Solid konsern søker Lønnsjef med interesse for digitalisering

 

 

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet har ca. 14 000 dyktige medarbeidere. Med sine 372 år er Posten en av Norges eldste bedrifter og kan vise til en fantastisk omstillingsevne.


Konsernets avdeling for Lønn og HR administrasjon er overordnet ansvarlig for å ivareta totaliteten rundt utbetaling og håndtering av lønn, utlegg og refusjon for Posten og Bring.  Vi har for morselskapet i dag outsourcet lønnstjenesten, men har besluttet å insource denne fra januar 2021. Vi er også i prosess med å implementere et av markedets mest innovative og automatiserte lønnssystem.

Vi ser etter en fremoverlent, engasjert og faglig dyktig Lønnssjef. Stillingen som Lønnssjef vil favne bredt med totalansvaret for lønn, utlegg og refusjoner for Posten og Bring. I tillegg til å lede og videreutvikle avdelingens dyktige medarbeidere vil du ha en sentral rolle i det videre arbeidet med insourcing av lønnsfunksjonen. Rollen krever et kontinuerlig fokus på utvikling og optimalisering av systemer, rutiner og prosesser innenfor fagområdet. Stillingen inngår i ledergruppen til konsernets Shared Service Centre (SSC) og rapporter til direktør for SSC konsern, organisert i Økonomi og Finans.

Arbeidsoppgaver

  • lede, motivere og utvikle avdelingen med 15 medarbeidere
  • sørge for korrekt lønn til konsernets ca. 14 000 ansatte
  • bidra i arbeidet med å implementere nytt lønnssystem
  • videreutvikle, optimalisere og kvalitetssikre prosesser og rutiner tilknyttet lønn
  • oppfølging av leverandører av lønnssystem og arkivløsning
  • sikre gjennomføring av kompetanseplan i lys av at vi skal insource lønnstjenesten
  • sikre god dialog med interne kunder og samarbeidspartnere, herunder vår enhet for robotteknologi
  • ad hoc oppgaver

Kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdannelse. Relevant erfaring kan kompensere for utdanning
  • minimum 5-10 års relevant erfaring, gjerne som lønnsjef eller tilsvarende
  • meget god erfaring innenfor lønn, utlegg og trygderefusjoner
  • solid ledererfaring
  • god IT- og systemkompetanse og interesse for teknologi
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper

  • nøyaktig, strukturert og kvalitetsbevisst
  • evne til å lede, motivere og skape energi, engasjement og godt samarbeid
  • endringsvillig og trives med å jobbe med prosessforbedringer
  • sterk gjennomføringskraft og evne til å utfordre dersom det er behov
  • meget gode samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper

Vi tilbyr

  • et spennende arbeidsmiljø i et konsern som satser på innovasjon og digitalisering
  • en sentral og selvstendig stilling med mulighet for å være med på å forme konsernets fremtidige avdeling for Lønn og HR administrasjon
  • et kollegialt team med stor takhøyde og spennende utfordringer i konsernets Shared Service Centre
  • kompetente, engasjerte og hyggelige medarbeidere
  • fleksibel arbeidstid
  • konkurransedyktige betingelser
  • gode pensjons- og forsikringsordninger

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no. Ved spørsmål kan du kontakte Line Freitag på 976 10 501/line.freitag@financepeople.no eller André Herlofsen på 934 80 266/andre.herlofsen@financepeople.no.

Alle henvendelser behandles konfidensielt.
 


Lignende søk: Annet, Spesialist, Offentlige tjenester / Forvaltning, Annet Bransje