Ambisiøs lønnskonsulent til selskap med fokus på livskvalitet

Sodexo er den 19. største arbeidsgiveren i verden, og et av verdens største servicekonsern med 470 000 ansatte i 67 land. I Norge er vi 1100 årsverk som tar hånd om våre kunder innen offentlige og private bedrifter og olje- og gassnæringen. Omsetning i regnskapsåret 2019 var 912 millioner kroner. Sodexo bidrar til å øke kvaliteten i hverdagen for alle våre kunder og har lang erfaring med drift av ulike servicetjenester. Se vår hjemmeside www.sodexo.no


Sodexo søker etter en faglig dyktig lønnskonsulent med potensiale til å kunne utvikle seg i rollen. Stillingen vil være lokalisert i Oslo og blir en del av lite lønnsteam som har ansvaret for lønn til ca. 1100 medarbeidere. Arbeidsoppgavene vil omfatte operativt lønnsarbeid A-Å, i tillegg vil man jobbe med automatisering og utvikling av systemer og prosesser. Det vil være muligheter for å få et lederansvar på sikt. Lønnskonsulenten vil være stedfortreder for lønningssjef og rapportere til denne.

Arbeidsoppgaver

  • Lønnskjøring A-Å, herunder;
  • produsere, bokføre og kontrollere lønn i henhold til prosedyrer
  • vedlikeholde masterdata i HR/payroll system
  • opprette og avslutte arbeidsforhold i gjeldene systemer
  • registrering, administrasjon og oppfølging av sykefraværsdokumentasjon og refusjoner
  • oppfølging av svangerskaps- og foreldrepenger
  • bistå ved avstemning av bla. arbeidsgiveravgift, forskuddstrekk og lønn
  • produsere og levere rapporter og statistikker i henhold til behov for øvrige avdelinger
  • være en fagspesialist og sparringspartner for selskapets ansatte og ledere på lønnsområdet
  • bistå Payroll Manager og kunne være dennes stedfortreder ved behov, herunder bistå med mer komplekse problemstillinger innenfor forsikring/pensjon/tariff m m.
  • bidra med å kvalitetssikre, videreutvikle og harmonisere prosesser og rutiner tilknyttet lønn
  • ad hoc oppgaver

Kvalifikasjoner

  • høyere utdannelse innen økonomi/HR. Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • minimum 5 års relevant erfaring
  • solid lønnskompetanse og god tallforståelse
  • god kjennskap til relevant lov- og avtaleverk
  • god IT- og systemkompetanse
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk

Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er nøyaktig, strukturert og kvalitetsbevisst. Videre er du omstillingsdyktig, løsningsorientert og trives med å jobbe med systemer og forbedringer. For å lykkes i rollen må du være effektiv, serviceinnstilt, fleksibel og trives med høyt tempo og mange baller i luften. Som lønnskonsulent vil du ha en bred kontaktflate i selskapet og vi ser etter deg som har interesse for mennesker og som evner å kommunisere godt med alle nivåer i organisasjonen. At du trives med å jobbe i team og har gode samarbeidsegenskaper vektlegges også.

Vi tilbyr
en spennende stilling i et globalt selskap med fokus på å øke livskvaliteten til mennesker
en selvstendig rolle med varierte arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter
dyktige og engasjerte kollegaer i et hyggelig miljø
nye og flotte lokaler sentralt beliggende på Lysaker
konkurransedyktige betingelser

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no. Ved spørsmål kan du kontakte Line Freitag på 976 10 501/line.freitag@financepeople.no

Alle henvendelser behandles konfidensielt.

Søknader behandles fortløpende. 


Lignende søk: Konsulent, Spesialist, Annet Bransje