Bli med på reisen! Vi søker ny Controller!

Lagre
Du må logge på eller
opprette en konto for å lagre en jobb.

Db was founded in Norway by engineer Truls Brataas and freeski legend Jon Olsson. Their goal was simple - to redefine travel gear and enable meaningful journeys. Today, we’re still independently owned and spend our days designing backpacks, carry bags, luggage, and accessories for the creative outdoors. Our team of 70 people is located across our headquarters in Oslo, Norway, and smaller studios in Stockholm, London, San Francisco, Chamonix, and Ericeira.

At Db we are travelers. Dreamers. Optimists. We believe that the world will be better tomorrow than it is today. We believe in family. Open architecture. Bridges, not walls. We believe that journeys -— in our backyards, across oceans, and through outer space — have the power to open our minds and shape our lives. At Db, we exist to help enable meaningful journeys. In 2023 Db was B Corp certified, based on a proven commitment to do better for the planet, our people, our customers, and our community.


Db (tidligere Douchebags) utvikler og selger sekker, bagger, trillekofferter og tilbehør til folk rundt omkring i hele verden. Vi har siden oppstart hatt tosifret årlig vekst og forventer også dette de nærmeste årene. Selv om Skandinavia er vårt hovedmarked i dag, ønsker vi å bli et globalt brand, og sammen skal vi fortsette å pushe grensene for videre internasjonal ekspansjon. Vi trenger derfor din hjelp!

For å styrke vårt økonomiteam, trenger Db nå en engasjert og strukturert Controller. Som Controller vil du inneha et bredt ansvarsområde, og det vil for den rette kandidaten være stort rom for utvikling og forming av rollen. Du må trives med det operasjonelle, samtidig som du må ha evnen til å løfte blikket og utvikle gode prosesser, rutiner og systemer for å bygge en fremtidsrettet økonomifunksjon. Controlleren vil være en viktig støttespiller for ulike deler av organisasjonen og jobbe tett med og rapportere til selskapets CFO.

I Db vil du jobbe sammen med motiverte og innovative mennesker som brenner for å utvikle spennende produkter. Har du erfaring fra regnskap eller controlling og ønsker å være med på denne vekstreisen? Da kan dette være den rette muligheten for deg!

Arbeidsoppgaver:

  • være hovedansvarlig for oppfølging og kvalitetssikring av månedlig regnskapsavslutning med tilhørende finansiell rapportering av resultatet og konsolidering
  • utføre avviksanalyser og følge opp konsernets kostnader og dekningsbidrag
  • være ansvarlig for oppfølging av ekstern regnskapsfører samt være første kontaktpunkt mot vår revisor
  • sette struktur for Intercompany-prinsipper (oppdatere policy som sikrer rettidig bokføring, avstemming og rapportering) og sikre compliance på områdene  transfer pricing og MVA
  • bidra til å utvikle selskapets ERP system med hovedvekt på de finansielle prosessene
  • videreutvikle regnskapsrutiner og systemer i forhold til lovverk og interne krav for både det norske, svenske og amerikanske selskapet
  • bidra med å utvikle selskapets rutiner for ESG rapportering


Kvalifikasjoner:

  • høyere økonomisk utdannelse, minimum Bachelorgrad
  • minimum 3 års erfaring fra regnskap, revisjon eller controlling.
  • erfaring fra internasjonale selskaper eller varehandel/FMCG vil være en fordel, men ikke et krav
  • god økonomi- og regnskapsforståelse
  •  generelt god systemkompetanse -og interesse
  • god fremstillingsevne på norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig


Personlige egenskaper:
For å trives i denne rollen tror vi det er viktig at du er strukturert og en som trives med å sette ting i system. Du er selvstendig i arbeidet ditt, men trives godt med å samarbeide med andre og bygge relasjoner på tvers av organisasjonen. Videre er det viktig at du er nysgjerrig, engasjert og motivert. Du er god på å kommunisere og visualisere økonomiske tall på en forståelig og lettfattelig måte. Du er proaktiv og trives i et miljø der det skjer mye.

Vi tilbyr:
Vi kan tilby en variert og interessant stilling med stort rom for påvirkning og faglig utvikling. Vi er et lite selskap der alle kommer tett på det som skjer og hvor alle brenner for å utvikle selskapet videre. Du vil bli en del av et selskap med kompetente, innovative og engasjerte kollegaer. Vi er opptatt av å ha det gøy på jobb og arrangerer månedlige sosiale og sportslige aktiviteter og subsidierer SATS medlemskap. Vi holder til i unike lokaler ved Alexander Kiellandsplass som virkelig har sjel! Vi kan tilby god work-life balance og fleksibilitet.

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. For mer informasjon, ta kontakt med Henriette Aaberg, på +47 976 15 226/henriette@financepeople.no  eller Emilie Grønsund på +47 920 52 534/emilie@financepeople.no


Lignende søk: Konsulent, Varehandel / Kjededrift / Merkevare / FMCG