Senior innkjøpsrådgiver til Aleris

Aleris er Norges ledende private helseforetak med et landsdekkende tilbud av sykehus- og røntgentjenester. Virksomheten dekker de fleste medisinske fagområder - og vårt mål er å tilby helhetlige pasientforløp fra diagnostikk til behandling, både på vegne av det offentlige og til private pasienter.

I Norge er vi 1100 medarbeidere fordelt på 14 sykehus, 13 røntgenavdelinger og Norges eneste private kreftsenter. Aleris omsetter i Norge for 1,5 milliarder i året.

Vi er en del av Aleris-konsernet som er et av de største private helseforetakene i Skandinavia. Totalt har konsernet rundt 4500 medarbeidere og en omsetning på omkring 5,5 milliarder norske kroner.


Til vårt sentrale innkjøpsteam søker vi en senior innkjøpsrådgiver som kan jobbe tett sammen med selskapets innkjøpsansvarlige og ut mot driftsledere i Norge og Norden. Innkjøpsteamet i Norge samarbeider også med de øvrige på innkjøp i Norden. Vi ser etter deg som jobber selvstendig, men også godt i team, er profesjonell og er vant til forhandlinger med eksterne aktører. Miljøet i Aleris kjennetegnes av flat struktur, hvor vi har det åpent og uformelt. Vi har en dynamisk og omskiftelig hverdag og for å trives hos oss bør du være fleksibel og positiv til endringer.

Ansvar og arbeidsoppgaver:

  • arbeide sammen med innkjøpsteamet i strategiske prosjekt, med fokus på å redusere innkjøpskostnader og sikre synergier på tvers av Aleris' enheter i Skandinavia
  • strategisk og operativt ivareta og utvikle samarbeid med eksterne leverandører
  • samarbeide tett, støtte og sikre god dialog med driftsenhetene for å innhente informasjon om behov, erfaringer og utfordringer
  • bidra i arbeidet med å sikre effektive innkjøpsprosesser i virksomheten
  • arkivere avtaler og følge opp avtaleportefølje
  • forvalte innkjøpssystemer
  • delta i relevante utviklingsprosjekter (forretningsutvikling/bygg/innovasjon/systemer)

Kvalifikasjoner:

  • relevant høyere utdanning innen økonomi, jus eller lignende, fortrinnsvis mastergradsnivå
  • god økonomiforståelse
  • minimum 5 års arbeidserfaring innen innkjøp eller andre kommersielle stillinger med relevans
  • meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne, både på norsk (skandinavisk) og engelsk
  • erfaring fra helsesektoren en fordel, men ikke et krav
  • meget god kjennskap til MS Office, spesielt Excel og PowerPoint

Personlige egenskaper:

  • selvstendig og proaktiv
  • strukturert arbeidsmetodikk og god evne til å prioritere
  • gode kommunikasjons- og forhandlingsevner
  • motiveres av en hektisk hverdag med nye utfordringer
  • nysgjerrig og lærevillig
  • god evne til å bygge relasjoner og forstå samspillet med både eksterne og interne, på tvers av stab og linje

Vi tilbyr:

  • spennende og utfordrende arbeidsoppgaver hos en viktig samfunnsaktør
  • store utviklingsmuligheter for den rette kandidaten
  • et tverrfaglig og dynamisk arbeidsmiljø hvor vi jobber sammen for å utvikle selskapet og kollegaer
  • konkurransedyktige betingelser og sentralt plassert arbeidsplass på Frogner i Oslo

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte Anne Hilde Nilsen på 975 89 490/anne@financepeople.no.

Alle henvendelser behandles konfidensielt.

Søknader behandles fortløpende.


Lignende søk: Annet, Helse / Sosial