Vil du kombinere controlling og investeringsanalyse hos Ferd Eiendom?

Ferd er et familieeid norsk investeringsselskap med en visjon om å «skape varige verdier og sette tydelige spor». Konsernet fokuserer på verdiskapende eierskap i virksomheter og finansielle investeringer og eies av Johan H. Andresen med familie. Ferds virksomhet omfatter aktivt eierskap, selskapsutvikling, børsnoterte aksjer, eiendomsutvikling, eksterne forvaltere, impact-investeringer og sosialt entreprenørskap.

Ferd Eiendom er ett av fem forretningsområder i Ferd AS. Ferd Eiendom er en ansvarlig og langsiktig byutvikler med en portefølje av eiendommer og prosjekter innen bolig, kontor og lager/logistikk med en verdi på NOK 11,5 mrd ved utgangen av 2023. Selskapet består av 21 ansatte som jobber med utvikling, gjennomføring og forvaltning av eiendommer, hovedsakelig i Stor-Oslo.


Ferd Eiendom har ambisjoner om videre vekst og søker en ambisiøs person til en delt stilling som business controller for næringseiendom og investeringsanalytiker for bolig og næring. Dette er en synlig og kommersiell rolle med stor variasjon i oppgavene. Du vil bidra med analyser og økonomisk styring for å sikre et godt beslutningsgrunnlag, og jobbe tett med prosjektledere og næringsdirektøren. Stillingen inngår i økonomiteamet og rapporterer til CFO i Ferd Eiendom.

Sentrale arbeidsoppgaver
 

  • Tett samarbeid med prosjektledere for å sikre god økonomistyring i prosjektene
  • Være sparringspartner for prosjektledere, samt kvalitetssikre kalkyler, sluttprognoser og prosjektvurderinger
  • Bistå CFO med rapportering, business reviews og prognoser
  • Analysere potensielle eiendommer for kjøp og utvikling
  • Produsere kalkyler og kontantstrømanalyser for potensielle investeringer
  • Utarbeide presentasjoner som grunnlag for investeringsbeslutninger
  • Koordinere investerings- og salgsprosesser   


Kvalifikasjoner
 

  • Fullført mastergrad (siviløkonom, industriell økonomi) med gode resultater
  • 3–5 års erfaring innen controlling, analyse, investering eller consulting.
  • Erfaring med utarbeidelse og presentasjon av analyser, rapporter og beslutningsgrunnlag
  • Erfaring innen eiendom kan være en fordel men er ikke et krav
  • Solid erfaring med bruk av Excel og PowerPoint
  • Beherske norsk og engelsk, muntlig og skriftlig


Personlige egenskaper
 

  • Analytisk med god forretningsforståelse
  • Løsningsorientert og initiativrik med sterk gjennomføringsevne
  • Evne til å arbeide strukturert og selvstendig
  • Kommuniserer godt og har god formidlingsevne
  • Engasjert og nysgjerrig på eiendomsutvikling


Hos Ferd Eiendom får du muligheten til å
 

  • Inngå i et solid selskap med ambisjoner og bidra aktivt til videre vekst
  • Jobbe i en kommersiell og analytisk rolle med stor variasjon og bredde i oppgavene
  • Lære av og jobbe sammen med dyktige kolleger i et hyggelig, profesjonelt og uformelt miljø
  • Utvikle deg innen eiendomsbransjen innen både bolig og næring 
  • Være en del av et team og ha en synlig rolle med stor kontaktflate i organisasjonen

 


Lignende søk: Konsulent, Bank / Finans tjenester, Eiendom / Eiendomsmegling