Vi søker ny strategisk og kommersiell CFO til Nord-Europas raskest voksende fergerederi!

Fjord Line ble grunnlagt i 1993 og er i dag Norges nest største fergerederi i internasjonal passasjer- og godstrafikk mellom Norge, Sverige og Danmark med en markedsandel på 21%. Selskapet sysselsetter rundt 800 ansatte, transporterer årlig i overkant av 1,5 millioner passasjerer og omsatte i 2019 for 1.613 millioner kroner.
Fjord Lines fire skip opererer på fem fergeruter mellom Norge, Sverige og Danmark. I tillegg til passasjertrafikk tilbyr selskapet også frakt av nyttekjøretøy og gods. Selskapet bygger også videre et nytt skip for ruten Kristiansand og Hirtshals som dobler kapasiteten, med bedre komfort, flere avganger og lengre sesong. Selskapet har sitt hovedkontor i Egersund, har kontorer ved alle sine havner i Norge, Danmark og Sverige i tillegg til salgskontorer i Sveits og Kina.

Vi søker ny strategisk og kommersiell CFO til Nord-Europas raskest voksende fergerederi!

Med målet om å bli Skandinavias beste og mest lønnsomme fergeselskap vil du som selskapets nye CFO og nære sparringpartner til CEO være en meget sentral brikke i den videre strategiske utviklingen av selskapet. 
Som CFO får du et bredt ansvarsområde som primært inkluderer økonomistyring, finansiering, business controlling og rapportering for hele virksomheten, i tillegg til compliance, administrasjon og juridiske kontrakter. CFO er også ansvarlig for den løpende dialogen mot alle Fjord Lines finansieringsinstitusjoner. I tillegg er CFO er sammen med CEO fast deltaker fra administrasjonen i styremøtene.


Fjord Line er et ungt rederi der søkelyset på forretningsutvikling og operasjonell effektivitet står høyt på prioriteringslisten. I tillegg til din styrke innen økonomistyring og finansiering har du derfor og god kommersiell forståelse som er med på å sikre at strategier og planer operasjonaliseres og oppfylles. Det å kunne vise til gode forretningsmessige resultater fra internasjonale selskaper med tilsvarende finansiell kompleksitet er derfor et krav. 


Vi søker en rutinert leder som er uredd, selvgående og effektiv. Du er analytisk og initiativrik, men strukturert i tilnærmingen til oppgaveløsning der du evner å sette deg inn i detaljene samtidig som du ser det større bildet. Du er opptatt av hvordan automatisering av prosesser representerer en nødvendig teknologisk utvikling, og hvordan bruken av data analyse vil kunne sikre mer kvalifiserte beslutninger og økt konkurranseevne. Du fremstår som et eksempel til etterlevelse, og veileder hele ditt team med tyngde, tydelighet og empati gjennom gode, men og urolige tider. Evnen til å kunne raskt snu seg rundt og inspirere til endring og nytt fokus er en nødvendighet.


For mer informasjon vennligst kontakt Jan S. Øinæs, COO i Intersearch Norway, på 400 94 913 / jan.oinaes@intersearch.no

Søknadsfrist: Snarest


Lignende søk: Toppleder, Transport / Logistikk / Lager