Financial Controller

Lagre
Du må logge på eller
opprette en konto for å lagre en jobb.

Toyota Kreditbank GmbH, søker en Financial Controller med god forståelse og interesse for analyse og rapportering. Stillingen er nyopprettet og rett person kan være med å forme rollen og vil være ansvarlig for regnskapsprosessen, inkl. oppfølgning av ekstern regnskapsfører. Du kommer til å jobbe bredt og kunne bidra i hele den norske organisasjonen.

Du har gjerne erfaring fra revisjon og/eller tilsvarende økonomistilling. Du vil fylle en nøkkelrolle i et selskap under utvikling og bli en viktig bidragsyter for å sikre selskapets videre vekstambisjoner. Vi søker etter deg som er faglig dyktig og har interesse for finansiell rapportering, analyse og økonomistyring. Har du en metodisk arbeidsform og trives i en interessant bransje med store spennende digitale endringer, kan dette være den rette rollen for deg. Stillingen er nyopprettet og rapporterer til CFO.


Arbeidsoppgaver

  • Månedsrapportering inkl. rapportering internt og til Tysklad
  • Kvartalsvis rapportering til Japan
  • Årsavslutning inkludert kontakt med revisor
  • Implementering og videreutvikling av Power BI
  • Ad hoc analyser
  • Backup for lønn og treasury

Ønskede kvalifikasjoner

  • Høyere økonomisk utdannelse, fortrinnsvis på master nivå
  • Minimum 3 års relevant erfaring fra tilsvarende stilling, fortrinnsvis fra regnskap, financial controlling og/eller revisjon
  • God kunnskap om Contract Management System (CMS)
  • Erfaring fra analyse og rapportering
  • Erfaring med Visma Business og BanqSoft
  • Kjennskap til Power BI er en fordel
  • Behersker MS Office godt - og Excel meget godt
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk (konsernspråk)
  • Gode numeriske ferdigheter

Personlige egenskaper

  • Jobber selvstendig og evner å ta eierskap og ansvar for egne ansvarsområder
  • Analytisk og systematisk
  • Opptatt av kvalitet og fakta
  • Målrettet, tar eierskap og initativ innenfor eget ansvarsområde
  • Handlingsorientert
  • Trives med mange oppgaver, en god organisator

Vi tilbyr

  • En utfordrende stilling med gode utviklingsmuligheter
  • Rett person kan være med å forme rollen og sette rutiner
  • Mulighet å bidra i hele organisasjonen
  • Motiverte og kompetente kollegaer
  • Konkurransedyktige betingelser inkl. god bilordning

Søknadsfrist er snarest

Søknader behandles fortløpende. Alle henvendelser vil bli behandlet konfidensielt, også eventuelt ovenfor oppdragsgiver om ønskelig.
Dersom du synes dette er interessant, håper vi du sender oss din søknad, CV og kopi av vitnemål og attester så raskt som mulig. Vi vurderer søkere fortløpende.

Ta gjerne kontakt med Anders Beichmann eller Rolf Wilhelmsen i rekrutteringsselskapet Dynamic People AS for mer informasjon om stillingen. 

Benytt vår «søk» link for å sende inn din søknad. Søknad og CV/vedlegg på mail vil bli slettet pga GDPR. 

Søknader behandles fortløpende

Samtaler med kandidater vil inntil videre bli gjennomført via telefon eller videomøte!

 

Dynamic People AS ble etablert i 2011.Vi er i dag 7 ansatte og har vårt hovedkontor midt i Oslo sentrum. Dynamic People er i sterk vekst, vi har positive resultater, vi gleder oss til å gå på jobb og vi jobber i alle bransjer i hele Norge.


Lignende søk: Bank / Finans tjenester, Bank & Finans, Spesialist, Regnskap / Revisjon