Business Controller til Go-Ahead
- Arbeidsgivere
- Go-Ahead Norge AS
- Sted
- Oslo Sentrum
- Søknader behandles fortløpende fra
- Søknadsfrist snarest men senest
Go-Ahead er et britisk børsnotert selskap, som opererer kollektivtransport i mange land og har ca 28.000 ansatte globalt. Go-Ahead Nordic er en paraplyorganisasjon for selskapets satsing i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapets første kontrakt i Norge er driften av persontogtrafikken på Sørlandsbanen, Jærbanen og Arendalsbanen, med trafikkstart 15.12.2019. Organisasjonen i Go-Ahead Norge AS består av 250 medarbeidere og hovedkontoret er i Stavanger. Økonomifunksjonen for Norge og deler av administrasjon er lokalisert i Oslo.
Go-Ahead Norge ønsker å skape et togtilbud som gjør hverdagen litt enklere og litt triveligere for folk som skal ut å reise. For å lykkes med dette er vi opptatt av å ansette engasjerte og resultatorienterte medarbeidere som trigges av å skape noe sammen. Go-Ahead Norge AS er i utvikling og søker nå etter en analytisk og kommersielt anlagt Business Controller til en nyopprettet stilling. Som Business Controller vil du bidra til å sikre gode, effektive og profesjonelle økonomi- og rapporteringsprosesser i den norske virksomheten. Business Controlleren vil være en sparringspartner til avdelingsledere, jobbe tett opp mot den kommersielle avdelingen og bli sterkt involvert i den videre utviklingen av selskapet. Rollen er plassert i økonomiavdelingen og rapporterer til økonomisjef.
Arbeidsoppgaver
- ansvar for månedlig inntektsrapportering og oppfølging av tilhørende KPI’er
- bidra i forberedelse og gjennomføring av budsjettprosess
- bistå i strategiprosesser knyttet til kommersiell utvikling av virksomheten
- ansvar for løpende oppfølging av økonomisk rapportering og prognoser
- utføre diverse analyser, kalkyler og business case
- forbedring og videreutvikling av prosesser, rutiner, systemer og Excel-modeller
- ad hoc-oppgaver, rapporter og analyser
Ønskede kvalifikasjoner
- høyere økonomisk utdannelse på masternivå eller lignende
- 2-4 års erfaring fra tilsvarende stilling
- god forretningsforståelse og evne til å kommunisere på tvers av organisasjonen
- meget gode ferdigheter i Excel og generelt gode IT-kunnskaper
- gode norsk- og engelskkunnskaper, muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
Vi søker etter deg som er forretningsorientert, analytisk og fremtidsrettet med en sterk lyst til å skape resultater. Du er initiativrik og nysgjerrig av natur, er selvgående og evner å drive prosesser på egen hånd. Videre har du gode kommunikasjonsegenskaper, er uredd og tør å utfordre når det trengs. Den rette kandidaten forstår viktigheten av kvalitet i leveransene og har en grunnleggende positiv og løsningsorientert innstilling.
Vi tilbyr
Go-Ahead Norge tilbyr en stilling i et selskap som forventer vekst innen en bærekraftig bransje i stor endring. Stillingen vil innebære faglig eierskap til arbeidsoppgaver og gode muligheter for å bidra og påvirke i et selskap som er i utvikling. Du vil bli en del av et lite økonomimiljø med positive, engasjerte og sosiale kollegaer i flotte lokaler sentralt i Oslo. Det tilbys konkurransedyktige betingelser.
Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no. Ved spørsmål kan du kontakte Line Freitag på 976 10 501/line.freitag@financepeople.no eller Ulrik Langabø på 930 05 357/ulrik.langabo@financepeple.no
Alle henvendelser behandles konfidensielt.
Lignende søk: Bank & Finans, Spesialist, Transport / Logistikk / Lager