Head of Sales and Marketing Scandinavia
- Arbeidsgivere
- Wintersteiger AG
- Sted
- Son
- Søknader behandles fortløpende fra
- Søknadsfrist snarest men senest
WINTERSTEIGER AG is an international machinery and plant engineering group. Founded in 1953, it has gradually established itself as a leading provider of innovative solutions for customers in technically sophisticated niche markets. The business fields of the company consist of:
• SEEDMECH (Field research equipment)
• SPORTS (Ski service & rental)
• WOODTECH (Wood processing)
• METALS (Leveling technology)
Er du vår nye Head of Sales and Marketing Scandinavia?
Wintersteiger ønsker å etablere en sterkere og mer profesjonell tilstedeværelse i det skandinaviske markedet. Vi ser derfor etter personen som skal lede denne satsningen videre, både organisatorisk og produktmessig.
Vi mener rette vedkommende har erfaring fra eller nettverk innen sportsbransjen, tyngre forhandlinger og komplekse salgsprosesser i kombinasjon med strategisk tilnærming og operativ gjennomføringskraft .
Stillingen innebærer involvering i kontinuerlig utvikling av produkter, implementering av strategiske tilpasninger samt operativt salgsansvar for konseptet “Rent & Service”.
Dette i et selskap med stor og innovativ produktportefølje, med fremtidsrettet teknologi og softwareløsninger.
Flere spennende konsepter vil bli lansert i tiden som kommer.
Arbeidsoppgaver:
- Ansvar for operative og strategiske mål, inkludert teknisk ettersalg og service- team
- Deltagelse i kontinuerlig utvikling av produkter, og påfølgende implementering av strategiske tilpasninger
- Operativt salgsansvar for produktkategorien “Rent & Service”
- På strategisk nivå; analysere, planlegge og utvikle våre markeder, fange opp muligheter for økte markedsandeler og lønnsomhet gjennom å implementere egnede aktiviteter i salgsapparatet
- Utarbeide og definere mål-parametere, aktiviteter for budsjettmål, prislister og retningslinjer for salgsarbeid i samarbeid med «Head of business field – SPORTS» og «Category Management» ved hovedkontoret i Ried, Østerrike
- Ansvarlig for kommunikasjon med innkjøpskanaler og internasjonale nøkkelkunder i samarbeid med ulike lands salgsteam
- Definere, koordinere og implementere optimaliserte prosesser internt i både salg og administrasjon
- Administrasjon av markedsbudsjett
- Definere markedsaktiviteter i samarbeid med markedsavdelingen ved hovedkontoret
- Planlegge markedsarrangementer og messer i eget område
- Ledelse og utvikling av ansatte
Utdannelse og erfaring:
- Minimum 3-årig høyere utdannelse
- 7-10 års relevant arbeidserfaring
- Må forstå sportsindustrien
- Nettverk innen retail/ sportsbransjen
- Erfaring fra forhandlinger
- Erfaring med komplekse salgsprosesser en fordel
- Ledererfaring en fordel
Egenskaper:
- Strategisk tilnærming
- Lederegenskaper
- Forretningsforståelse
- Kommersiell
- Overbevisende
- Lagspiller
- Gjennomføringsevne
- Relasjonsbygger
- Teknisk interesse og forståelse, både mekanisk og digitalt
Språk:
- Skandinavisk skriftlig og muntlig
- Engelsk skriftlig og muntlig
Vi tilbyr:
- Spennende jobb med stort spenn i arbeidsoppgaver
- Internasjonalt innovativt selskap.
- Stort produktspekter med kjente merkevarer av høy kvalitet, og store muligheter for å utvikle det Skandinaviske markedet ytterligere
Henvendelser vedrørende rollen kan rettes til Prime ved Frode Pettersen, tlf. 478 88 285 / frode.pettersen@primeexecutive.no eller Oda Danielsen, tlf. 452 83 746 / oda.danielsen@primeexecutive.no
Alle henvendelser behandles konfidensielt – om ønskelig også overfor oppdragsgiver.
Søknadsfrist: Snarest
Lignende søk: Leder, Varehandel / Kjededrift / Merkevare / FMCG