Business Controller til konsern i vekst innen vedlikehold og forvaltning av eiendom
- Arbeidsgivere
- PHM Norge AS
- Sted
- Oslo
- Søknader behandles fortløpende fra
- Søknadsfrist snarest men senest
PHM Group er markedsledende innen vedlikehold og forvaltning av eiendom, med fokus primært på å betjene bolig- og næringseiendom, samt offentlige bygg. Vårt mangfoldige servicetilbud gjør oss til en naturlig samarbeidspartner innen eiendomsservice, renhold, teknisk- eller økonomisk forvaltning. Våre kunder er først og fremst borettslag/boligsameier og private eiendomsforvaltere. Vi tilbyr våre tjenester til alle: næringsvirksomhet, private, kommune og stat. Digitalisering står sentralt for ytterligere å forbedre effektivitet, salg av tilleggstjenester og kundeservice. Vi jobber hver dag for å ta vare på mennesker, gjennom å ta vare på bostedene deres.
Våre mer enn 140 datterselskaper opererer i Finland, Sverige, Norge, Danmark og Tyskland, og har totalt mer enn NOK 6 mrd. i årlig omsetning. For tiden har konsernet en ansattbase på over 8 000 fagpersoner, og vi vokser kontinuerlig. Den norske delen av konsernet har 42 datterselskaper med totalt NOK 1,6 mrd. i årlig omsetning og over 1 700 ansatte. PHM Group eies av fond forvaltet av Norvestor og Intera Partners sammen med konsernets toppledelse.
PHM Norge AS søker nå en sulten Business Controller til nyopprettet stilling i et ambisiøst og voksende konsern. Du vil få jobbe bredt med finansielle analyser, periodisk rapportering, budsjett- og prognosearbeid og forbedring av systemer og prosesser. Stillingen rapporterer til Head of Controlling og sammen vil dere bidra til å gjøre økonomiavdelingen til en sentral sparringpartner for ledelse og konsernets driftsselskaper. Arbeidssted er på Alnabru.
Sentrale arbeidsoppgaver:
- periodisk finansiell rapportering
- utarbeidelse av analyser og beslutningsgrunnlag
- analysere lønnsomhet og jobbe med forbedringstiltak mot driftsselskapene
- sentral deltagelse i budsjett- og prognosearbeid
- være en pådriver for å effektivisere, forbedre og automatisere rutiner, arbeidsprosesser og systemer (f.eks. PowerBI)
- sparringpartner for ledelse og driftsselskapene
- kontroll og oppfølging av leasingforpliktelser og konserninterne transaksjoner
- ad hoc analyser og prosjekter
Ønskede kvalifikasjoner:
- bachelor- eller mastergrad innen økonomi, finans eller regnskap
- gjerne 1-2 års relevant operativ erfaring med analyse, controlling eller regnskap
- generell regnskaps- og systemforståelse og ønske om å lære mer
- gode Excel og PowerPoint ferdigheter
- erfaring med PowerBI er en fordel
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Personlige egenskaper:
- du er serviceinnstilt, jordnær, trives i teamarbeid
- du er strukturert, nøyaktig og opptatt av å levere kvalitet
- du er proaktiv, løsningsorientert og du trives i et miljø med høyt tempo
Vi tilbyr:
- sentral rolle i oppbyggingen av finansfunksjonen i et konsern i vekst
- nyopprettet stilling med mulighet til å sette sitt personlige preg på rollen
- gode utviklingsmuligheter og korte beslutningsveier
- fleksibel arbeidshverdag
- faglige og sosiale arrangementer
- parkering
- konkurransedyktige betingelser
Virker dette interessant, ber vi deg søke via www.financepeople.no. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Svenn-Erik Warholm på 917 37 272 eller på svenn-erik.warholm@financepeople.no.
Alle henvendelser behandles konfidensielt. Søknader behandles fortløpende.
Lignende søk: Konsulent, Eiendom / Eiendomsmegling