Bravida søker Økonomisjef til divisjon Østlandet

Bravida er Nordens ledende leverandør av service- og installasjonstjenester. Vi tilbyr spesialkompetanse innen teknikkområdene elektro, rør og ventilasjon. På disse teknikkområdene kan vi ta ansvar for hele installasjonsprosessen, fra design og prosjektering til installasjon og service. Bravida tilbyr også tjenester innenfor spesialområder som sikkerhet, sprinkleranlegg, kjøling, elkraft og teknisk bygningsdrift.

Vi kombinerer det store selskapets ressurser med den lokale bedriftens fleksibilitet og nærvær. Totalt har Bravida over 11 000 medarbeidere, i Sverige, Norge, Danmark og Finland. I Norge har Bravida over 60 avdelinger og over 3000 ansatte. Vår ambisjon er å være en fremtidsrettet bedrift som leder an og bidrar til å videreutvikle bransjen. Les mer om oss på våre hjemmesider www.bravida.no.


Bravida Norge har levert en kraftig og lønnsom vekst de siste årene. De har ambisiøse vekstplaner, satser stort innen nye forretningsområder og er på en digitaliseringsreise for å understøtte videre drift i virksomheten fremover. Vår Økonomisjef i Divisjon Østlandet bytter stilling internt og vi søker derfor hennes etterfølger. Økonomisjefen får ansvar for den økonomiske oppfølgingen av 4 regioner på det sentrale Østlandsområdet og sitter i Divisjonens ledergruppe. Divisjon Østlandet omsetter for 2,8 MRD kroner og har 1.600 ansatte i mer enn 30 avdelinger. Arbeidssted er ved selskapets nye hovedkontor i Parallellen på Økern, Oslo

Dette er en synlig, ansvarsfull, utadvendt og driftsrettet lederrolle. Du vil være ansvarlig for økonomisk oppfølging av divisjonen. Sammen med divisjonsdirektør, regionsdirektører og avdelingsledere vil du være sentral i å sikre lønnsomhet og videre lønnsom vekst. Faglig og personalmessig rapporterer du til Økonomidirektør i Bravida Norge og du inngår i Bravidas økonomi-ledergruppe med personalansvar for fire regionscontrollere. Stillingen byr på gode påvirkningsmuligheter og inngår i et kompetent fagmiljø.

Vi ser etter en erfaren person og det er viktig at du trives med å involvere deg i driften. Du er initiativrik og evner å se muligheter, komme med forslag til forbedringstiltak og implementere disse i virksomheten. Du trives med å jobbe operativt, eksempelvis ved rapportering, budsjettarbeid, utarbeidelse av analyser, oppfølging av prosjekter, samt støtte til regionscontrollere og øvrig organisasjon. Det vil være noe reisevirksomhet i forbindelse med oppfølging av virksomheten.

Sentrale Arbeidsoppgaver

  • sikre divisjonens økonomiske status er korrekt gjennom ledelse, analyse, kontroll og oppfølging
  • bidra med beslutningsstøtte og være en aktiv sparringpartner for divisjonsdirektør
  • engasjere deg i driften, bidra til nytenkning og bidra strategisk
  • kontakt og støtte mot divisjonens regioner
  • personalansvar for divisjonens regionscontrollere
  • drive budsjett og prognoseprosesser i egen divisjon
  • bidra til økt lønnsomhet, identifisere forbedringsmuligheter og følge opp med tiltak
  • pådriver for å etterleve prosesser relatert til prosjektsikring
  • bistå ved anbud og utarbeidelse av business case ved større investeringer
  • utarbeidelse og kvalitetssikring av periodevis rapportering, månedlig og kvartalsvis
  • delta i kvartalsgjennomganger med region, divisjon, land og konsern


Kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdannelse, gjerne siviløkonom/MBA
  • min. 5 - 10 års relevant erfaring fra ledende økonomiroller, herunder personalansvar
  • fordel med erfaring fra prosjektbasert virksomhet, gjerne bygg og anleggsbransjen
  • erfaring fra å jobbe med økonomiske analyser, anbud og drift
  • gode kunnskaper i Excel og økonomisystemer
  • god forretningsforståelse, prosjekterfaring er en stor fordel
  • beherske norsk og engelsk, muntlig og skriftlig


Personlige egenskaper

  • forretningsforståelse og driftsorientert
  • selvstendig, fleksibel og proaktiv
  • relasjonsbyggende med gode kommunikasjonsevner
  • sterke analytiske ferdigheter og strukturert
  • god gjennomføringsevne og engasjement


Vi tilbyr

  • sentral utadvendt og ansvarsfull lederrolle i et solid og ambisiøst konsern
  • spennende oppgaver med store muligheter til å påvirke
  • et uformelt og hyggelig arbeidsmiljø med høy kompetanse
  • konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger


Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Mona Gabrielsen på mobil 917 46 917 eller på mona.gabrielsen@financepeople.no

Alle henvendelser behandles konfidensielt.

Søknader behandles fortløpende.


Lignende søk: Leder, Bygg / Anlegg / Håndverk