Er du en relasjonsbygger og analytisk anlagt? Ledende merkevareselskap søker Business Controller!
- Arbeidsgivere
- Orkla Confectionery & Snacks Norge AS
- Sted
- Oslo
- Søknader behandles fortløpende fra
- Søknadsfrist snarest men senest
Orkla Confectionery & Snacks Norge ble etablert i 2013 og var en sammenslåing av de tidligere selskapene Nidar, KiMs og Sætre. Vi er den største leverandøren av produkter til kos og glede i det norske markedet. Du møter oftest Nidar, KiMs eller Sætre som avsender på de fleste av våre produkter. I tillegg har vi en rekke andre merker som f.eks. Doc, IFA, Stratos, Smash!, Troika, Laban, Polly, Bixit, Ballerina, Safari, Kornmo og Cafe Bakeriet for å nevne noen.
Vi skal være markedsleder innen godterier, kjeks og snacks og tilgrensende produkter. Med kjente merker og de beste smakene skal vi begeistre og glede det norske folk. Vi skal skape lønnsom vekst ved å utvikle attraktive produkter i og på tvers av kategoriene. Vår unike forbrukerinnsikt, kategoriforståelse, innovasjonsevne og salgskraft gjør oss til handelens foretrukne partner. Med en konkurransedyktig verdikjede og nærhet til det norske markedet skaper vi verdi for oss selv og for våre eiere.
Orkla Confectionery & Snacks Norge AS er et ledende selskap innen godterier, kjeks og snacks. Med kjente merkevarer som blant annet Nidar, KiMs, og Sætre, deler vi ansvaret for å tilby kos og glede til det norske folk.
Til vårt vinnerlag søker vi nå etter en analytisk og nysgjerrig Business Controller. Stillingen vil få hovedansvar for å kostnadsoppfølgingen for selskapet, herunder analyse, rapportering og budsjett, samt bidra inn i strategi og produktlanseringer. I rollen vil du få bred eksponering mot de fleste avdelingene i selskapet og samarbeide tett med Økonomisjef og øvrige på økonomiteamet. Stillingen holder til på hovedkontoret på Skøyen og rapporterer til Økonomisjef for Orkla Confectionery & Snacks Norge AS.
Ansvar og hovedoppgaver vil blant annet være:
- økonomisk rapportering og analyser til ledergruppen og Orkla-konsernet
- bistand i prognose-, budsjett- og strategiprosesser
- rådgiving og lønnsomhetsanalyser til nye produktlanseringer
- kostnadsoppfølging og tilhørende analyse
- løpende økonomisk støtte og rådgivning til ulike avdelinger
- utarbeide analyser og sikre godt beslutningsmateriale til ledelsen
- ad-hoc analyser og prosjektarbeid
Ønskede kvalifikasjoner:
- høyere økonomisk utdannelse, fortrinnsvis Master innen økonomi/finans eller tilsvarende, med solide akademiske resultater
- 1-3 års relevant arbeidserfaring innenfor regnskap, controlling eller revisjon er foretrukket, men ambisiøse nyutdannede som kan vise til relevante internships, oppfordres også til å søke
- god regnskaps- og økonomiforståelse
- god IT-kompetanse og -interesse, herunder Excel og Powerpoint. Kjennskap til SAP og Power BI er en fordel, men ikke et krav
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne både på norsk og engelsk
Personlige egenskaper:
Den ideelle kandidaten er forretningsorientert, analytisk og fremtidsrettet med en sterk lyst til å skape resultater gjennom forbedringsarbeid. Du er initiativrik og nysgjerrig av natur, er selvgående og evner å drive prosesser på egen hånd. Den rette kandidaten forstår viktigheten av kvalitet i leveransene og trives med et høyt tempo og høye krav. For å lykkes i stillingen, må du også kunne skape tillit gjennom gode relasjonsbyggende egenskaper.
Vi ønsker at du brenner for det du driver med og tar initiativ til å støtte selskapets videre suksess i merkevarebransjen. Vi ser etter en kandidat som har sterkt pågangsmot og som ikke nøler med å ta i et ekstra tak. Det er viktig for oss at du kan formidle komplekse økonomiske problemstillinger på en enkel måte.
Vi tilbyr:
Vi kan tilby interessante og utfordrende arbeidsoppgaver og gode karrieremuligheter i ett av Norges største og mest spennende internasjonale konsern. Hos oss vil du ha en rolle der du får store muligheter for å utvikle deg både faglig og personlig i et sosialt, kompetent og engasjert arbeidsmiljø.
Arbeidssted er ved Orklas hovedkontor på Skøyen i Oslo. Her sitter 900 ansatte samlet i vårt nye og moderne bygg sentralt ved togstasjonen. Vi har kantine, treningssenter, frisørsalong og ansattbutikk. Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser.
Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, om å søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitte kontaktpersoner. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Emilie Grønsund på emilie.gronsund@financepeople.no / 920 52 534 eller Henriette Aaberg på henriette.aaberg@financepeople.no /
976 15 226.
Vi håper å høre fra deg!
Orkla - A Home to Grow
Orkla er et unikt merkevareselskap med et sterkt fotavtrykk i Norden, og Europa. I Orkla får man jobbe med sterke lokale merkevarer i et voksende internasjonalt konsern, noe som gir våre ansatte muligheten til å virkelig gjøre en forskjell og se resultatet av deres arbeid. I Orkla tenker vi globalt, samtidig som vi er opptatt av å utvikle lokale løsninger som imøtekommer kundens og forbrukers behov.
Lignende søk: Konsulent, Salg / Markedsføring, Varehandel / Kjededrift / Merkevare / FMCG