Chief Group Accounting til Skandinavias ledende kreative tech-aktør!

Lagre
Du må logge på eller
opprette en konto for å lagre en jobb.

The North Alliance (NoA) er et konsern som består av 26 av Skandinavias ledende selskaper innenfor design, kommunikasjon og teknologi. NoA ble grunnlagt i 2014 og har idag rundt 1250 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, Stockholm, København, Helsinki og Krakow. Gruppen jobber med kunder som Jotun, OBOS, Forsvaret, Norgesgruppen, Schibsted, Maersk, Ruter og IKEA. NoA har som ambisjon å vokse både organisk og ved nye oppkjøp og det kommer stadig nye selskap inn i porteføljen vår.


Er du vår nye Chief Group Accounting? 

Selskapet jobber for tiden med å videreutvikle dagens økonomiavdeling til å kunne skalere NoA inn i selskapets neste utviklingsfaser. Økonomiavdelingen ønsker å tilføre verdi ved å støtte selskapets kommersielle aktiviteter, ledelse og eierne med pålitelige data og profesjonell visualisering, samt gode analyser, beslutningsgrunnlag og rådgivning. NoA ønsker å legge et solid og moderne grunnlag for å støtte en gruppe i vekst og stadig utvikling. I forbindelse med dette ser vi etter en erfaren Chief Group Accounting!

Med din faglige tyngde, tekniske kunnskap og ferdigheter, erfaring og gode mellommenneskelige egenskaper vil du jobbe tett med kollegaer i økonomiavdelingene i hvert marked, de enkelte datterselskapene og med andre ledere i selskapet. Du vil også jobbe mye med "best practice"/effektiviseringer på tvers av landegrenser. Rollen har god bredde og du får også mulighet til å påvirke organiseringen og rollene relatert til denne sentrale funksjonen.

Stillingen innebærer globalt ansvar for retningslinjer, prosesser og regnskapsrapportering, inkludert oppfølging av hvert enkelt marked (Country CFOs), datterselskaper og accounting team i Polen. Stillingen har også ansvaret for systemstøtten til de relevante prosessene for regnskap og rapportering. Chief Group Accounting har personalansvar for en Controller og rapporterer til selskapets Group CFO.

Arbeidsoppgaver:

  • periodisk rapportering, herunder teknisk konsolidering av regnskapstall
  • lede revisjon og utarbeidelse av konsernregnskap samt noter iht. IFRS for 3 selskap
  • styre- og ledelsesrapportering, herunder bistå på ESG-rapportering ihht CSRD
  • fagansvarlig for regnskap både internt (management) og eksternt (statutory)
  • oppfølging av de ulike markedene og tilhørende norske og utenlandske datterselskaper
  • utvikling av selskapets regnskaps- og ERP-system, og videreutvikling av digitalisering innenfor regnskap, konsolidering og rapportering. Selskapet benytter Oracle FCCS
  • ta del i budsjettering og prognosearbeid, herunder også cash flow
  • deltakelse i og ledelse av prosjekter, for eksempel ved ytterligere oppkjøp av selskap


Ønskede kvalifikasjoner:

  • høyere økonomisk utdannelse, fortrinnsvis mastergrad innenfor økonomi/finans, MRR eller lignende
  • 5-10 års relevant erfaring, gjerne fra revisjon, men må i tillegg ha erfaring fra lignende rolle
  • erfaring med ledelse av regnskapsfunksjon
  • meget solid regnskaps- og økonomiforståelse, herunder konsernregnskap, skatt og IFRS. Erfaring med transfer pricing er en stor fordel
  • erfaring med rapportering til børs er en fordel
  • gode kunnskaper i Excel og PowerPoint og generell god systemforståelse
  • god kunnskap på konsoliderings- og visualiseringsverktøy
  • erfaring med å lede endringsprosesser
  • meget gode norsk- (eventuelt skandinavisk) og engelskkunnskaper, både skriftlig og muntlig. Forretningsspråket i selskapet er engelsk


Personlige egenskaper:
For å lykkes i rollen må du være analytisk, strukturert og nøyaktig og forstå viktigheten av kvalitet i leveransene. Vi ser etter deg som er operativ med evne til å drive prosesser på egen hånd. Videre er du initiativrik, fleksibel og har høy arbeidskapasitet. At du har gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper og er en bidragsyter til et godt arbeidsmiljø er også viktig.


Vi tilbyr

  • en bred stilling i et ambisiøst skandinavisk konsern med videre vekstplaner
  • utfordrende og varierte arbeidsoppgaver med svært gode utviklings- og karrieremuligheter for den rette kandidaten
  • en mulighet til å bidra til å ta et norsk/skandinavisk selskap ut i andre markeder
  • et kreativt, trivelig og uformelt arbeidsmiljø
  • hyggelige lokaler midt i Oslo sentrum og fleksible løsning ift. remote work
  • konkurransedyktige betingelser


Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte Anne Hilde Nilsen på 975 89 490/anne@financepeople.no eller Nora Hjorth Lundstrøm på 482 71 203/nora@financepeople.no

Alle henvendelser behandles konfidensielt.

Søknader behandles fortløpende.


Lignende søk: Leder, Informasjon / Kommunikasjon, IT / Tech /