Regnskapskonsulent til internasjonalt selskap

Grundig Nordic is a fast growing company in the Nordic market for home electronics and appliances. An exciting portfolio of brands like Grundig, Beko and Blomberg makes us increasingly attractive for consumers across the Nordic region. Grundig Nordic is owned by Arcelik, a part of Koc Holding, which is one of the world's top 400 companies ranked by total revenues, with a total turnover of 30 bn USD within various industries, and a total of 90,000 employees. Grundig Nordic is present in all Nordic countries and is headquartered in Ski, outside Oslo. From February 2020 the headquarter will be located in Skøyen, Oslo.

In 2016 Grundig launched a unique collaboration with the Nordic Royal Yacht Clubs, and recently launched Grundig Sailing Cup. We are also the proud sponsor of the historic sailing venue Grundig Hankø Race Week. Beko is the second largest brand in Europa for appliances, a position that is strengthened by our sponsorship with FC Barcelona.


Grundig ønsker å styrke sin regnskapsavdeling med en faglig dyktig og initiativrik regnskapskonsulent. Som regnskapskonsulent vil du jobbe selvstendig med operativ regnskapsførsel i tillegg til å utføre kontroll og kvalitetssikring av generelle bokføringer. Grundig er et selskap i utvikling og stillingen vil bidra med kontinuerlig forbedring og effektivisering av økonomi- og regnskapsavdelingen. Som regnskapskonsulent vil du samarbeide tett med de andre nordiske landene og rapportere til Head of Accounting i Norge.

Grundig sitt nordiske hovedkontor er i dag lokalisert i Ski. Fra februar 2020 vil selskapet flytte til nye lokaler på Skøyen i Oslo.

Arbeidsoppgaver

  • regnskap a-ø, herunder;
  • bokføring
  • oppfølging av kunde- og leverandørreskontro
  • avstemming og kontroll av balanse og resultat
  • oppfølging av norsk og internasjonal mva.
  • bistå med rapportering
  • forbedring og utvikling av økonomi- og regnskapsrutiner
  • ad hoc oppgaver og prosjekter

Ønskede kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdannelse. Lengre erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse
  • relevant erfaring fra operativ regnskapsførsel 
  • solid regnskapsforståelse
  • kjennskap til IFRS er en fordel, men ikke et krav
  • god Excelkompetanse og god generell systemforståelse. Selskapet benytter SAP
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk

Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er nøyaktig, strukturert og ansvarsbevisst. Du trives godt med regnskapsfaget og setter deg raskt inn i nye oppgaver og systemer. Rollen som regnskapskonsulent vil innebære et bredt spekter av arbeidsoppgaver som krever at du evner å prioritere riktig og at du har stor gjennomføringsevne. Som regnskapskonsulent vil du få en bred kontaktflate i selskapet og det er derfor viktig at du kommuniserer godt med andre. Videre må du trives med et høyt tempo og være fleksibel og serviceinnstilt. At du evner å jobbe selvstendig og har gode samarbeidsegenskaper vektlegges også.


Vi tilbyr

  • et internasjonalt selskap med anerkjente merkevarer
  • en sentral rolle i en spennende nordisk enhet i vekst
  • gode muligheter for faglig utvikling gjennom eksterne kurs og videreutdanning
  • konkurransedyktig lønns- og pensjonsbetingelser

Virker dette interessant, ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Line Freitag på tel 976 10 501 eller på line.freitag@financepeople.no.

Alle henvendelser behandles konfidensielt.

Søkander behandles fortløpende. 


Lignende søk: Annet, Gadget / Device / Elektronikk, Industri / Produksjon