Ønsker du å være leder for lønningsavdeling med fokus på digitalisering?

Saint-Gobain Distribution Norway består av selskapene Brødrene Dahl, Optimera med Monter-kjeden, Flisekompaniet, Ventistål og Hywer. Konsernet er Norges ledende aktør innen salg og distribusjon av varer innen Bygg, Interiør, Flis, Ventilasjon, VVS, Vann og miljøteknikk, Industri og Havbruk.

Saint-Gobain Distribution Norway har ca. 3600 ansatte og 280 utsalgssteder med en samlet omsetning på ca. 24 milliarder NOK og er eid av det internasjonale byggevarekonsernet Saint-Gobain. 


Saint-Gobain Distribution Norway som er Norges ledende distribusjonsselskap innen byggevare, søker etter en engasjert og faglig sterk leder for konsernets lønningsavdeling. 

Lønningssjefen har det operative og personalmessige ansvaret for lønnsfunksjonen som består av ni dyktige lønnskonsulenter og som er en del av konsernets Shared Service Center (SSC). De beregner lønn for flere selskaper i Saint-Gobain konsernet med til sammen ca. 6000 ansatte.

Selskapet er i en spennende utvikling og er opptatt av fremtidsrettede løsninger. Lønningssjefen vil være sentral i å sikre optimal drift og videreutvikling av lønnsfunksjonen gjennom videre digitalisering og optimalisering av prosesser. Rollen krever tett samarbeid med andre avdelinger i konsernet som IT og HR. 

Stillingen rapporterer til HR direktør og vil inngår i konsernets HR ledergruppe.      


Arbeidsoppgaver 

  • daglig ledelse og utvikling av medarbeidere og teamet
  • hovedansvar for lønnskjøring og drift
  • effektivisere prosesser gjennom digitalisering og implementering/optimalisering av systemer. Selskapet benytter lønnssystemet SD Worx.
  • sørge for at pågående systemprosjekter ferdigstilles i tett samarbeid med HR og resten av organisasjonen
  • være en fagspesialist på lønn og ha regelmessig dialog og sparring med klientene til SSC, herunder etablere SLA (service-level-agreement) 
  • ansvarlig for at Saint-Gobains krav til lønnsfunksjonen samt norske lover ivaretas
  • kontaktpunkt mot Saint-Gobain vedrørende lønnsspørsmål
  • interne og eksterne rapporteringer


Kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdannelse, Bachelor etc. 
  • god teknisk systemkompetanse fra komplekse lønnssystemer med integrasjoner
  • erfaring fra lønnsarbeid og god tallforståelse
  • solid ledererfaring
  • kompetanse innen relevant lovverk 
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk


Personlige egenskaper: 

  • analytisk og strukturert
  • god til å motivere og engasjere
  • positiv og gode samarbeidsegenskaper
  • løsningsorientert og god gjennomføringsevne


Vi tilbyr

  • spennende operativ lederrolle i et dynamisk miljø som satser på innovasjon og digitalisering
  • muligheter for faglig og personlig utvikling i et stort internasjonalt konsern i vekst
  • et godt kollegialt miljø med stor takhøyde og som verdsetter samarbeid, åpen kommunikasjon og faglig sparring
  • et konsern med sterkt fokus på bærekraft og langsiktige mål
  • konkurransedyktige betingelser



Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. For mer informasjon, ta kontakt med Henriette Aaberg, på +47 976 15 226/henriette@financepeople.no eller Mona Gabrielsen på mobil
917 46 917/mona.gabrielsen@financepeople.no

 


Lignende søk: Leder, Bygg / Anlegg / Håndverk, Varehandel / Kjededrift / Merkevare / FMCG