Er du interessert i regnskap og ledelse i et ambisiøst industrikonsern?
- Arbeidsgivere
- EGE-Gruppen AS
- Sted
- Oslo
- Søknader behandles fortløpende fra
- Søknadsfrist snarest men senest
Ege-Gruppen er importør og leverandør av verktøy, materialprøvingsutstyr og sikkerhetsrelaterte produkter til nordisk industri. Ege-gruppen består av 12 selskaper som opererer i Norge, Sverige, Danmark og Finland.
EGE-Gruppen ble nylig en del av Bertel O. Steen Industri som har store ambisjoner for fremtiden og søker nå en erfaren og faglig sterk Regnskapssjef til nyopprettet stilling. Rollen innebærer ansvar for regnskapene til 5 selskaper i konsernet. Stillingen vil ha svært gode påvirkningsmuligheter på hvordan våre regnskapsprosesser skal se ut, og du vil være en viktig ressurs for å sørge for at vi er en nytenkende og fremtidsrettet regnskapsfunksjon som er rigget for videre vekst.
Du vil ha personalansvar for ca tre personer og være en viktig sparringspartner i regnskapsfaglige problemstillinger både for dem på økonomi og andre i organisasjonen for øvrig. I EGE-Gruppen er vi et lite, men veldig hyggelig, profesjonelt og kompetent økonomiteam. Stillingen rapporterer til Konsernregnskapssjef for Bertel O. Steen Industri.
Sentrale arbeidsoppgaver:
- ansvar for regnskapene til 5 norske selskaper i konsernet
- personalansvar for 2-3 regnskapsførere
- ansvarlig for periodeavslutninger (måned, kvartal, årsoppgjør)
- bistand løpende bokføring, periodiseringer og avsetninger
- mva-oppgjør
- oppfølging av outsourcingsleverandør for lønnstjenester
- ansvar for pensjonsavtaler og forsikringer
- fagstøtte for regnskapsførere knyttet til regnskap, mva og skatt
- oppfølging av regnskapsspørsmål for daglige ledere
- sikre etterlevelse av gjeldende lover, rutiner og prosesser innenfor regnskapsavleggelsen
- bidra til forbedrings- og endringsprosjekter innenfor regnskapsprosesser
- ad-hoc oppgaver og prosjekter
Ønskede kvalifikasjoner:
- høyere økonomisk utdannelse
- 3-5 års relevant erfaring, gjerne autorisert regnskapsfører eller tilsvarende
- solid operativ erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse
- solid regnskapsfaglig kompetanse og erfaring
- god systemforståelse, gjerne erfaring med Navision 2016 og/eller Microsoft business central
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper:
- analytisk, strukturert, nøyaktig og kvalitetsbevisst
- initiativrik, fleksibel og har sterk gjennomføringsevne
- gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- ansvarsbevisst, initiativrik og serviceinnstilt
- godt humør, positiv holdning og en bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
Vi kan tilby:
Til den rette kandidaten kan vi tilby en stilling med varierte og utfordrende arbeidsoppgaver hvor du får være med på en reise i et selskap med ambisjoner for fremtiden. Det vil være gode muligheter for faglig og personlig utvikling i takt med selskapets vekststrategi. Selskapet har et godt arbeidsmiljø med engasjerte, motiverte og kompetente kollegaer. Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser, en fleksibel arbeidshverdag og vi holder til på Ryen.
Virker dette interessant, ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Madeleine Bjørkman på mobil 977 67 773 / madeleine.bjorkman@financepeople.no eller André Herlofsen på mobil 934 80 266 / andre@financepeople.no.
Alle henvendelser behandles konfidensielt. Vi behandler søknader fortløpende.
Lignende søk: Leder, Industri / Produksjon