Lyst til å jobbe i et selskap som utgjør en viktig forskjell- er du vår neste CFO?
- Arbeidsgivere
- MADE FOR MOVEMENT GROUP AS
- Sted
- Skien
- Søknader behandles fortløpende fra
- Søknadsfrist snarest men senest
Made for Movement er et av de mest ambisiøse, norske selskapene innen medisinsk-tekniske hjelpemidler. Vi kombinerer gründerånd med en ledende posisjon internasjonalt, og gir mennesker med store funksjonsnedsettelser mulighet for bevegelse og deltagelse i hverdagen. Fysisk aktivitet gir betydelige helsegevinster og øker livskvalitet! Utvikling av produkter skjer i tett samarbeid med brukere, familier og helsepersonell. Firmaet, med hovedkontor i Skien, har datterselskaper i Danmark, Sverige, Tyskland , UK og Nederland, i tillegg til distributører i 15 andre land.
Made for Movement søker sin neste Group CFO. Stillingen er bred og variert med hovedoppgaver innenfor regnskap, økonomistyring, finansiering og kontakt med aktive eiere (Credo Partners) vedrørende selskapets finansielle utvikling. Konsernet har produksjon i Norge samt salg gjennom datterselskaper i Norge og utlandet. Nylig ble hovedproduktet Innowalk tatt opp på den nasjonale «blåresept-ordningen» i Tyskland som vil gi kraftig omsetningsvekst for selskapet. Stillingen har ansvar for konsernets økonomiavdeling og IT-avdeling. Group CFO rapporterer til Group CEO og inngår i konsernets ledergruppe.
Hovedansvar og oppgaver
Stillingen har hovedansvar for et bredt spekter av faste og mer prosjektbaserte arbeidsoppgaver:
- rapportering internt og eksternt
- utarbeidelse av budsjett og forecast herunder avviksforklaring
- utarbeidelse av månedlig konsernregnskap
- styring av selskapets likviditet
- lede finansieringsaktiviteter og -relasjoner i forhold til banker, eiere og kapitalmarkedet
- kontakt med revisor
- bidragsyter ved kjøp og salg av selskaper
- administrasjonens representant i styret
- ansvarlig for utvikling av oppsett og rutiner for økonomiområdet
- i samarbeid med IT avdelingen forbedre oppsett og rutiner for å sikre en fremtidsrettet IT infrastruktur for konsernet på økonomiområdet
Ønskede kvalifikasjoner
- høyere økonomisk utdannelse, gjerne Master i regnskap og revisjon (MRR)
- 5-10 års erfaring fra rolle som Finance Manager/økonomisjef, og/eller revisjon, controlling, etc. Kandidater som ønsker å ta steget opp til en CFO-rolle vil vurderes
- utmerket forretningsforståelse, med solid kompetanse innen regnskap, skatt og compliance
- god kunnskap og forståelse av IT-systemer og digitalisering fra et forretningsperspektiv
- moderne bruker av relevante IT-systemer, herunder ERP og Power BI, i tillegg til Officepakken. Selskapet benytter Navision 2017 samt Power BI for controlling og rapportering
- flytende muntlig og skriftlig i engelsk og norsk
- erfaring fra internasjonalt selskap er en fordel
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er forretningsorientert og sammen med andre ønsker å oppnå positive resultater. Som person er du fleksibelt anlagt og trives med en hverdag der du jobber høyt og lavt uten at noen oppgaver verken er for små eller store. Sparring, både med operativ linje og med ledelsen og styret, er noe du trives godt med, og du evner å tilpasse kommunikasjonen avhengig av hvem du er i dialog med. Til tross for at uforutsette situasjoner kan oppstå, så evner du å beholde roen og tenke løsninger i stedet for problemer. Du er en lagspiller med høy integritet og gode samarbeidsevner både internt og eksternt. Trigges du i tillegg av å jobbe i et internasjonalt vekstselskap, kan det være deg vi ser etter!
Vi tilbyr
Dette er en nøkkelrolle som er svært viktig for konsernet, og for rett person er det meget gode utviklingsmuligheter. Du blir en del av et selskap med internasjonal virksomhet, med gode verdier og som bryr seg om menneskene som jobber her. Vi tar vårt samfunnsansvar på alvor og du vil oppleve jobbhverdagen som meningsfull.
Vi tilbyr blant annet:
- variert arbeidshverdag med mye ansvar og muligheten til å utvikle konsernet og økonomifunksjonen videre
- mulighet til å jobbe både strategisk og operativt
- et godt arbeidsmiljø som preges av dyktige, engasjerte og hyggelige kollegaer
- konkurransedyktige betingelser, herunder gode pensjons- og forsikringsordninger
- noe reisevirksomhet må påregnes
- arbeidssted er selskapets kontorer i Skien, med mulighet for hjemmekontor
Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte Anne Hilde Nilsen på 975 89 490/anne@financepeople.no eller Mona Gabrielsen på 917 46 917/mona@financepeople.no.
Alle henvendelser behandles konfidensielt.
Søknader behandles fortløpende.
Lignende søk: Leder, Helse / Sosial