Strategic Content Manager

Vi er Telia Norge, en del av Nordens største telekomselskap. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall, Phonero og Get. Som et moderne teknologiselskap er vi en digital tilrettelegger og navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.

Våre omlag 2 300 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Sammen med partnere skaper vi fremtiden til våre digitale borgere og fører verden nærmere alle kunder.

Nye Telia Norge skal skape en spennende og forenklet digital hverdag samt levere innovative produkter og tjenester til hele landet på tvers av teknologier: TV, telekommunikasjon, IT og digital distribusjon.


Vil du være med å utvikle vår nye fremtid?

Telia har siden starten i det norske markedet blitt ledende på å utvikle kundeorienterte løsninger som kobler mennesker med det de elsker å gjøre. Vi står nå ovenfor en meget spennende reise hvor mediadelen blir et sentralt produkt sammen med mobil og bredbånd. For å nå våre ambisiøse mål, ser vi etter en Strategic Content Manager som blir sentral i utviklingen av TV i Telia Norge.

Gjennom analytisk kapasitet, kommersiell forståelse og forretningsorientert driv vil du være en del av et team som har som mål å utvikle strategi, skape «best in class» kundeopplevelser og jobbe med nye vekstområder på innhold.

Vi tror du har bakgrunn fra consulting eller erfaring fra å jobbe med innhold fra media eller TV-industrien, samt har erfaring fra forretningsutvikling og forhandlinger. Hvis du i tillegg er like ambisiøs som oss, og ønsker å gjøre en forskjell, kan du være den vi ser etter.

Du vil være en del av et globalt team av Content Managers, med kollegaer i Norge, Sverige og Finland. Stillingen rapporterer til Head of Content, TV & Media

Arbeidsoppgaver:

  • Lokale og globale forhandlinger mot innholdsleverandører og partnere
  • Ansvarlig for alle aspekter av innholdsforhandlinger som blant annet businesscaser, finansiell analyse og vedlikehold av langsiktige partneravtaler
  • Identifisere og utvikle riktig innhold i henhold til Telias innholdsstrategi
  • Lede strategidiskusjoner innen ditt ansvarsområde og aktivt delta i strategiarbeidet i TV-avdelingen
  • Ha oversikt, gjøre vurderinger og gi anbefalinger på den overordnende situasjonen på forhandlinger, avtaler og partnerskap
  • Drive forretningsutvikling, vurdere og utvikle nye ideer, forretningsområder og partnerskap

Kvalifikasjoner:

  • 5 års erfaring fra key account management eller forhandlinger og forretningsutvikling
  • 3 års erfaring fra TV/media eller telecombransjen
  • Erfaring management consulting en fordel
  • Jobbet i større organisasjoner
  • Jobberfaring fra internasjonale miljøer en fordel

Utdannelse og retning:
 

  • Relevant masterutdannelse

Egenskaper:
 

  • Sterke kommunikasjons- og presentasjonsegenskaper, skriftlig og verbalt
  • Analytisk, strategisk og strukturert tilnærming
  • Forretningsforståelse
  • Forhandlingsvant
  • Gjennomføringsevne

Språk:
 

  • Norsk og engelsk skriftlig og muntlig

Henvendelser vedrørende stillingen kan rettes til Prime ved Frode Pettersen, tlf. 478 88 285. Alle henvendelser til Prime behandles konfidensielt – om ønskelig også overfor oppdragsgiver.
 


Lignende søk: Annet, IT / Tech /, Telekommunikasjon, Teleoperatør