Er du vår nye kommersielle stjerne og vil være med på å utfordre det etablerte?
- Arbeidsgivere
- Power International AS
- Sted
- Lørenskog
- Søknader behandles fortløpende fra
- Søknadsfrist snarest men senest
POWER er Nordens nye norskeide elektronikkgigant med virksomhet i Norge, Sverige, Danmark og Finland, samt hovedlager i Sverige. Hovedkontoret er på Lørenskog utenfor Oslo. I 2023 overtok vi 29 varehus i Sverige, og vil da være til stede i Norden med 268 varehus og 6000 medarbeidere. Det gjør oss til det nest største konsernet innenfor bransjen.
I 2022 omsatte Power for 14,6 milliarder. Power har solide eiere i bakhånd, hvor majoritetseierne består av AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS.
Har du lyst til å jobbe i en kommersiell rolle, tett på ledergruppen og med ansvar for oppfølging av butikkdrift i en av Nordens mest spennende retail-kjeder?
Power tar stadig nye markedsandeler og er i sterk vekst. Gjennom vårt nylige oppkjøp i Sverige har vi åpnet 29 nye varehus, og tar med det nok et stort steg på reisen mot å bli Nordens største elektronikkjede!
Med på vår reise søker vi nå en kommersiell, analytisk og fremoverlent Senior Business Controller som vil få ansvar for å følge opp det svenske markedet. Hos oss får du en unik mulighet til å jobbe sentralt i et stort konsern med oppfølging av nordisk drift og salg. Etter en vellykket utrulling av Power i det svenske markedet søker vi nå en dyktig Senior Business Controller til en nyopprettet nordisk rolle som kan være med på å utvikle den økonomiske styringen videre. Stillingen vil ha en viktig rolle i lokalt management med ansvar for resultatoppfølging, analyse, rapportering, budsjett samt å bidra til prosessutvikling. Stillingen vil ha sitt hovedsete i selskapets hovedkontor på Lørenskog, men noe reiseaktivitet til Stockholm må påregnes da stillingen vil kreve lokal tilstedeværelse.
Arbeidsoppgaver
- være en aktiv sparringspartner for ledelse, varehussjefer og salgsorganisasjonen og støtte dem med løpende analyser og rapporter
- oppfølging av resultat med analyser og forbedringstiltak
- måneds- og årsavslutning for eget ansvarsområde
- lede gjennomføring av estimater og budsjettarbeid
- bidra til å sikre god tallforståelse i hele organisasjonen
- ad hoc analyser og prosjekter innad i økonomifunksjonen og på tvers av organisasjonen
Ønskede kvalifikasjoner
- høyere økonomisk utdannelse, minimum på Bachelornivå
- minimum 3-5 års relevant erfaring fra Controlling, revisjon eller konsulenthus
- god forretningsforståelse
- solid systemkompetanse innen relevante analyseverktøy, herunder svært gode Excel kunnskaper
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne både på et skandinavisk språk og engelsk.
Personlige egenskaper
Den rette kandidaten evner til å bygge og ivareta relasjoner, da mye av hverdagen vil være i dialog med drift og salg. Du har høy personlig integritet, samt evner å utfordre på en konstruktiv og pedagogisk god måte. For å lykkes i rollen må du kombinere fagkompetanse og nøyaktighet med godt samarbeid. Du er faglig trygg og ikke redd for å utfordre det etablerte. Vi søker en initiativrik, pålitelig og selvstendig person som motiveres av et resultatdrevet miljø med fokus på effektivisering.
Vi tilbyr
- en spennende mulighet til å jobbe bredt i et nordisk konsern i vekst
- gode muligheter for videreutvikling
- kompetente og inspirerende kolleger
- konkurransedyktige betingelser
- variert arbeidsdag, med stimulerende arbeidsoppgaver
- godt arbeidsmiljø i fremoverlent bedrift
Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Emilie Grønsund på mob 920 52 534 / emilie.gronsund@financepeople.no
Lignende søk: Konsulent, Varehandel / Kjededrift / Merkevare / FMCG