Vil du jobbe med regnskap i et ambisiøst industrikonsern?

Ege-Gruppen er importør og leverandør av verktøy, materialprøvingsutstyr og sikkerhetsrelaterte produkter til nordisk industri. Ege-gruppen består av 14 selskaper som opererer i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Konsernet omsatte for nærmere 700 MNOK i 2023.


EGE-Gruppen ble nylig en del av Bertel O. Steen Industri som har store ambisjoner for fremtiden og søker nå en selvstendig og ambisiøs Regnskapsmedarbeider. Rollen innebærer regnskap fra A - Ø for flere selskaper i konsernet, men lønn er outsourcet. Du vil ha gode muligheter til å påvirke hvordan våre regnskapsprosesser skal se ut, og være en viktig ressurs for å sørge for at vi er en nytenkende og fremtidsrettet regnskapsfunksjon som er rigget for videre vekst. I EGE-Gruppen er vi et lite, men veldig hyggelig, profesjonelt og kompetent økonomiteam. Stillingen rapporterer til Regnskapssjefen, som sammen med Konsernregnskapssjefen for Bertel O. Steen Industri vil sørge for god støtte innen regnskap og system. 

Sentrale arbeidsoppgaver: 

  • løpende regnskapsførsel og bilagsbehandling
  • fakturering og remittering
  • periodisering og avsetninger
  • avstemminger og bistand med periodeavslutning og årsoppgjør
  • MVA-oppgjør
  • kommunikasjon internt med daglige ledere i selskapene i konsernet, samt bistand mot revisor
  • bistå med vedlikehold og utvikling av rutiner og systemer
  • ad-hoc regnskaps- og administrasjonsoppgaver


Ønskede kvalifikasjoner: 

  • bachelor- eller mastergrad innen regnskap, revisjon, økonomi eller tilsvarende
  • relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse
  • gjerne 1-5 års relevant erfaring, bransjeerfaring innen handel eller industri vil være en fordel men ikke et krav
  • god regnskapsfaglig forståelse
  • god systemforståelse, gjerne erfaring med Navision og/eller Microsoft 365 Business Central, med vekt på gode evner til databehandling i Excel
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk


Personlige egenskaper:

  • strukturert, nøyaktig og kvalitetsbevisst
  • initiativrik, fleksibel og har sterk gjennomføringsevne
  • gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • ansvarsbevisst, initiativrik og serviceinnstilt
  • godt humør, positiv holdning og en bidragsyter til et godt arbeidsmiljø


Vi kan tilby: 

Til den rette kandidaten kan vi tilby en stilling med utviklende arbeidsoppgaver hvor du får være med på en reise i et selskap med ambisjoner for fremtiden. Det vil være gode muligheter for faglig og personlig utvikling i takt med selskapets vekststrategi. Selskapet har et godt arbeidsmiljø med engasjerte, motiverte og kompetente kollegaer. Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser, en fleksibel arbeidshverdag og vi holder til sentralt på Ryen med mulighet for parkering. 

Virker dette interessant, ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Madeleine Bjørkman på mobil 977 67 773 / madeleine.bjorkman@financepeople.no.

Alle henvendelser behandles konfidensielt. Vi behandler søknader fortløpende.


Lignende søk: Konsulent, Industri / Produksjon, Transport / Logistikk / Lager