Ønsker du å jobbe med regnskap og ledelse i et internasjonalt, børsnotert konsern?
- Arbeidsgivere
- ELKEM ASA
- Sted
- Oslo
- Søknader behandles fortløpende fra
- Søknadsfrist snarest men senest
Elkem ble etablert i 1904 og har over 7000 ansatte globalt. Vi er en bærekraftsleder, og tilbyr avanserte materialløsninger inkludert: silikoner, silisiumprodukter og karbonløsninger, som hjelper kundene våre med å levere innovasjon innen områdene: elektrisk mobilitet, digital kommunikasjon, helse og personlig pleie samt smartere og mer bærekraftige byer. Elkem er notert på Oslo Børs (ticker: ELK).
Til Elkem, et stort, internasjonalt og børsnotert konsern med hovedkontor på Skøyen, søker vi en operativ og team-orientert regnskapsleder. Du vil lede et stort team med regnskapskonsulenter som leverer regnskapstjenester til konsernets smelteverk (fabrikker) og administrasjonsenheter i Norge. Avdelingen gir også støtte og veiledning til Elkem-enheter globalt, og har systemansvar for flere av økonomisystemene i konsernet. Vi inngår i et stort og kunnskapsrikt fagmiljø innen finans og regnskap, hvor vi samarbeider tett på tvers av fagområder. Kontinuerlig forbedring står høyt på agendaen og vi har fokus på automatisering og digitalisering av våre prosesser og rutiner. Du vil være en viktig og synlig støttespiller for konsernets økonomifunksjon.
I stillingen vil du ha ansvar for et team på 8 dyktige medarbeidere. Stillingen rapporterer til Leder for konsernregnskap i Elkem ASA.
Vi ser etter deg som har solid kompetanse og erfaring innenfor områdene regnskap og rapportering. I tillegg må du like å jobbe med ledelse, oppfølging og utvikling av regnskapskonsulenter. Du motiveres av faglige diskusjoner og samspill med kollegaer, og liker å utfordre etablerte praksiser for å finne nye, effektive løsninger.
De viktigste arbeidsoppgavene vil være:
- Lede og utvikle et team av 8 regnskapskonsulenter med fokus på å sikre høy kvalitet i prosesser og internkontroll.
- Delta i og være ansvarlig koordinerende for rapporteringen til konsern med fokus på måned, kvartal og årsoppgjør.
- Ansvar for videreutvikling av systemer og prosesser i samarbeid inn mot IT.
- Faglig koordinerende kontaktperson for regnskap og tilhørende prosesser samt støtte til økonomisjefer og controllere i Elkem.
- Delta i forbedringsprosjekter, effektivisering, videreutvikling og dokumentasjon av prosesser og rutiner
Vi ønsker at du har følgende kvalifikasjoner:
- Høyere økonomisk utdannelse
- 7+ års erfaring fra regnskap, revisjon, og eller fra annen relevant regnskaps- og økonomistilling
- Liker å jobbe med utvikling og oppfølging av medarbeidere samt interesse for personalledelse
- Sterk kompetanse innen regnskap og tilhørende prosesser.
- Sterk interesse for effektivisering og gode rutiner knyttet til inngående fakturaflyt
- God systemkompetanse og interesse for digitale løsninger (selskapet benytter M3 som ERP)
- Behersker norsk og engelsk flytende, både muntlig og skriftlig.
Vi ser etter deg som er serviceinnstilt, initiativrik, målrettet og har gode samarbeidsevner. Du er opptatt av å fremme et godt arbeidsmiljø. Du er nysgjerrig på sammenhenger i prosesser og systemer, og liker å utforske problemstillinger og finne løsninger. Samtidig er du strukturert og nøyaktig, og følger våre felles rutiner og retningslinjer. Det er viktig for oss at du identifiserer deg med våre kjerneverdier; Presisjon, Kontinuerlig forbedring, Involvering og Respekt.
Søknader behandles fortløpende. Søkere bes registrere seg med CV og vitnemål fra høyere utdanning, samt kortfattet søknadsbrev.
Lignende søk: Leder, Bygg / Anlegg / Håndverk