Group Financial Controller til børsnotert selskap innen bærekraftig teknologi

Scanship delivers world leading solutions for cleaner oceans in the cruise and aquaculture industries. Scanship provides advanced technologies for processing waste and purifying wastewater. Owners operating Scanship systems have the solution to convert all waste and wastewater into clean energy and purified water which meets the highest international discharge standards. Any residuals from the Scanship processes can be recovered for reuse. With the recent acquisition of ETIA, the Scanship Group also has a significantly increased offering within waste valorization technologies to enhance circular economy and clean energy production.
Scanship Holding ASA is listed on Oslo Stock Exchange with ticker SSHIP. Headquartered in Norway with subsidiaries in France, USA and Poland.


Scanship designer og produserer avansert miljøteknologi for håndtering av avfall til cruise - og aquakulturindustrien globalt. Scanship konsernet har også en rekke landbaserte applikasjoner innenfor pyrolyseteknologi for å skape energi fra avfall og «end-of waste» løsninger. Selskapet er i sterk vekst og søker en faglig dyktig Group Financial Controller til nyopprettet stilling. Stillingen er lokalisert i konsernøkonomi og vil samarbeide tett med selskapets ledelse i tillegg til å følge opp de ulike datterselskapene. Som Group Financial Controller vil du få jobbe med faglige utfordringer innenfor regnskap og økonomistyring og bidra med å videreutvikle konsernets økonomiske rutiner, prosesser og systemer. Det vil være stor variasjon i arbeidsoppgaver og gode muligheter for faglig og personlig utvikling i rollen. Group Financial Controller rapporterer til CFO.

Arbeidsoppgaver

  • månedlig, kvartalsvis og årlig rapportering, herunder konsolidering av regnskapstall
  • styre- og ledelsesrapportering, samt rapportering til Oslo Børs
  • regnskapstekniske, skatte- og avgiftsmessige problemstillinger
  • likviditet og balanseoppfølging
  • oppfølging av utenlandske datterselskaper
  • utvikling av selskapets regnskaps- og ERP-system
  • videreutvikle konsernets økonomiske rutiner og prosesser
  • ad hoc oppgaver og prosjekter
  • Arbeidsoppgavene vil gjøres i tett samarbeid med konsernets øvrige økonomifunksjon.

Ønskede kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdannelse, fortrinnsvis mastergrad innenfor økonomi/finans, MRR eller lignende
  • 4-6 års relevant erfaring, gjerne fra revisjon 
  • solid regnskap- og økonomiforståelse. Kjennskap til konsernregnskap og IFRS er en fordel, men ikke et krav
  • sterke kunnskaper i Excel og PowerPoint og generell god systemforståelse
  • gode norsk- og engelskkunnskaper, både skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper
For å lykkes i rollen må du være analytisk, strukturert og nøyaktig og forstå viktigheten av kvalitet i leveransene. Vi ser etter deg som er operativ med evne til å drive prosesser på egen hånd. Videre er du initiativrik, fleksibel og villig til å stå på når det trengs. At du har gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper og er en bidragsyter til et godt arbeidsmiljø er også viktig.

Vi tilbyr

  • nyopprettet stilling i et internasjonalt konsern i en spennende og fremtidsrettet bransje
  • utfordrende og varierte arbeidsoppgaver med gode utviklingsmuligheter
  • en virksomhet med stor samfunnsmessig betydning og inspirerende arbeidsmiljø
  • moderne lokaler sentralt på Lysaker
  • konkurransedyktige betingelser
  • Noe reisevirksomhet må påregnes.

Virker dette interessant ber vi deg søke via www.financepeople.no. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Line Freitag på 976 10 501/line@financepeople.no eller Anne Hilde Nilsen på 975 89 490/anne@financepeople.no.
Alle henvendelser behandles konfidensielt.

Vi behandler alle søknader fortløpende.


Lignende søk: Leder, Bank & Finans, Maritim / Shipping, Olje / Gass, Regnskap / Revisjon