Er du vår nye kommersielle stjerne og vil være med på å utfordre det etablerte?

POWER er Nordens nye norskeide elektronikkgigant med virksomhet i Norge, Sverige, Danmark og Finland, samt hovedlager i Sverige. Hovedkontoret er på Lørenskog utenfor Oslo. I 2023 overtok vi 29 varehus i Sverige, og vil da være til stede i Norden med 268 varehus og 6000 medarbeidere. Det gjør oss til det nest største konsernet innenfor bransjen.
I 2022 omsatte Power for 14,6 milliarder. Power har solide eiere i bakhånd, hvor majoritetseierne består av AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS.


Har du lyst til å jobbe i en kommersiell rolle, tett på ledergruppen og med ansvar for oppfølging av butikkdrift i en av Nordens mest spennende retail-kjeder? 

Power tar stadig nye markedsandeler og er i sterk vekst. Gjennom vårt nylige oppkjøp i Sverige har vi åpnet 29 nye varehus, og tar med det nok et stort steg på reisen mot å bli Nordens største elektronikkjede!

Med på vår reise søker vi nå en kommersiell, analytisk og fremoverlent Senior Business Controller som vil få ansvar for å følge opp det svenske markedet. Hos oss får du en unik mulighet til å jobbe sentralt i et stort konsern med oppfølging av nordisk drift og salg. Etter en vellykket utrulling av Power i det svenske markedet søker vi nå en dyktig Senior Business Controller til en nyopprettet nordisk rolle som kan være med på å utvikle den økonomiske styringen videre. Stillingen vil ha en viktig rolle i lokalt management med ansvar for resultatoppfølging, analyse, rapportering, budsjett samt å bidra til prosessutvikling. Stillingen vil ha sitt hovedsete i selskapets hovedkontor på Lørenskog, men noe reiseaktivitet til Stockholm må påregnes da stillingen vil kreve lokal tilstedeværelse. 

Arbeidsoppgaver

  • være en aktiv sparringspartner for ledelse, varehussjefer og salgsorganisasjonen og støtte dem med løpende analyser og rapporter
  • oppfølging av resultat med analyser og forbedringstiltak
  • måneds- og årsavslutning for eget ansvarsområde
  • lede gjennomføring av estimater og budsjettarbeid
  • bidra til å sikre god tallforståelse i hele organisasjonen
  • ad hoc analyser og prosjekter innad i økonomifunksjonen og på tvers av organisasjonen


Ønskede kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdannelse, minimum på Bachelornivå
  • minimum 3-5 års relevant erfaring fra Controlling, revisjon eller konsulenthus
  • god forretningsforståelse
  • solid systemkompetanse innen relevante analyseverktøy, herunder svært gode Excel kunnskaper
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne både på et skandinavisk språk og engelsk.


Personlige egenskaper 

Den rette kandidaten evner til å bygge og ivareta relasjoner, da mye av hverdagen vil være i dialog med drift og salg. Du har høy personlig integritet, samt evner å utfordre på en konstruktiv og pedagogisk god måte. For å lykkes i rollen må du kombinere fagkompetanse og nøyaktighet med godt samarbeid. Du er faglig trygg og ikke redd for å utfordre det etablerte. Vi søker en initiativrik, pålitelig og selvstendig person som motiveres av et resultatdrevet miljø med fokus på effektivisering. 

Vi tilbyr

  • en spennende mulighet til å jobbe bredt i et nordisk konsern i vekst
  • gode muligheter for videreutvikling
  • kompetente og inspirerende kolleger
  • konkurransedyktige betingelser
  • variert arbeidsdag, med stimulerende arbeidsoppgaver
  • godt arbeidsmiljø i fremoverlent bedrift


Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Emilie Grønsund på mob 920 52 534 / emilie.gronsund@financepeople.no


Lignende søk: Konsulent, Varehandel / Kjededrift / Merkevare / FMCG