Ønsker du å videreutvikle en av Norges største merkevarer? Vi søker Senior Business Controller

Vårt mål er å være forbrukernes førstevalg innenfor alle våre drikkevarekategorier. Hansa Borg Bryggerier og Solera er eid av Royal Unibrew, et av de ledende drikkevarekonsern i Norden og som opplever vekst også i andre deler av Europa. Det er et stort privilegium å kunne jobbe med å skape gode øyeblikk for våre forbrukere.

Hansa Borg & Solera har vært de mest innovative aktørene innenfor drikkevaresegmentet i Norge de siste årene. Hansa Borg har en merkevareportefølje bestående av bla. Hansa, Grevens og Nøgne Ø, i tillegg til partnerskap med bla. Heineken, Smirnoff Ice og Diageo. mfl. Fra 2023 skal vi også nå ut til enda flere forbrukere gjennom nye kategorier som snacks, kaffe og te og kjente merkevarenavn som Lipton og Pukka.

Årsaken til vår suksess er entusiastiske medarbeidere og godt håndverk - vi er stolte av våre sterke merkevarer!


Vi vokser og for å realisere våre store ambisjoner trenger vi flere flinke folk på laget. Som Senior Business Controller vil du få en sentral rolle i et engasjert og faglig dyktig team. Du vil få ansvar for et eget kommersielt forretningsområde, stor påvirkningskraft og være en viktig bidragsyter for at vi sammen når våre mål.  Du vil bli en del av et selskap med medarbeidere som er stolte over jobben vi gjør og produktene vi leverer. Du vil inngå i et team med 4 Business Controllere og du vil rapportere til Head of Business Controlling som sitter i Bergen. I tillegg vil du jobbe bredt på tvers av konsernet og få en stor intern kontaktflate. 

Ønsker du å utvikle deg videre i en stilling med stor påvirkningskraft i et selskap med vekstambisjoner?  Da kan dette være den rette muligheten for deg!

Arbeidsoppgaver:

  • bidra i måneds-, kvartals- og årsavslutning for eget forretningsområde
  • delta aktivt i prognose- og budsjettprosesser 
  • månedlig og løpende analyse av forretningsområdet du er ansvarlig for
  • bidra med å identifisere og gjennomføre tiltak som fører til økt lønnsomhet
  • effektivisere og forbedre beslutningsstøtte
  • videreutvikle og effektivisere selskapets rutiner og rapporteringsløsninger
  • støtte forretningsområdene i forbindelse med Business reviews og oppfølging av mål
  • ad-hoc analyser, rapporter og utarbeidelse av business case


Ønskede kvalifikasjoner:

  • høyere økonomisk utdannelse, fortrinnsvis på Master nivå
  • minimum 4 års relevant arbeidserfaring innenfor controlling og regnskap eller revisjon. Erfaring fra matvareindustri eller FMCG er et pluss
  • solid forståelse og interesse for IT-systemer
  • erfaring fra ERP-system, SAP er en fordel
  • erfaren bruker av Excel. Noe erfaring med Power BI vil telle positivt
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk


Personlige egenskaper:

For å lykkes i denne rollen er det viktig at du er kommersiell, analytisk og har god forretningsforståelse. Du er selvgående, samtidig som du er en god lagspiller som brenner for at vi sammen skal nå våre mål. Vi ser etter en som er nysgjerrig, engasjert og som har et ønske om å utvikle seg og kontinuerlig lære nye ting. Du er strukturert, proaktiv og har god gjennomføringsevne. Videre er det viktig at du kommuniserer godt, evner å skape tillit og trives med å jobbe tett med både kunder og andre samarbeidspartnere.

Flinke mennesker har mange mulighet, så hvorfor skal du velge oss?  

Vi er den største satsningen innenfor drikkevaresegmentet i Norge. Med Royal Unibrew i ryggen skal vi utfordre de etablerte aktørene og offensivt ta andeler i markedet. Vi skal videreutvikle og utvide porteføljen både gjennom utvikling av egeneide merkevarer og gjennom internasjonale partnerskap. Vi er aktøren som skal drive trendene innenfor drikkevaresegmentene de kommende årene og være den foretrukne partneren til kunder som ønsker vekst! Ønsker du å jobbe i et solid konsern med store ambisjoner og engasjerte medarbeidere så er dette en spennende mulighet for deg. Vi er opptatt av personlig og faglig utvikling og satser på våre ansatte. Vi kan tilby konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger, ansattgoder som blant annet bedriftshytter. Vi flytter inn i nye og moderne lokaler på Lysaker etter sommeren.

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Mona Gabrielsen på mobil
917 46 917/mona.gabrielsen@financepeople.no, eller Jannicke H. Lunder på mobil
928 21 239/jannicke.lunder@financepeople.no. Alle henvendelser behandles konfidensielt.

Vi håper å høre fra deg!


Lignende søk: Konsulent, Industri / Produksjon, Varehandel / Kjededrift / Merkevare / FMCG