Avonova søker en erfaren og operativ senior regnskapsmedarbeider med teamansvar

Avonova er Nordens største bedriftshelsetjeneste, med over 600 ansatte, 16000 bedriftskunder i Norge og Sverige og med kontorer i 130 byer i Norge og Sverige er vi der våre kunder er, og med et klart samfunnsoppdrag utgjør vi en reell forskjell for tusenvis av arbeidstakere hver dag. Vi leverer et bredt spekter av HMS- og arbeidsmiljørelaterte tjenester, rådgivning og opplæring til kunder i alle bransjer og størrelser. Hver dag jobber vi i henhold til vår misjon for flere friske folk, i sunne og produktive arbeidsmiljøer. I 2023 omsatte Avonova for 1,7 milliarder kroner og eies av investeringsfondet-fondet Norvestor.


Avonova søker en faglig dyktig senior regnskapsmedarbeider. Personen vil jobbe med regnskap A-Ø i konsernets norske selskaper, samt bistå med skatt og årsoppgjør for de norske selskapene. I rollen inngår et teamansvar for teamet som jobber med ordre- og kundefakturering og den rette kandidaten vil også kunne sitte med personalansvar for teamets åtte medarbeidere, som sitter i Larvik.

Du vil samarbeide tett med øvrige avdelinger på regnskap i Sverige. Hos oss vil du bli en del av et bunnsolid fagmiljø med mer enn 1300 dyktige og hyggelige kolleger i Norge og Sverige.  Stillingen vil rapportere til konsernregnskapssjef i Sverige. Avonova har kontorer i Oslo og Larvik og arbeidssted er fleksibelt, med mulighet for hjemmekontor, men man bør kunne arbeide et antall dager med teamet på kontoret i Larvik.

Arbeidsoppgaver:

  • løpende bokføring for norske selskap
  • bistå med måneds- og årsavslutning for norske selskap
  • ansvarlig for balanseavstemming og skatt
  • opplæring og veiledning av medarbeidere
  • bidra i opprettelse av internkontroll, samt andre forbedringsprosjekter
  • oppfølging av ekstern revisor
  • bistå i forbedringsprosjekter


Ønskede kvalifikasjoner:

  • økonomisk utdannelse, autorisert regnskapsfører e.l
  • 4 års praktisk regnskapserfaring
  • god regnskapsforståelse
  • gjerne erfaring fra operativ ledelse
  • god systemkompetanse og Excel-kunnskaper
  • erfaring med Dynamics 365 er en fordel, men ikke et krav
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne


Personlige egenskaper:
Vi søker en person som er strukturert, nøyaktig, operativ og selvgående, og som leverer oppgavene med god kvalitet innen fastsatte frister. Videre har du gode samarbeidsevner og bidrar til et godt arbeidsmiljø.
Vi tilbyr:

  • en utfordrende stilling i et spennende konsern i vekst 
  • faglige- og personlige utviklingsmuligheter 
  • et godt og inkluderende arbeidsmiljø med høy gjennomføringsevne og kompetanse 
  • fleksibilitet og mulighet for hjemmekontor
  • gode pensjons- og forsikringsavtaler 


Virker dette som en spennende mulighet, ber vi deg søke via www.financepeople.no, i henhold til GDPR (ikke direkte på epost til oppgitt kontaktperson). Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Andreas Kleiven på +47 948 87 566andreas@financepeople.no eller Henriette Aaberg, på
+47 976 15 226henriette@financepeople.no.

Alle henvendelser behandles konfidensielt. Søknader behandles fortløpende.


Lignende søk: Leder, Helse / Sosial