Vil du jobbe i en av de mest fremtidsrettede og moderne Volvo-forhandlerne i Europa?

Volvo Car Stor-Oslo AS er en av Norges største Volvo-forhandlere og er representert med lokasjoner på Økern, Fornebu og Lillestrøm. Selskapet forhandler Volvo gjennom salg av nye og brukte biler, servicemarkedstjenester som service og vedlikehold, reparasjoner, dekkhotell, bilpleie, lakkforsegling, smart repair, samt også skade og lakk. Selskapet har også servicemarkedsansvar for Polestar og handover av nye Polestar. Selskapet selger over 4000 biler årlig og omsetter for ca 2,5 Mrd. Selskapet har 200 ansatte og vokser. Sammen med Volvo Cars har selskapet ambisjoner om å være et flaggskip i Volvo Cars` europeiske forhandlernettverk og gi kunder og medarbeidere en ny og unik Volvo opplevelse. Vi skal modernisere og oppgradere måten kunden kjøper, abonnerer og foretar service på bilene sine. Selskapet er eid av Autostrada AS og Kverneland Bil AS.

Ambisjonene våre er store og den viktigste suksessfaktoren ligger i å få de riktige kollegaene med på laget.

Vår visjon 'Det beste vertskap i alle opplevelser' er noe vi hver dag skal etterleve. Vi tror at ved å levere høy kvalitet i vertskapet for våre kunder, beriker vi ikke bare kundeopplevelsen, men vi danner også grunnlaget for langvarige relasjoner og lojalitet. Gjennom dedikasjon til eksepsjonell service og genuine relasjoner, ønsker vi å sette standarden for vertskapet i vår bransje. For å støtte opp under vår visjon har vi definert fem verdier som guider oss i våre daglige beslutninger og handlinger: Respekt - Løsningsorientert - Omtanke - Imøtekommende - Engasjert


Volvo Car Stor-Oslo (VCSO) overtok 3 forhandlere i Osloområdet 1. juli 2022. Den nye Volvo Forhandleren skal være et flaggskip i Volvo Cars europeiske forhandlernettverk, og gi kunder og medarbeidere en ny og unik Volvo opplevelse. Vi ønsker å modernisere og oppgradere måten kunden kjøper, abonnerer og foretar service på bilene sine. Når vi møter kundene, skal vi sørge for at de får en transparent opplevelse, og at de kjenner seg ivaretatt.

Vi søker nå en initiativrik og løsningsorientert Senior Business Controller. Du vil ha et bredt ansvar innenfor rapportering, budsjettering og analyse, i tillegg til å være en sentral bidragsyter for utvikling, digitalisering og forbedring av selskapets økonomifunksjon. Du vil også være en viktig sparringpartner innen økonomifaglige problemstillinger på ulike nivåer i organisasjonen, også for den øverste ledelsen i selskapet. Rollen vil rapportere til selskapets CFO.

Du er proaktiv og forretningsorientert, er god på å vise retning og skape engasjement. Du trives med å jobbe i et hektisk miljø og er god til å prioritere, multi-taske og i perioder arbeide under stress. Men samtidig ivaretar du roen og er positiv og motiverende. Som Senior Business Controller vil du få en unik mulighet til å være med å etablere fremtidens bilforhandler sammen med et nytt lederteam.

Hva du skal gjøre:

  • ansvar for månedsavslutning, herunder utarbeidelse av månedsrapporter til ledelse og Styret
  • være ansvarlig for kvalitetssikring og oppfølging av resultater
  • utarbeide budsjett, prognoser og lønnsomhetsanalyser 
  • sikre god forståelse for økonomistyring og -utvikling hos linjelederne
  • utarbeide underlag til business reviews, ledermøter, forhandlinger mm. 
  • bidra til aktiv og fremtidsrettet risikostyring hos forhandlere
  • videreutvikle bruken av Business Intelligence-verktøy
  • være en pådriver for lønnsomhetsmessige forbedringstiltak hos forhandlere
  • sikre videreutvikling og forbedring av økonomiske prosesser og rutiner sammen med resten av økonomiteamet
  • bidra til tilfredsstillende tallforståelse hos nøkkelpersonell hos forhandlere
  • ad-hoc analyser knyttet til løpene drift og forbedringsarbeid


Ønskede kvalifikasjoner:

  • høyere økonomisk utdannelse
  • minimum 4 års relevant erfaring fra controlling, analyse eller revisjon
  • kombinasjonen av god forretningsforståelse og regnskapsforståelse
  • erfaring med å implementere datavarehus og bruk av KPI som virksomhetsstyring
  • god system- og prosessforståelse, med interesse for digitalisering
  • erfaring fra bilbransjen eller varehandel er en fordel
  • god norsk, muntlig og skriftlig fremstillingsevne


Personlige egenskaper
Riktig kandidat er forretningsorientert og analytisk, samt evner å se sammenhenger og forbedringsmuligheter. Du er initiativrik, får gjennomført tiltak til forbedringer og trives i en utadvendt rolle. Videre evner du å kommunisere og presentere problemstillinger på en forståelig måte, og du skaper gode relasjoner og godt samarbeid på tvers av organisasjonen. Om du i tillegg er opptatt av å levere kvalitet og skape høy grad av tillit i arbeidet ditt er dette stillingen for deg.


 Vi kan tilby

  • en selvstendig og utviklende rolle
  • et selskap i utvikling med masse positiv energi
  • gode påvirkningsmuligheter
  • uformelt arbeidsmiljø i flotte moderne lokaler på Fornebu og på Økern
  • god fleksibilitet med tanke på arbeidssted/hjemmekontor
  • konkurransedyktige betingelser


Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Mona Gabrielsen på mobil 917 46 917 eller på mona.gabrielsen@financepeople.no.  

Alle henvendelser behandles konfidensielt og søknader behandles fortløpende.

Vi håper å høre fra deg!


Lignende søk: Konsulent, Varehandel / Kjededrift / Merkevare / FMCG