Haugen-Gruppen søker Accounting Manager

Haugen-Gruppen skal være de råeste i bransjen på å skape verdi mellom samarbeidspartnere og har en målsetning om å være en ledende importør av merkevarer i Skandinavia innen dagligvare, storkjøkken og vin. Vi jobber med alt fra kjente merkevarer til innovative utfordrere. Våre ansatte har en genuin lidenskap og nysgjerrighet for mat og drikke, og vi markedsfører og selger anerkjente internasjonale merkevarer av høy kvalitet som bl.a. Bollinger, Heinz, Twinings, Tabasco, Kikoman og Old El Paso.


Haugen-Gruppens økonomiavdeling er i utvikling og søker ytterligere en Accounting Manager som vil være en del av konsernets sentraliserte økonomifunksjon for de nordiske landene. Som Accounting Manager vil du være en viktig bidragsyter i teamet og ansvarsområdene inkluderer blant annet internkontroll, resultat- og balanseoppføling, periodeavslutning og prosessforbedringer. Stillingen rapporterer til Group Accounting Manager. 

Arbeidsoppgaver

  • ansvarlig for koordinering og gjennomføring av prosesser, balanseavstemminger og resultatanalyser
  • lede månedsavslutnings-, kvartals- og årsavslutningsprosessen
  • videreutvikle og følge opp internkontrollsystemer/-prosesser i tråd med felles rutiner i konsernet
  • kostnadsgjennomgang
  • utarbeidelse av årsregnskap og ligningspapir
  • kontakt med revisor
  • oppfølging av offentlige avgifter og myndighetsrapportering

Ønskede kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdannelse, mastergrad er en fordel
  • minimum 4 års relevant erfaring fra tilsvarende rolle eller revisjon
  • sterk regnskapsforståelse og erfaring fra rapporteringsarbeid
  • solid systemforståelse; kjennskap til Microsoft Dynamics AX er en fordel
  • gode ferdigheter i Excel
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk

Personlige egenskaper
For å lykkes og trives i rollen må du være strukturert, nøyaktig og effektiv. Som person beskriver du deg selv som proaktiv, selvgående og initiativrik, samtidig som du har sterk integritet. Samarbeid er noe du trives godt med og du motiveres av å bygge gode relasjoner med andre på tvers av ulike team.

Vi tilbyr
Til den rette kandidaten kan selskapet tilby en ansvarsfull, utfordrende og spennende rolle i et solid konsern med sterke merkevarer. Du vil bli en del av et engasjert, hyggelig og kvalitetsbevisst arbeidsmiljø hvor det vil være gode muligheter for både faglig og personlig utvikling. Arbeidssted er i Vestby, og det tilbys konkurransedyktige betingelser. Noe reising må påregnes. 

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte John Ola Solheim på 909 91 137/john.ola.solheim@financepeople.no.

Alle henvendelser behandles konfidensielt.

Søknader behandles fortløpende. 
 


Lignende søk: Annet, Bank & Finans, Utdanning / Forskning / Kompetanseutvikling, Varehandel / Kjededrift / Merkevare / FMCG