Brenner du for teknologi og bærekraft? Vi er på jakt etter en Group Controller

Saga Robotics designer, utvikler og kommersialiserer den verdensledende, selvgående landbruksroboten Thorvald. Vårt mål er å spille en sentral rolle i overgangen til et mer bærekraftig og effektivt landbruk og bidra til å øke matproduksjonen frem mot 2050. Thorvald er en multifunksjonell robot som utfører autonome oppgaver i jordbærproduksjon og på vingårder. Vår første kommersielle tjeneste er en UV-C-lysbehandling som kontrollerer meldugg og dermed reduserer sprøytemidler. Denne sesongen leverer vi også flere tjenester som bidrar til å øke effektiviteten i matproduksjon, som blant annet datainnsamling. Hjemmemarkedet vårt er jordbærproduksjon i England hvor vi skalerer kraftig de neste 2 årene. Vi opererer også kommersielt i California i USA, hvor vi opererer innen vin. Vi har sterke norske og internasjonale investorer som Nysnø Klimainvesteringer, Aker ASA og Rabobank i ryggen for videre vekst. Saga Robotics ble etablert i Norge og har hovedkontor i Oslo.


Et betydelig teknologisk skifte er underveis i landbruksindustrien. Thorvald, vår robotplattform, er blitt en verdensledende landbruksrobot som i dag opererer i Norge, Storbritannia og USA, og vi ser solide vekstmuligheter internasjonalt innen vin- og jordbærproduksjon som vi opererer i. Vi har hentet inn betydelig kapital for automatisering og digitalisering i landbruket, og skal spille en sentral rolle i overgangen til et mer bærekraftig og effektivt landbruk nasjonalt og internasjonalt.

På bakgrunn av endringer i teamet trenger vi nå å styrke økonomiteamet vårt med en Group Controller. Dette er en sjelden mulighet der du får være med å påvirke beslutninger på tvers av organisasjonen og bidra til selskapets videre utvikling nasjonalt og internasjonalt. Som Group Controller vil du få en rolle med et bredt ansvarsområde, med et spesielt fokus inn mot den finansielle rapporteringen. Du vil inngå i et lite, men kompetent team, og du vil rapportere direkte til CFO. For å trives i rollen må du trigges av bredden i arbeidsoppgavene, være uredd, og ha en holdning til at ingen oppgaver er for små eller for store til å løses.
 
Arbeidsoppgaver:

  • eie den månedlige, kvartalsvise og årlige finansielle rapportering, internt og eksternt
  • ansvar for regnskap- og rapporteringsoppfølging på tvers av konsernet, inklusivt konsolideringsansvar. Datterselskapet i Storbritannia har en egen Financial Manager som holder i rapporteringen på selskapsnivå i Storbritannia, og vil være en tett samarbeidspartner
  • ansvar for budsjettprosessen og delta aktivt i prognoseprosesser
  • rapportering til offentlige myndigheter for konsern og for morselskapet
  • utvikle og følge opp finansielle rutiner og prosesser for å sikre konsistens og god kvalitet, samt være superbruker på tilhørende systemer
  • være en aktiv bidragsyter i forbindelse med eksport og import av roboter, samt risikovurderinger ved etablering i nye land og markeder, med fokus på regnskap, skatt og avgift
  • koordinering og oppfølging av ekstern regnskapsfører og revisor
  • delta i leverandør- og kundeprosesser, inkludert oppfølging og behandling av faktura
  • ansvar for treasury, deriblant likviditetshåndtering, bankrelasjoner og forsikring
  • ad hoc oppgaver og prosjekter, deriblant aktiv bidragsyter ved kapitalinnhenting


Ønskede kvalifikasjoner:

  • høyere økonomisk utdannelse med solide resultater
  • minimum 5 års erfaring fra tilsvarende rolle eller revisjon
  • god kompetanse og interesse innenfor regnskap, skatt og avgift
  • sterk analysekapasitet og evne til å løfte blikket
  • solide tekniske ferdigheter innen relevante IT-systemer, deriblant ERP, erfaring fra Power BI er en fordel
  • superbruker i Excel og Officepakken
  • trygg i kommunikasjonen på norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig

 
 
Personlige egenskaper:
Vi er på utkikk etter deg som motiveres av å skape verdier sammen med andre, har en fleksibel holdning til dine arbeidsoppgaver, og er positiv til å utføre oppgaver som også ligger utenfor ditt kjerneområde. Du ser på deg selv som en gründertype som ønsker å skape noe som har en betydning for fremtiden og du evner å utvikle rollen din i takt med selskapets utvikling. Andre vil beskrive deg som en nysgjerrig ansatt som ofte tar initiativ og kommer med gode løsningsforslag. Kvalitet i leveransen er viktig for deg, samtidig som du er effektiv og målbevisst i din arbeidsstil. I rollen vil du ha dialog på tvers av landegrenser og med ansatte som har annen bakgrunn enn deg, dette ser du på som en spennende mulighet til å lære av andre og du trives godt med å bygge relasjoner med andre mennesker. Kjenner du deg igjen i beskrivelsen og motiveres av å ta del i et tek-eventyr? Da er det i så fall bare å søke.
 
Vi tilbyr:
Vi tilbyr en spennende og faglig utfordrende rolle i et internasjonalt agritekselskap i vekst. Arbeidsmiljøet hos oss kan beskrives som et ungt og internasjonalt miljø med femti ansatte og ti nasjonaliteter.  Våre ansatte besitter høy faglig kompetanse og deler gleden over å jobbe med verdensledende teknologi og bærekraft som utgjør en reell forskjell innen matproduksjon. Som ansatt hos oss vil du oppleve høy grad av tillit og gode muligheter for utvikling både faglig og personlig. Våre kontorer er sentralt lokalisert i Waldemar Thranes Gate 84.
 
Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte Finance People ved John Ola Solheim på mobil 909 91 137 eller på john.ola.solheim@financepeople.no
  
Alle henvendelser behandles konfidensielt. 
  
Søknader behandles fortløpende.


Lignende søk: Konsulent, Annet Bransje