Vi søker en strategisk økonomisjef til OBOS Fornebu - et selskap i utvikling og vekst

 

OBOS er en av de største boligbyggerne i Norge og Sverige, og er den største i Norge. OBOS er en medlemsorganisasjon med 535 000 medlemmer i Norge og Sverige og overskuddet beholdes i virksomheten og benyttes til å oppfylle formålet, som er å tilby medlemmene bolig. Helt siden 1929 har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte.

OBOS har over 2700 ansatte og driver utvikling, produksjon og salg av eiendom og bolig. Vi har i tillegg virksomhet innenfor eiendomsforvaltning, rådgivning, digitale tjenester, bankvirksomhet, eiendomsmegling, næringseiendom, samt aksjeinvesteringer innenfor sektorene bygg, eiendom og anlegg. OBOS skal bidra til et mer bærekraftig samfunn. Medlemmene har besluttet at inntil 10 prosent av overskuddet etter skatt skal benyttes til samfunnsnyttige tiltak. Hovedkontoret er i Oslo.


OBOS Fornebu AS er største grunneier på Fornebu, og skal over de neste 10-15 årene utvikle og selge flere tusen boliger og betydelig næringsareal på Fornebu. Fornebu skal utvikles til en bydel med opp mot 25 000 innbyggere og 25 000 arbeidsplasser. OBOS som største grunneier er en viktig premissgiver i denne utviklingen.

Vår økonomisjef har fått nye utfordringer i konsernet og vi søker en som skal erstatte rollen. Vi søker en offensiv, proaktiv og strategisk økonomisjef til et selskap som er i utvikling og vekst. Du vil være en viktig sparringpartner og støttespiller for administrerende direktør og ledergruppen i selskapet, samt øvrige nøkkelpersoner i OBOS-konsernet. Som økonomisjef vil du ha det overordnede ansvaret for økonomi og finans i OBOS Fornebu. 

Stillingen vil rapportere til direktør økonomi og analyse, divisjon boligutvikling Storby, men arbeider daglig med Administrerende direktør i OBOS Fornebu og inngår i selskapets ledergruppe. Arbeidssted vil være på Fornebu med muligheter for parkering og du vil inngå i et veldig inkluderende og sosialt arbeidsmiljø.

Sentrale arbeidsoppgaver og ansvar

  • Ansvar for økonomistyringen i selskapet
  • Bidra med løpende innsikt og beslutningsstøtte for selskapsledelsen, herunder være en strategisk og kommersiell sparringspartner for administrerende direktør
  • Overordnet ansvar for utarbeidelse av rullerende prognoser, kapital og likviditetsstyring
  • Ansvar for investeringsanalyser og DD-prosesser tomteakkvisisjon, kjøp og salg
  • Sammen med administrerende direktør ha det overordnet ansvar for strategiarbeidet i selskapet, herunder oppfølging og gjennomføring av tiltak og aktiviteter for å nå selskapets strategiske mål
  • Sikre gode rutiner og prosedyrer for økonomioppfølging og økonomistyring
  • Overordnet ansvar for resepsjon og visningssenteret
  • Personalansvar for økonomi- og administrasjonsavdelingen, samt inngå i selskapets ledergruppe

Kvalifikasjoner

  • Høyere økonomisk utdanning og minimum 5-6 års relevant erfaring
  • Erfaring innen analyse, økonomistyring og prosjektoppfølging
  • Svært god forretningsmessig forståelse
  • Erfaring med ledelse og personalansvar
  • Vant til å jobbe på operativt og strategisk nivå
  • Erfaring fra boligutvikling og produksjon vil bli vektlagt, alternativt erfaring fra prosjektbasert virksomhet
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper

  • Proaktiv, utadvendt og fremoverlent
  • Strukturert og selvstendig med høy arbeidskapasitet
  • Analytisk
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner


OBOS tilbyr

Samfunnsengasjementet, og hjertet OBOS har for byene våre, er noe av det som gjør ansatte stolte av å jobbe her. I tillegg er vi opptatt av å skape en inkluderende kultur, både innad og utad, hvor alle skal føle seg velkommen og kunne være seg selv. Hos oss får du en jobb med mening!

I OBOS er det uante muligheter! OBOS er Norges største kompetansehus innen eiendom og vi er opptatt av at du skal få utvikle deg og oppfylle din karrieredrøm.

Vi kan tilby et inspirerende og innovativt miljø med høyt faglig nivå, gir deg gode muligheter til å forme din egen hverdag. Interessante og utviklende arbeidsoppgaver med rom for nytenking gjør det gøy å gå på jobb.

OBOS investerer i egne ansatte og har gode ordninger som blant annet fleksitid, sommertid, gode pensjons- og forsikringsordninger, samt firmahytter.

\#LI-Hybrid

Nysgjerrig på hvordan det er å jobbe i OBOS? Lytt til podkasten "Work in..." https://nye.obos.no/dette-er-obos/jobb-i-obos/work-in-podcast/ eller besøk hjemmesiden vår: https://obos.no/jobb

Hos oss blir du en del av et mangfoldig arbeidsmiljø der alle er like mye verdt. Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke, uavhengig av alder, kjønn og bakgrunn.


Lignende søk: Leder, Eiendom / Eiendomsmegling