- Arbeidsgivere
- Optimera AS
- Sted
- Oslo
- Søknader behandles fortløpende fra
- Søknadsfrist snarest men senest
Optimera er Norges ledende aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2000 ansatte og over 14 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Montér, Montasjeutstyr, Optimera Proff, Optimera Woodfab, Optimera Logistikk, Optimera Handel, RenCon og Igland Garasjen. Optimera er en del av Saint-Gobain Distribution Norway som er eid av det internasjonale konsernet Saint-Gobain.
Handel er en divisjon i Optimera og består av områdene Handel og Industri. Handel er kjedekontor for franchisebutikkene i Montér, drifter byggevareforhandler konseptet LOKALT og er totalleverandør innen jernvare, interiør, trelast og byggevarer m.m. til andre frittstående byggevareforhandlere og forhandlere innen jernvare/maling. Industri selger trebaserte plateprodukter og trelast til møbelprodusenter og andre produksjonsbedrifter Norge, i tillegg til salg av bearbeidede plater i ulik utførelse til prosjekter innen bygg.
Vi søker etter en ambisiøs, analytisk og forretningsorientert Business Controller til vårt hovedkontor i Oslo. Rollen innebærer et bredt spekter av ansvarsområder, inkludert å støtte og bistå ledere med spørsmål relatert til drift, økonomistyring samt kostnad- og inntektsoptimalisering. Stillingen er sentral for å styre og utvikle økonomiske prosesser, med mål om å sikre både lønnsomhet og bærekraftig vekst. Som Business Controller i Optimera Handel vil du bli en del av et kompetent og engasjert team som brenner for å videreutvikle forretningsområdet og selskapet. Du vil rapportere til direktør for Handel og være en del av ledergruppen i forretningsområdet.
Har du god økonomi-, regnskap- og forretningsforståelse og et ønske om å utvikle deg videre i et selskap som satser på sine medarbeidere? Da håper vi å høre fra deg.
Arbeidsoppgaver
- planlegge, lede og styre forretningsområdets budsjett- og prognoseprosesser
- utarbeide månedlig- og årlig rapportering
- bidra med analyser, herunder lønnsomhet, KPI, margin- og kostnadsanalyser
- benchmarking
- identifisere, foreslå og bidra til gjennomføring av forbedringstiltak
- bonusavsetninger og avregning
- analyse av data og utarbeidelse av beslutningsgrunnlag for å sikre lønnsomhet
- bistå i prosjekter og strategiske initiativer
Ønskede kvalifikasjoner
- høyere økonomisk utdannelse, minimum på Bachelornivå
- 2-4 års relevant arbeidserfaring fra revisjon, analyse eller controlling
- erfaring og/eller interesse for varehandel er en fordel
- god forretningsforståelse
- solid Excel og systemkompetanse, erfaring eller interesse med Power BI vil telle positivt
- gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
For å lykkes i denne rollen er det viktig at du har en analytisk tilnærming og drives av å omsette tall til verdifull innsikt. Du er strukturert, nøyaktig og evner å sette deg inn i komplekse problemstillinger og verdikjeder. Vi ser etter en selvstendig og initiativrik person som trives med å lede prosesser og ta ansvar. I tillegg er nysgjerrighet og et ønske om kontinuerlig utvikling og læring viktige faktorer for å kunne lykkes og trives i stillingen.
Vi tilbyr
I Optimera ser vi etter motiverte, engasjerte og resultatorienterte medarbeidere. I gjengjeld kan vi love en dynamisk hverdag der du vil få spennende utfordringer og delta i sentrale prosjekter, som vil gi deg mulighet for både personlig og faglig utvikling. I stillingen vil du få en bred kontaktflate hvor du vil samarbeide tett med nøkkelpersoner og Business Controllere på tvers av forretningsområder. Selskapet holder til i moderne lokaler i Østre Aker vei med gode parkeringsmuligheter. Det tilbys konkurransedyktige betingelser med gode pensjons- og forsikringsordninger inkludert helseforsikring, meget gunstig personalkjøpsordning og mulighet til å være med i vårt aksjespareprogram.
Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitte kontaktpersoner. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Henriette Kjærås Aaberg på + 47 976 15 226 / henriette.aaberg@financepeople.no eller Jannicke Høiback Lunder på +47 928 21 239 / jannicke.lunder@financepeople.no. Alle henvendelser behandles konfidensielt.
Søknader behandles fortløpende!
Lignende søk: Konsulent, Varehandel / Kjededrift / Merkevare / FMCG