Er du klar for nye utfordringer? Vi søker en strukturert Business Controller

BELFOR er det største skadeserviceselskapet i verden, og vårt kjernefokus er å fikse hjem og bedrifter etter brann-, vann- og andre skader. I tillegg besørger vi løpende drift, vedlikehold og prosjektledelse av eiendomsmassen til bedriftskunder. I juni 2022 etablerte vi oss i Skandinavia gjennom oppkjøpet av SSG Skandinavia. Vi jobber nå med å styrke virksomheten til «Belfor-standard». Ny ledelse med lang erfaring fra bransjen kom på plass etter nyttår og fokuset er høyt på både prosess og kvalitetsforbedringer.

BELFOR Norway har i dag kontorer over hele landet, omsetter for ca. 350 millioner kroner og har 300 dedikerte medarbeidere.


BELFOR Norway står foran en stor endringsreise. Har du erfaring fra prosjektbasert virksomhet og ønsker å være med på denne reisen?   Vi søker en engasjert Business Controller som ønsker å utvikle seg og som kan hjelpe oss med å løfte konsernet til å bli den ledende aktøren på kvalitet og service i Norge.

Som Business Controller i selskapet vil du få bred eksponering mot drift, prosjektstyring og prosjektregnskap. Selskapet har til enhver tid en portefølje på over 2,500 pågående prosjekter og stillingen har ansvar for den overordnede og helhetlige kontrollen av denne porteføljen.  Dette innebærer tett dialog med både prosjektledere, avdelingsledere og regionledere for å sikre en enhetlig, effektiv og lønnsom gjennomføring av selskapets prosjekter. Nøkkelen til en vellykket endringsreise ligger i god prosjektgjennomføring og kontroll, her vil du få en sentral rolle med stor påvirkningskraft. Utover løpende oppfølgning og kontroll har rollen ansvar for prosjektregnskapet. Dette inkluderer kontroll av korrekt kostnads –og inntektsallokering samt beregning av inntekt fra pågående arbeid. Du vil også være involvert i rapportering til morselskap, budsjettprosess, prognostisering og likviditetskontroll i samarbeid med CFO i Norge. Stillingen rapporterer til CFO i Norge.
 
Er du i starten av karrieren og ønsker å utvikle deg videre som Business Controller i en stilling der du får bred eksponering, stor påvirkningskraft og mulighet til å være en nøkkelperson for en vellykket endringsreise? Da kan dette være den rette muligheten for deg!

Arbeidsoppgaver: 

  • prosjektoppfølging med regionledere og prosjektledere basert på avtalte nøkkeltall og etablerte prosesser. Løfte kompetanse, forståelse og etterlevelse på de ulike avdelingskontorene
  • bistå med å identifisere forbedringspotensial og bidra med videreutvikling av eksisterende prosesser
  • bidra til å etablere hensiktsmessige styringsstrukturer og internkontroll, herunder prosesskart, KPI’er og rutiner
  • ansvar for kontroll av periodeavslutning, herunder gjennomgang av kritiske regnskapsposter som avsetninger, periodisering og inntektsføring i tilknytning til prosjektregnskapet
  • bidra til god økonomistyring med involvering i internrapportering, tilrettelegging av budsjettprosess, utvikling og vedlikehold av prognostiseringsverktøy og likviditetskontroll
  • bidra til å etablere gode prosesser og kontrollere etterlevelse i tilknytning til store kostnadsdrivere som biladministrasjon, husleiekontrakter og storkundeavtaler.
  • ad-hoc oppgaver og analyser


Ønskede kvalifikasjoner:

  • økonomisk utdannelse på minimum Bachelornivå
  • 1-3 års arbeidserfaring fra controlling, regnskap og/eller prosjektregnskap/controlling
  • erfaring fra prosjektbasert virksomhet er et pluss
  • god økonomi- og regnskapsforståelse 
  • gode ferdigheter i Excel 
  • god fremstillingsevne på norsk både muntlig og skriftlig


Personlige egenskaper:
For å lykkes i denne rollen må du være strukturert, ansvarlig og selvstendig. Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner og du drives av å skape gode relasjoner internt på alle nivåer av organisasjonen. Du er engasjert og evner å skape forståelse for økonomi til ansatte uten økonomibakgrunn.   Du er nysgjerrig, positiv og ønsker å utvikle deg videre. Vi ønsker oss en kollega som har god kontroll på detaljer, samtidig som du har et godt helhetlig bilde av driften. 

Vi tilbyr:
Vi tilbyr konkurransedyktig betingelser i et hyggelig arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere. BELFOR Norway er en del av et solid konsern med tydelige ambisjoner og vi tilbyr en mulighet for å få være med på en spennende reise. For den rette personen vil det være gode muligheter for personlig- og faglig utvikling. Arbeidssted vil være på Alnabru i Oslo. Noe reising til våre regionskontorer må påberegnes, førerkort klasse B er derfor en fordel. 

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Jannicke Høiback Lunder på +47 92 82 12 39 / jannicke.lunder@financepeople.no eller Henriette Kjærås Aaberg på + 47 97 61 52 26 / henriette.aaberg@financepeople.no. Alle henvendelser behandles konfidensielt

På grunn av ferieavvikling vil søknader bli behandlet i august. / Due to summer holidays applications will be reviewed in August.

Vi håper å høre fra deg! 


Lignende søk: Konsulent, Bygg / Anlegg / Håndverk