- Arbeidsgivere
- Ly Forsikring ASA
- Sted
- Moelv
- Søknader behandles fortløpende fra
- Søknadsfrist snarest men senest
Ly Forsikring ASA er en totalleverandør av skadeforsikring til næringslivet i Norge. Siden etableringen i 2013 har selskapet oppnådd en kraftig vekst og gjennomgått en betydelig utvikling. Ly har 16 kontorer fordelt på syv regioner med totalt ca. 80 ansatte, og omsetter for ca. 700 MNOK. Ly sitt hovedkontor er på Moelv.
Ly har etablert seg som en kraftfull utfordrer og attraktiv tilbyder av skadeforsikring i bedriftsmarkedet, med lokal tilstedeværelse over store deler av landet. God og detaljert kunnskap om det lokale næringsliv og bedrifter i de ulike områder, er en viktig del av Ly sitt konsept «Selective Insurance».
For å sikre at Ly har systemer for styring og kontroll tilpasset omfanget av virksomheten, vil Ly ha et stort fokus på å utvikle eksisterende styringssystemer, og søker etter en CFO som skal bidra til dette.
Om rollen
For å styrke selskapets kompetanse og kapasitet søker vi nå en CFO. Gjennom vår vekst har behovet for å styrke nøkkelfunksjoner og sikre god styring og kontroll blitt stadig tydeligere. Stillingen er sentral i Ly sin ledelse og vil være en vesentlig bidragsyter i selskapets videre utvikling. CFO vil være en viktig sparringspartner til daglig leder, styret og ledergruppen, og en viktig premissgiver for styring og kontroll i selskapet. Du får personalansvar for høyt kompetente medarbeidere i egen avdeling. Stillingen rapporterer til daglig leder.
Ansvaret til CFO er selskapets samlede økonomi- og finansfunksjon. Dette innebærer:
-
Ansvar for budsjett, analyser og finansiell rapportering til ledelse, styre, Finanstilsynet og andre interessenter.
-
Resultatansvaret fra forvaltning av selskapet sine betydelige finansielle aktiva.
-
Sikre at Ly etterlever forsikringsregulatoriske forhold i tett samarbeid med selskapets Risikostyringsfunksjon, Etterlevelsefunksjon og Aktuarfunksjon.
-
Sikre oversikt og kontroll av resultater fra forsikringsvirksomheten, i tett samarbeid med selskapets spisskompetanse på de ulike områder.
-
Være ansvarlig for kontakt med bank, revisorer, myndigheter og andre eksterne premissgivere.
-
Lede økonomiavdeling med fire høyt kompetente medarbeidere innen regnskap, økonomistyring, finans og lønn.
Du har:
-
Høyere økonomisk utdannelse.
-
Erfaring fra økonomistyring i bank-, forsikring eller annen konsesjonsbelagt, finansvirksomhet, enten operativt, som rådgiver eller revisjon.
-
Erfaring med økonomistyring og -rapportering.
-
Kunnskap om regulatoriske krav innen forsikring, bank eller annen konsesjonsbelagt finansiell virksomhet.
-
Innsikt i automatiserte prosesser og systemstøtte for rapportering.
-
Ledererfaring.
For å lykkes i rollen må du være en tydelig, trygg og tillitsskapende leder med solid økonomisk forståelse. Du må ha fokus på helheten i virksomheten, uten å miste detaljene av syne. Du må ha en systematisk og strukturert arbeidsform, og med en sterk muntlig og skriftlig fremstillingsevne. Som leder setter du klare mål, skaper felles retning, og bidrar til å skape et inkluderende og støttende arbeidsmiljø. Du vil få en avgjørende og betydningsfull rolle i Ly, med store muligheter for å påvirke.
Vi er et lite forsikringsselskap hvor trivsel og utviklingsmuligheter for den enkelte er viktig. Vi har Kontorsted i Åsmarkvegen 2, 2390 Moelv. Det er mulighet for hjemmekontor.
Vil du vite mer?
Ta gjerne kontakt med en av våre rådgivere i The Assessment Company:
Isabel Andersen Mougios: 926 82 929 / isabel@theac.no eller
Katrine Prebensen 480 26 486 / katrine.prebensen@theac.no.
Du kan registrere deg som interessent ved å trykke «Søk her». Vi ser frem til å høre fra deg!
Lignende søk: Leder, Forsikring