Finance Manager til Karo Pharma Norge

Karo Pharma (tidligere Weifa) ble grunnlagt i 1940 og sysselsetter i dag ca. 25 høyt kvalifiserte medarbeidere ved hovedkontoret i Oslo. Karo Pharma er et firma i kontinuerlig vekst. Selskapet har en sterk posisjon i Norge og er det største legemiddelselskapet innen reseptfrie ledemidler (OTC). Karo Pharma er markedsledende innen smertelindring, med solide etablerte merkevarer som Paracet®, Paralgin Forte® og Ibux®. De ledende posisjonene skal sikres gjennom å kombinere kvalitetsfokus i alle prosesser med kundefokus i produktutvikling og relasjonsbygging. Karo Pharmas visjon er å bli den mest betrodde og verdsatte nordiske leverandør av produkter og løsninger innen legemidler og livsstilsprodukter. Selskapet står foran flere spennende lanseringer. Se mer på www.karopharma.no


Som Finance Manager vil du ha ansvar for alle aspekter knyttet til økonomistyring på lokalt nivå. Du vil rapportere direkte til CFO i Sverige og jobbe tett sammen med ham for å etablere den "nye" økonomifunksjonen i Karo. I tillegg vil det være viktig med tett samarbeid med sentrale prosessansvarlige på tvers av landegrenser. Du vil ha en stiplet linje til Country Manager i Norge og være hans høyre hånd.

Ansvar & arbeidsoppgaver:

  • ansvar for alle områder innenfor økonomistyring på lokalt nivå, sikre at regnskap og controlling gjennomføres i samsvar med retningslinjer
  • sikre høyt profesjonelt nivå på regnskap og controlling
  • månedlig rapportering til morselskapet
  • lede implementering av økonomisystemer lokalt, herunder etablere nye prosesser for å sikre effektiv transaksjons- og rapporteringsstyring
  • kontaktpunkt for regnskapsbyrå og revisor
  • bistå Country Manager med strategisk og forretningsorientert støtte i styringen av lokale P&L og KPIer
  • være en strategisk business partner og støtte den lokale virksomheten på deres vekstreise, dette innebærer blant annet å drive nøkkelprosjekter i det norske selskapet

    
Kvalifikasjoner

  • høyere utdanning innen økonomi, fortrinnsvis på mastergradsnivå
  • 5-10 års relevant erfaring fra revisjon, controlling eller tilsvarende stilling
  • meget god forretningsforståelse
  • god regnskapsforståelse, gjerne kunnskap om IFRS
  • solid kompetanse i bruk av relevante IT-verktøy og superbruker ERP
  • fordel med erfaring fra ERP-prosjekt
  • meget god språklig fremstillingsevne på norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper
For å lykkes og trives i rollen må du være nysgjerrig, strukturert, fremoverlent og ha høy gjennomføringsevne. Du må være analytisk og evne å løfte blikket samtidig som du også er nøyaktig og har kontroll på detaljene. Du trives med høyt tempo og høye krav. Videre er du ansvarsbevisst og forstår viktigheten av kvalitet i leveransene, og du har en grunnleggende positiv og løsningsorientert innstilling. God forretningsforståelse og sterke kommunikasjonsevner vektlegges tungt. Du må ha evne og vilje til å utfordre samt jobbe konstruktivt og støttende lokalt og på tvers av landegrenser.

Vi tilbyr
Til den rette kandidaten kan vi tilby en faglig utfordrende og variert stilling i et selskap med høye ambisjoner. Du vil jobbe i et profesjonelt arbeidsmiljø med en flat og uformell struktur. Det vil være mulighet for faglig og personlig utvikling i en stilling som byr på varierte arbeidsoppgaver. Selskapet har et godt arbeidsmiljø med motiverte og kompetente kollegaer. Konkurransedyktige betingelser.

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte Anne Hilde Nilsen på 975 89 490/anne.hilde.nilsen@financepeople.no.

Alle henvendelser behandles konfidensielt.

På grunn av ferieavvikling vil søknader bli behandlet i august.


Lignende søk: Bank & Finans, Spesialist, Industri / Produksjon