Nordens største bedriftshelsetjeneste søker Senior Business Controller
- Arbeidsgivere
- AVONOVA GROUP AS
- Sted
- Oslo
- Søknader behandles fortløpende fra
- Søknadsfrist snarest men senest
Avonova er Nordens største bedriftshelsetjeneste, med over 600 ansatte, 16000 bedriftskunder i Norge og Sverige og med kontorer i 130 byer i Norge og Sverige er vi der våre kunder er, og med et klart samfunnsoppdrag utgjør vi en reell forskjell for tusenvis av arbeidstakere hver dag.Vi leverer et bredt spekter av HMS- og arbeidsmiljørelaterte tjenester, rådgivning og opplæring til kunder i alle bransjer og størrelser. Hver dag jobber vi i henhold til vår misjon for flere friske folk, i sunne og produktive arbeidsmiljøer.
Vi er nå på jakt etter en Senior Business Controller til Avonova. Med ledende ekspertise innen arbeidsmedisin, sykefravær og fysisk og psykososialt arbeidsmiljø vil du bli en del av et bunnsolid fagmiljø med mer enn 1300 dyktige og hyggelige kolleger i Norge og Sverige.
I rollen som Senior Business Controller er hovedoppgaven å følge opp og utfordre den økonomiske og operative utviklingen i vår norske driftsorganisasjon. Dette inkluderer utarbeidelse av analyser, rapporter og presentasjonsmateriale til driftsledelsen i Norge, CFO og konsernledelsen. Du har en viktig rolle som "forretningspartner" og utvikler virksomhetsstyringen sammen med driftsledelsen med sikte på å forbedre den interne effektiviteten og lønnsomhetsutviklingen, gjennom datadrevne analyser og god veiledning ut i driften. Du rapporterer til selskapets CFO og er en del av den norske driftsorganisasjonens ledelsesteam.
Arbeidsoppgaver:
- budsjett- og prognoseutarbeidelse, samt oppfølging av disse
- utvikle gode prosesser for lønnsomhetsoppfølging, gjennom datadrevne analyser
- sette opp gode KPIer og effektivitetsmålinger
- utarbeide og implementere rammeverk for finansiell planlegging og oppfølging
- sikre gjennomføring av identifiserte tiltak/endringer også ut i linjen
- ansvarlig i utarbeidelsen av business cases og generell forretningsutvikling
- ad hoc analyser og prosjekter
Kvalifikasjoner:
- høyere økonomisk utdannelse
- minimum 4-5 års erfaring fra controlling, revisjon, konsulenthus el.
- solide Excelferdigheter
- erfaring eller interesse for Power BI er en fordel
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
- god forretningsforståelse
Personlige egenskaper
For å lykkes i denne rollen, tror vi det er viktig at du er analytisk, kommersiell og har en ‘can do’ holdning. Du ønsker å utvikle deg og er en som bidrar der det trengs. Som person er du strukturert, nøyaktig og opptatt av kvalitet i arbeidet ditt. Du trives med selvstendig arbeid, men er samtidig en lagspiller som gjerne deler kompetanse og erfaring med andre. Kontaktflatene innen Avonova er mange, og det er veldig viktig at du har gode kommunikative og pedagogiske evner, samt sterke relasjonelle egenskaper.
Vi tilbyr
- en utfordrende stilling i et spennende konsern i vekst
- faglige- og personlige utviklingsmuligheter
- et godt og inkluderende arbeidsmiljø med høy gjennomføringsevne og kompetanse
- gode pensjons- og forsikringsavtaler
Virker dette som en spennende mulighet, ber vi deg søke via www.financepeople.no, i henhold til GDPR (ikke direkte på epost til oppgitt kontaktperson). Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Andreas Kleiven på +47 948 87 566 / andreas@financepeople.no eller Henriette Aaberg, på +47 976 15 226/ henriette@financepeople.no.
Alle henvendelser behandles konfidensielt. Søknader behandles fortløpende.
Lignende søk: Konsulent, Helse / Sosial, Annet Bransje