Er du analytisk og forretningsorientert? Vi er på utkikk etter en erfaren Business Controller

Multiconsult ASA er et ledende norsk ingeniør- og arkitekturselskap. Med nærmere 3800 høyt kompetente medarbeidere fordelt på sterke fagområder kan Multiconsult påta seg de mest komplekse prosjektene markedet har å tilby. Med røtter tilbake til 1908 har selskapet hatt en sterk innvirkning på Norges utvikling og økonomiske vekst. Selskapet tilbyr multifaglig rådgiving, design, prosjektering, arkitektur, prosjektoppfølging, ledelse, verifikasjon og kontroll - både nasjonalt og internasjonalt.

I Multiconsult-gruppen inngår selskapene Multiconsult Norge, LINK Arkitektur, Multiconsult Polska, Multiconsult UK og Iterio. Konsernet har kontorer i Norge, Sverige, Danmark, Polen og Storbritannia, samt tilstedeværelse i Asia og Afrika. Hovedkontoret er plassert i Oslo, Norge. Multiconsult ASA er notert på Oslo Børs.


Multiconsult Norge er det største selskapet i Multiconsult-gruppen, med 2 700 medarbeidere fordelt på to hovedregioner, Region Oslo og Region Norge. Selskapet opererer innenfor forretningsområdene Bygg og Eiendom, Mobilitet og Samferdsel, Energi og Industri og Vann og Miljø. Nå har vi behov for å styrke økonomiteamet vårt med en erfaren Business Controller med ansvar for Region Norge.

Hvordan vil arbeidshverdagen din se ut?
Rollen vil være en viktig sparringspartner for konserndirektør for Region Norge og være sentral i å sette strukturen for økonomistyringen videre. Business partnering er viktig for oss, så du må trives godt med å veilede og sparre med ledere i regionen. Som Business Controller vil du ha en operativ og strategisk rolle der du må kommunisere tett ut mot ulike prosjekter og avdelinger i selskapet, og inneha et bredt spekter av spennende oppgaver. Multiconsult har et sterkt fokus på utviklingen av et ledende BI-miljø, og rollen vil ha et tett samarbeid med Business Intelligence-teamet. Du vil rapportere til Head of Controlling og inngår i et team på seks personer.

Arbeidsoppgaver:

  • Ansvar for å sette strukturen for økonomistyringen i regionen
  • Deltakelse i regionens ledergruppe
  • Lede, bistå- og koordinere måned- og kvartalsgjennomganger for Region Norge i samarbeid med forretningslederne
  • Lede budsjett og prognoseprosessen for Region Norge
  • Effektivisering- og forbedringsarbeid basert på analyse av verdi- og kostnadsdrivere
  • Aktivt delta i digitaliserings- og teknologiprosesser for utvikling av økonomiske styringsmodeller
  • Sentral bidragsyter til forbedring av rutiner, prosesser og kontroller
  • Være en støttefunksjon til forretningsenhetene og bidra med andre ad-hoc oppgaver/ analyser
  • Delta i årsoppgjør og ferdigstillelse av månedlige- og kvartalsresultater


Hvem er du?

Aktuelle kandidater har høyere utdannelse på masternivå, og kan vise til relevant og variert erfaring innenfor ledelse og økonomistyring, gjerne fra større konsulent- og rådgivningsmiljø. Gode ferdigheter i Excel og solid systemkompetanse er en forutsetning, erfaring med Power BI er en fordel. Har du i tillegg bred erfaring med analyser, forbedrings- og effektiviseringsprogrammer kan dette være jobben for deg.

Andre beskriver deg som analytisk anlagt og med evne til å finne gode løsninger på ulike problemstillinger. Vi ser etter en lagspiller som sammen med andre liker å jobbe mot fastsatte mål, samtidig som du er selvgående og evner å fullføre arbeid på egenhånd. Du ønsker å gjøre en forskjell ved å være en aktiv og nysgjerrig bidragsyter inn i ledergruppen. Initiativ er noe vi verdsetter hos oss, både sosialt og faglig, og i tillegg til å være initiativrik trives du godt med kommunikasjon på tvers av ulike avdelinger og fagdisipliner.

Gode grunner til å velge oss:   

  • Del av et fremdriftsrettet og inkluderende arbeidsmiljø, med gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Stor variasjon i arbeidsoppgavene og gode muligheter til å bli synlig i organisasjonen
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • En medeierskapsordning som inkluderer et årlig aksjekjøpsprogram og et aksjeeierskapsprogram for nyansatte
  • Fem ukers ferie, fri i romjulen og i påsken, samt fleksibel arbeidstid med mulighet for hjemmekontor
  • En rekke personalgode som f. eks firmahytter og bedriftsidrettslag
  • Moderne lokaler på Skøyen


Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved John Ola Solheim på mobil
909 91 137john.ola.solheim@financepeople.no.

Alle henvendelser behandles konfidensielt.

Søknader behandles fortløpende.

 


Lignende søk: Konsulent, Bygg / Anlegg / Håndverk, Rådgivning / Konsulenter