskostallokering
  • prosjekter og ad hoc

Kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdannelse
  • minimum to års relevant erfaring fra tilsvarende rolle og/eller revisjon
  • kjennskap til eiendomsforvaltning er en fordel
  • god regnskaps- og forretningsforståelse
  • interesse for og gjerne erfaring fra systemer
  • gode ferdigheter i Excel og øvrige Office-programmer
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk

Personlige egenskaper

For å lykkes og trives i rollen må du være faglig trygg, strukturert og nøyaktig. Videre må du ha gode analytiske ferdigheter, ha et øye for detaljer og høy grad av gjennomføringsevne. At du har sterke samarbeidsegenskaper og evne til relasjonsbygging på tvers av fagområder er viktig, og det samme er serviceinnstilling og kundefokus. 

Vi tilbyr

Til den rette kandidaten kan VIA/Ruseløkkveien 26 tilby en nyopprettet og utfordrende stilling i et av Oslos mest attraktive forretningsbygg. Du vil jobbe i et profesjonelt arbeidsmiljø med en flat og uformell struktur og med kompetente, engasjerte og hyggelige kollegaer. Det vil være store muligheter for både faglig og personlig utvikling, og du vil få anledning til å påvirke egen arbeidshverdag i betydelig grad. Arbeidssted er i helt nye lokaler i VIA, og det tilbys konkurransedyktige betingelser.

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte Ulrik Langabø på 930 05 357/ulrik.langabo@financepeople.no.


Lignende søk: Bank & Finans, Spesialist, Eiendom / Eiendomsmegling