Ønsker du en Business Controller rolle for et premium bilmerke ?

Autozentrum Holding er morselskap i Autozentrum gruppen, som omfatter Porsche importøren i Norge og tre Porsche forhandlere i hhv Oslo, Asker/Bærum og Porsgrunn. Selskapet har ansvaret for administrative funksjoner i konsernet, herunder finans, økonomi og regnskap. Autozentrum gruppen har litt over 100 ansatte og omsatte for ca. 1,2 milliarder i 2018.

Porsche har en unik og meget godt befestet posisjon i sports- og premiumsegmentet i Norge. Porteføljen av modeller utvides kontinuerlig, og Porsche har store ambisjoner om videre utvikling og vekst i det norske bilmarkedet.

Til nyopprettet stilling i Autozentrum Holding på Ryen i Oslo søker vi en ambisiøs business controller med gode kommunikasjonsevner. Du er kommersielt anlagt og opptatt av kvalitet i arbeidet og liker å bidra på tvers av avdelinger og fagområder. Du vil jobbe tett med ledelsen i konsernets selskaper og målet er at du skal bli en god sparringspartner og støtte for administrerende direktør. Du vil få mulighet til å bidra til forbedring av økonomistyring og virksomhetsstyring i selskapene. Stillingen rapporterer til administrerende direktør i Autozentrum Holding. 

Arbeidsoppgaver 

  • Budsjett- og prognosearbeid
  • Bistå i rapportering til ledergruppen og styret
  • Utarbeide analyser og beslutningsgrunnlag til ledelsen
  • Utarbeide og følge opp KPIer for drift og virksomhetsstyring
  • Bidra med støtte og analyser til forretningsprosessene
  • Gjennomføre kostnads- og lønnsomhetsanalyser
  • Delta i forbedringsprosjekter
  • Bistå i øvrige leveranser knyttet til virksomheten

Ønskede kvalifikasjoner

  • Høyere økonomisk utdannelse, fortrinnsvis på Masternivå
  • Noen års arbeidserfaring
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk
  • God IT kompetanse, herunder Office og spesielt Excel
  • Interesse for bil/varehandel er en fordel

Personlige egenskaper

  • Analytisk og strukturert
  • Ansvarsbevisst og prestasjonsorientert
  • Forretningsorientert og analytisk
  • Initativrik og nysgjerrig
  • Positiv og samarbeidsvillig
  • Gode kommunikasjonsevner
  • God arbeidskapasitet

Vi tilbyr:

  • En utfordrende rolle hvor du kommer tett på driften og ledelsen
  • Meget godt arbeidsmiljø både faglig og sosialt
  • Gode karrieremuligheter 
  • Konkurransedyktige betingelser 

For mer informasjon om stillingen ta kontakt med: For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med: Roald Wallestad, roald.wallestad@opus-consulting.no / +4740807777 / +4790156356 eller Susanne Angell, sa@opus-consulting.no / +4745449348


Lignende søk: Annet, Regnskap / Revisjon