Business Controller med prosjekterfaring
- Arbeidsgivere
- OneCo Networks AS
- Sted
- Oslo
- Søknader behandles fortløpende fra
- Søknadsfrist snarest men senest
OneCo ble etablert i 2011 og er i dag en av Norges største elektroentreprenører. Vi leverer tjenester og prosjekter innen elektro, automasjon, telekom, mobil og teknisk infrastruktur. I konsernet er vi i dag nær 3000 engasjerte medarbeidere som omsetter for 5 milliarder årlig. Vi er lokalisert i stort sett hele Norge og flere steder i Sverige. Forretningsområdet Telekom har ca. 1.100 medarbeidere lokalisert over hele Norge, og omsetter for 2 milliarder. Vi er en ledende uavhengig tjenesteleverandør av tekniske tjenester og strategiske løsninger innenfor telekommunikasjon og mobil. Vi leverer i hele verdikjeden og våre tjenester omfatter design, planlegging, prosjektering, bygging, installasjon og vedlikehold av faste og mobile nettverk for ledende operatører, netteiere og systemleverandører. Vi leverer også til privatmarkedet, i tillegg til å være en lokal partner for bedrifter, kommuner og kraftselskaper.
Er du ute etter et godt arbeidsmiljø, en utfordrende stilling og har kompetanse og erfaring fra Business Controlling? Da kan dette være den rette muligheten for deg.
OneCo FO Telecom søker nå etter en forretningsorientert og analytisk Business Controller til å styrke Controlling-teamet. Du blir en nøkkelressurs i teamet og skal sammen med resten av økonomifunksjonen i Telekom sikre at forretningsområdet leverer kvalitet, kompetanse og innsikt hver måned. En sentral del av jobben vil være å levere månedsrapport og kvalitetssikrede nøkkeltall for utvalgt tjenesteområde. Du vil være sentral i prognose- og budsjettarbeid, utarbeidelse av finansielle analyser og beslutningsgrunnlag samt løpende oppfølging av KPIer og måleparametere. Du vil samarbeide tett med og rapportere til Avdelingsleder Controlling.
OneCo jobber med kontinuerlig forbedring i alt de gjør - de kaller det operational excellence. En viktig del av dine arbeidsoppgaver blir derfor å sikre at de er litt bedre i morgen enn det de var i dag - hele tiden. For å trives i OneCo er det derfor viktig at du deler kunnskap, er nysgjerrig og samarbeidsorientert -og at du samtidig er litt streng og setter krav og er tydelig når det er nødvendig.
Arbeidsoppgaver
- ansvar for økonomi- og KPI-oppfølging for utvalgt tjenesteområde
- løpende rapportering, utarbeidelse av økonomiske analyser og beslutningsgrunnlag
- utarbeide og følge opp budsjetter og prognoser i tett samarbeid med tjenesteområdeleder/avdelingsledere
- analysere lønnsomhet og jobbe med forbedringstiltak sammen med tjenesteområdeleder/avdelingsledere
- videreutvikle rutiner, prosesser og systemer, samt bidra til implementering av disse
- bistå i anbudsprosesser, utføre ad-hoc analyser og delta i relevante prosjekter
Ønskede kvalifikasjoner
- høyere økonomisk utdannelse
- erfaring fra controlling, analyse eller tilsvarende
- erfaring fra entreprenør- eller annen prosjektrettet virksomhet er en fordel
- erfaren bruker av Excel, Power BI og andre analyseverktøy
- god fremstillingsevne på norsk, både muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
For å lykkes og trives i rollen må du være analytisk, forretningsorientert og ha høy gjennomføringsevne. Du må evne å løfte blikket og se helheten samtidig som du har kontroll på detaljene, og du har en grunnleggende positiv og løsningsorientert innstilling. Videre er du ansvarsbevisst og forstår viktigheten av kvalitet i leveransene, og du trives med høyt tempo og høye krav. Sterke samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper vektlegges tungt, samtidig som du evner å levere selvstendig.
Vi tilbyr
Til den rette kandidaten kan OneCo tilby en faglig utfordrende og spennende stilling hvor du får være med på videreutviklingen av et landsdekkende selskap. Det vil være store muligheter for både faglig så vel som personlig utvikling i en stilling som byr på varierte og komplekse arbeidsoppgaver. I stillingen som Business Controller vil du få bidra til hvordan OneCo styrer og følger opp en stor virksomhet i tett samarbeid med både ledelse og operative miljøer. Arbeidsmiljøet beskrives best som fremoverlent og kompetent, og er preget av hyggelige, engasjerte og dyktige kollegaer. Selskapet holder til i moderne lokaler på Alna, og det tilbys konkurransedyktige betingelser.
Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte Ulrik Langabø, Partner i FinancePeople, på
930 05 357/ulrik.langabo@financepeople.no.
Alle henvendelser behandles konfidensielt.
På grunn av ferieavvikling vil søknader bli behandlet i august. / Due to summer holidays applications will be reviewed in August.
Lignende søk: Konsulent, Bygg / Anlegg / Håndverk, Telekommunikasjon