Liker du tall, analyse og forretningsutvikling?
- Arbeidsgivere
- Gjensidige
- Sted
- Oslo
- Søknader behandles fortløpende fra
- Søknadsfrist snarest men senest
Gjensidige er et ledende nordisk forsikringsselskap som er et av de største selskapene på Oslo Børs med om lag 3800 medarbeidere i Norge, Sverige, Danmark og Baltikum. I Norge tilbyr vi også pensjon og sparing. Hos oss kan du være med på å sikre flere liv, mere helse og større verdier enn hos noen andre forsikringsselskaper i landet.
I Gjensidige engasjerer vi oss i kundene våre, og i bærekraftige løsninger. Fremtiden avhenger av at vi forvalter verdiene våre riktig, og vi trenger alltid flinke folk til denne viktige oppgaven. Vil du være med?
Business Controller i divisjon Skade
Liker du tall, analyse og forretningsutvikling? Lyst til å være med på reisen hvor vi i Skade skal utvikle en "state of the art" analysedrevet skadeorganisasjon?
Ambisjonen for den nye divisjonen er å utvikle Nordens sterkeste skadeorganisasjon ved å skape unike opplevelser når det betyr som mest for våre kunder. Skade skal være i front på arbeid med bærekraft gjennom skadeforebygging og bærekraftige erstatninger. Samtidig som lønnsomhet og effektivitet har høyt fokus og sikres gjennom en solid drift med høy faglig kompetanse, kontinuerlig forbedring, digitalisering og nyskaping. Controllerfunksjonen vil være en sentral og svært viktig del av Forretningsstyring og hele skadeorganisasjonen.
Gode grunner til å jobbe i Gjensidige
I Gjensidige har vi jobbet med å sikre liv, helse og verdier i over 200 år. En av grunnene til at vi har lyktes i så lang tid, er at vi hele tiden jobber med å utvikle oss i takt med - og helst i forkant av - de stadige endringene i forsikringsbransjen og samfunnet ellers. Hos oss vil du være en del av et stort fellesskap som trekker i samme retning mot et tryggere samfunn for alle, hvor du kan være stolt av at vi gjør mange konkrete grep for verden rundt oss.
Området Forretningsstyring er en sentral enhet i den nye skadedivisjonen. Områdets ansvarsområder spenner bredt med ansvar for strategi og bærekraft, divisjonsovergripende prosjekter, samt innkjøp og controlling i tillegg til analyse.
Din hverdag som Business Controller
Som Business Controller hos oss får du en sentral rolle med ansvar for å sikre at divisjonen opererer i henhold til mål, prognoser og sentrale KPI'er. Analyser, kostnadsoppfølging og rapportering inngår også i stillingen. Identifisering av forbedringsområder og tiltaksoppfølging ligger også til rollen.
- Økonomistyring og bistand mot forretningsenetene i Skade
- Utvikling, implementering og oppfølging av nøkkeltall
- Deltakelse i- og ansvar for planprosesser
- Prosjektcontrolling
- Målstyringsprosesser
- Initiativer med formål om å styrke vår virksomhetsstyring
- Rapportering, utarbeidelse og fremstilling av styringsinformasjon
Om deg som søker
Du har en Master/høyere utdannelse som er relevant for stillingens ansvarsområde, samt erfaring med controller-arbeid, og evne til å se både detaljer og helhet.
I tillegg har du:
- God erfaring med økonomi- og lønnsomhetsstyring
- Sterk analytisk og opererer på et høyt nivå i Office 365 og spesielt Excel, samt god til å lage presentasjoner
- Løsningsorientert tilnærming og høy grad av gjennomføringsevne.
- Pådriver for utvikling og forbedringer.
- Høy arbeidskapasitet, med evne til å håndtere mange ulike oppgaver og problemstillinger samtidig, må trives med å være "hands-on".
- Ambisjoner og kvalitetsfokus som trigges av å skape gode resultater.
Hos oss får du
Vi garanterer en arbeidsgiver som bryr seg om sine ansatte og legger til rette for god personlig og faglig utvikling. Vi sørger for at du kan utvikle deg innenfor rollen du allerede har, men også bygge din karriere ved å bevege deg på tvers av organisasjonen.
Vi holder til i flotte kontorlokaler (Huset vårt) sentralt i Oslo sentrum. Her finner du treningsmuligheter i eget treningsstudio og gymsal, i tillegg til bedriftsidrettslag med for eksempel klatregruppe, turgruppe og fotball, kulturaktiviteter og andre sosiale grupper.
Vi gir deg også muligheten til å jobbe delvis fra hjemmekontor etter avtale. Vi tror på fleksibilitet i arbeidshverdagen, noe vi legger til rette for gjennom gode samhandlings- og arbeidsverktøy.
Du vil også få flere goder, som blant annet spesielt god pensjonsordning, forsikringsordninger med behandlingsforsikring og personalrabatter, firmahytter i inn- og utland, aksjespareordning, sommertid og fleksibel arbeidstid.
Søknader vurderes fortløpende!
I Gjensidige ønsker vi å gjenspeile bredden av mangfoldet i samfunnet. Oppgavene er varierte, ofte langsiktige og ikke minst samfunnsviktige. Det fineste vi har er felleskapet, og den du er, er viktig for oss. Hos oss får alle like stor plass, og mangfoldet vårt beriker både oss selv og kundene våre. Gjennom å være deg selv, og få muligheten til å utvikle ditt fulle potensial, kan du utnytte evnene dine langt bedre.
Se fremover. Skap verdier. Bli en av oss.
Har du spørsmål til stillingen, ta kontakt med:
Fredrik Jakobsen, (+47)98635384, Fredrik.Jakobsen@gjensidige.no
Søknadsfrist: 06.03.2024
Lignende søk: Konsulent, Bank / Finans tjenester