Er du i starten av karrieren og ønsker å utvikle deg videre? Vi søker Business Controller

Vårt mål er å være forbrukernes førstevalg innenfor alle våre drikkevarekategorier. Hansa Borg Bryggerier og Solera er eid av Royal Unibrew, et av de ledende drikkevarekonsern i Norden og som opplever vekst også i andre deler av Europa. Det er et stort privilegium å kunne jobbe med å skape gode øyeblikk for våre forbrukere.

Hansa Borg & Solera har vært de mest innovative aktørene innenfor drikkevaresegmentet i Norge de siste årene. Hansa Borg har en merkevareportefølje bestående av bla. Hansa, Grevens og Nøgne Ø, i tillegg til partnerskap med bla. Heineken, Smirnoff Ice og Diageo. mfl. Fra 2023 skal vi også nå ut til enda flere forbrukere gjennom nye kategorier som snacks, kaffe og te og kjente merkevarenavn som Lipton og Pukka.

Årsaken til vår suksess er entusiastiske medarbeidere og godt håndverk - vi er stolte av våre sterke merkevarer!


Vi vokser videre og for å realisere våre store ambisjoner trenger vi flere flinke folk på laget. Som Business Controller vil du få en sentral rolle i et engasjert og faglig dyktig team, som jobber mot å nå felles mål. I Hansa Borg brenner vi for å utvikle våre ansatte og du vil få stor påvirkningskraft i en nyopprettet stilling. Du vil bli en del av et selskap med medarbeidere som er stolte over jobben vi gjør og produktene vi leverer. Du vil inngå i et team med 4 Business Controllere og du vil rapportere til Head of Business Controlling som sitter i Bergen. I tillegg vil du jobbe bredt på tvers av konsernet og få en stor intern kontaktflate. 

Er du i starten av karrieren, ønsker å ta et steg videre og utvikle deg som Business Controller i et spennende konsern med store ambisjoner? Da kan dette være den rette muligheten for deg! 

Arbeidsoppgaver:

  • bistå i måneds-, kvartals- og årsavslutning 
  • bistå i prognose- og budsjettprosesser 
  • månedlig og løpende analyse av de ulike forretningsområdene 
  • bistå med å identifisere og gjennomføre tiltak som fører til økt lønnsomhet
  • bistå med å effektivisere og forbedre beslutningsstøtte
  • videreutvikle og effektivisere selskapets rutiner, analyseverktøy og rapporteringsløsninger
  • støtte forretningsområdene i forbindelse med Business reviews og oppfølging av mål
  • bistå med ad-hoc analyser og rapporter 


Ønskede kvalifikasjoner:

  • høyere økonomisk utdannelse, fortrinnsvis Mastergrad
  • 1 -3 års relevant arbeidserfaring innenfor revisjon, regnskap eller controlling 
  • solid forståelse og interesse for IT-systemer
  • erfaren bruker av Excel, interesse for Power BI vil telle positivt 
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk


Personlige egenskaper:

For å lykkes i denne rollen er det viktig at du har et kommersielt og analytisk tankesett. Du evner å jobbe selvstendig, men ser verdien av å samarbeide med dine kollegaer på tvers av avdelinger for å oppnå best mulig resultat. Vi ser etter en kollega som er engasjert, nysgjerrig og som ønsker å utvikle seg. Videre er det viktig at du er strukturert, målrettet og har god gjennomføringsevne. Du trives med å jobbe tett med både kunder og andre samarbeidspartnere og har gode kommunikasjonsegenskaper.

Flinke mennesker har mange mulighet, så hvorfor skal du velge oss?  

Vi er den største satsningen innenfor drikkevaresegmentet i Norge. Med Royal Unibrew i ryggen skal vi utfordre de etablerte aktørene og offensivt ta andeler i markedet. Vi skal videreutvikle og utvide porteføljen både gjennom utvikling av egeneide merkevarer og gjennom internasjonale partnerskap. Vi er aktøren som skal drive trendene innenfor drikkevaresegmentene de kommende årene og være den foretrukne partneren til kunder som ønsker vekst! Ønsker du å jobbe i et solid konsern med store ambisjoner og engasjerte medarbeidere så er dette en spennende mulighet for deg. Vi er opptatt av personlig og faglig utvikling og satser på våre ansatte. Som Business Controller hos oss vil du få mye ansvar og store muligheter. Vi kan tilby konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger, ansattgoder som blant annet bedriftshytter. Vi flytter inn i nye og moderne lokaler på Lysaker etter sommeren.

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Mona Gabrielsen på mobil
917 46 917/mona.gabrielsen@financepeople.no, eller Jannicke H. Lunder på mobil
928 21 239/jannicke.lunder@financepeople.no. Alle henvendelser behandles konfidensielt.

Vi håper å høre fra deg!


Lignende søk: Konsulent, Industri / Produksjon, Varehandel / Kjededrift / Merkevare / FMCG