Regnskapssjef

Å jobbe i Lowell betyr å jobbe i et selskap som forplikter seg til å hjelpe mennesker og selskaper. Vi er en del av Lowell Group, et av de ledende kreditthåndteringsselskap i de største forbrukermarkedene i Europa. Målet vårt er å være best på vårt felt. I Lowell nøyer vi oss ikke med løsninger som fungerer - vi søker løsninger som gjør livet enklere. For å lykkes kreves engasjement, mot og vilje til å utvikle tjenester som virkelig hjelper våre kunder. Lowell Group hadde i 2018 en omsetning på £679m og 4,200 ansatte. Lowell Norge hadde i 2018 en omsetning på kr 255 millioner og 120 ansatte. Les mer her: www.lowell.com


Vi ønsker å styrke regnskapsfunksjonen i det norske teamet med en faglig sterk og operativ regnskapssjef til å lede og videreutvikle vår regnskapsavdeling. Selskapet er i stadig utvikling og står overfor spennende utfordringer, noe som gir gode muligheter for påvirkning og personlig utvikling. Stillingen innebærer personalansvar for to personer innen regnskap og finansiell controlling, og du vil rapportere til Head of Accounting & Financial Controlling i det nordiske teamet.   

Ansvar og oppgaver

  • lede og utvikle regnskapsavdelingen
  • sikre at regnskapsprosesser og internkontroll er i henhold til norsk regnskapsstandard
  • sørge for gode rutiner for håndtering av skatt og avgift, herunder skatteregler knyttet til transaksjoner over landegrensene/EU
  • aktivt bidra til å utvikle rutiner, prosesser og effektiv utnyttelse av selskapets ERP-system (Unit4 Business World)
  • månedlig avslutning av regnskapet og konsernrapportering samt kvartalsvis rapportering til Finanstilsynet
  • årsavslutning og utarbeidelse av årsrapport, skattemelding og tilhørende rapporter
  • godt samarbeid med andre avdelinger i Norge og Norden i tillegg til det regionale finansteamet
  • ad hoc oppgaver og prosjekter

Kvalifikasjoner

  • minimum 3 års erfaring fra regnskap
  • gjerne erfaring fra revisjon
  • erfaring fra finansielle selskaper er en fordel
  • høy faglig kompetanse innen NGAAP, skatt og merverdiavgift, kjennskap til IFRS er ønskelig
  • generelt god systemforståelse
  • gode engelsk- og norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper
For å lykkes og trives i stillingen må du være proaktiv, selvgående, nøyaktig og strukturert. Du planlegger fremover og evner å lede ditt team ved å motivere, gi rom for videreutvikling og fordele arbeidsoppgaver på en hensiktsmessig måte.

Videre er det viktig at du er løsningsorientert, serviceinnstilt og positiv. I tillegg til å være operativ, er du forretningsorientert og har evne til å drive kvalitets- og forbedringsprosesser i samarbeid med selskapets øvrige avdelinger.

Vi tilbyr
faglig spennende oppgaver i en kompleks virksomhet
sterkt fagmiljø med motiverte og kompetente kollegaer
utviklingsmuligheter i et internasjonalt konsern

Virker dette interessant, ber vi deg søke via www.financepeople.no. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Henriette Kjærås Aaberg på tlf; 976 15 226 eller på henriette.aaberg@financepeople.no. Alle henvendelser behandles konfidensielt.
Vi behandler søknader fortløpende


Lignende søk: Bank / Finans tjenester, Leder, Bank & Finans, Forsikring