Business Controller

Lagre
Du må logge på eller
opprette en konto for å lagre en jobb.

Å jobbe i Lowell betyr å jobbe i et selskap som forplikter seg til å hjelpe mennesker og selskaper. Vi er en del av Lowell Group, et av de ledende kreditthåndteringsselskap i de største forbrukermarkedene i Europa. Målet vårt er å være best på vårt felt. I Lowell nøyer vi oss ikke med løsninger som fungerer - vi søker løsninger som gjør livet enklere. For å lykkes kreves engasjement, mot og vilje til å utvikle tjenester som virkelig hjelper våre kunder. Lowell Group hadde i 2018 en omsetning på £679m og 4,200 ansatte. Lowell Norge hadde i 2018 en omsetning på kr 255 millioner og 120 ansatte. Les mer her: www.lowell.com


Vi søker nå etter en Business Controller til en nyopprettet stilling i Lowell Norge.

Som Business Controller vil du være en del av det norske finansteamet og rapportere til Head of Business Controlling Nordics. Du vil jobbe tett med hele det nordiske finansteamet bestående av Business Controllere fra alle de nordiske landene. Ditt hovedansvar vil være å forstå den norske forretningsutviklingen, støtte selskapets planleggingsprosess lokalt og analysere finansielle og operasjonelle KPIer og forbedringsprosjekter knyttet til lønnsomhet og konkurransekraft.

Teamet i Norge består også av regnskapsførere og finansielle controllere som du også vil jobbe tett med.

Ansvarsområder

  • ta del i månedsavslutningen og rapportere til Nordics Finance med analyser og kommentarer til utviklingen i Norge
  • budsjett- og prognoseansvar på lokalt nivå; bistå med støtte og veiledning til avdelingsledere og implementere forbedringer i planleggingsprosessen
  • bistå de lokale funksjonsområdene med lønnsomhetsanalyser, oppfølging av inntekter og kostnader og optimalisering av disse og andre relaterte temaer
  • samarbeide med Nordics Finance Team, ta del i ulike prosjekter og initiativer og bistå med utviklingen av den finansielle rapporteringen og planleggingen på tvers av Nordics

Ønskede kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdannelse; Master/siviløkonom eller tilsvarende med sterke resultater i kvantitative fag, gjerne med spesialisering i finans
  • 2-4 års erfaring fra tilsvarende rolle eller som Business Analyst, alternativt konsulentvirksomhet eller revisjon
  • gjerne erfaring fra finansielle selskaper
  • noe erfaring med Acivity Based Costing og planleggingsløsninger vil være en fordel
  • generelt god systemforståelse
  • avanserte Excelferdigheter
  • gode engelsk- og norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper
Vi søker etter deg som er forretningsorientert, analytisk og fremtidsrettet med en sterk lyst til å skape resultater. Du er initiativrik og nysgjerrig av natur, er selvgående og evner å drive prosesser på egen hånd. Du er kvalitetsbevisst og jobber hardt for å nå mål innenfor korte tidsfrister. Vi verdsetter at du evner å se det store bildet og takler å ha mange baller i luften samtidig under press. Videre trives du med å jobbe med ulike interessenter på tvers av organisasjonen og skaper tillit gjennom gode relasjonsbyggende egenskaper. 

Vi tilbyr

  • utfordrende og utviklende arbeidsoppgaver 
  • sterkt fagmiljø med motiverte og kompetente kollegaer
  • utviklingsmuligheter i et internasjonalt konsern
  • spennende stilling i et selskap som opererer i en samfunnsviktig bransje
  • konkurransedyktige betingelser

Din arbeidsplass vil være i Oslo. Noe reising mellom kontorer og land må påregnes.

Virker dette interessant, ber vi deg søke via www.financepeople.no. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Henriette Kjærås Aaberg på mob. 976 15 226 eller på henriette.aaberg@financepeople.no. Alle henvendelser behandles konfidensielt.

Vi behandler alle søknader fortløpende


Lignende søk: Bank / Finans tjenester, Leder, Bank & Finans, Forsikring