Forretningsorientert Business Controller

Lagre
Du må logge på eller
opprette en konto for å lagre en jobb.

Mekonomen gjør billivet enklere ved å tilby et bredt og tilgjengelig utvalg av prisgunstige, innovative løsninger og produkter for konsumenter og bedrifter. Vi er Nordens ledende bildelkjede med egen grossistvirksomhet, butikker og verksteder. Gjennom riksdekkende butikk- og verkstedsnett har Mekonomen den beste tilgjengeligheten i bransjen under varemerkene Mekonomen, Mekonomen bilverksted og MekoPartner. Vårt kundeløfte er Et enklere billiv som bygger på våre verdier; kundeorientering, fleksibilitet, kompetanse, ansvar og kjøpmannskap.


Mekonomen kan nå tilby en spennende mulighet i et selskap og en økonomifunksjon i endring, hvor kontinuerlig effektivisering og forbedring av prosesser står skrevet høyt på dagsordenen. Det innføres i disse dager nytt ERP-system, og implemenetering av BI-verktøy for mer effektiv og relevant internrapportering står også på trappene. Som Business Controller hos Mekonomen vil du i stor grad kunne påvirke og drive disse prosessene fremover i nært samarbeid med CFO. Selskapet ønsker i enda større grad å proaktivt bistå selskapets ledelse og eiere med relevante KPIer, råd og støtte, og Business Controlleren vil være en viktig rådgiver på tvers av alle forretningsområder og avdelinger. Stillingen rapporterer til CFO.

Arbeidsoppgaver

- automatisere og effektivisere prosesser i økonomifunksjonen i tett samarbeid med CFO
- videreutvikle eksisterende, og implementere nye verktøy for effektiv rapportering og analyse
- månedlig rapportering til morselskap og avdelingsledere
- identifisere og drive forbedringsprosesser på tvers av forretningsområder
- gjennom analyser besørge god og rettidig beslutningsstøtte til ledelsen
- være en sentral ressurs ved utarbeidelse av budsjett og prognoser
- være pådriver for gode Masterdata
- bistå i revisjonsprosessen
- delta i prosjekter og ad hoc

Ønskede kvalifikasjoner

- høyere økonomisk utdanning på bachelor- eller masternivå
- minimum 3 års relevant erfaring
- særdeles gode Excelkunnskaper, og gode ferdigheter i Powerpoint
- generelt god IT- og systemforståelse og interesse for fagområdet
- god forretningsforståelse
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk


Personlige egenskaper

For å lykkes og trives i rollen må du være strukturert, fremoverlent og ha meget høy gjennomføringsevne. Du må være analytisk og evne å løfte blikket samtidig som du er nøyaktig og har kontroll på detaljene, og du har en grunnleggende positiv og løsningsorientert innstilling. Videre er du ansvarsbevisst og forstår viktigheten av kvalitet i leveransene, og du trives med høyt tempo og høye krav. God forretningsforståelse og sterke kommunikasjonsevner vektlegges tungt, og det samme gjør evnen til å både kunne samarbeide med andre og jobbe selvstendig .

Vi tilbyr

Til den rette kandidaten kan Mekonomen tilby en utfordrende og spennende stilling med høy grad av fleksibilitet og mulighet til å påvirke og forme egen arbeidsdag. Det vil være store muligheter for både faglig så vel som personlig utvikling i en stilling som byr på varierte arbeidsoppgaver i et arbeidsmiljø preget av hyggelige, engasjerte og dyktige kollegaer. Selskapet holder til i representative lokaler på Rosenholm Campus, og det tilbys konkurransedyktige betingelser.


Virker dette interessant, ber vi deg søke via www.financepeople.no. Ved spørsmål kan du kontakte Ulrik Langabø i FinancePeople på mobil 930 05 357 / ulrik.langabo@financepeople.no. Alle henvendelser behandles konfidensielt.


Lignende søk: Annet, Bygg / Anlegg / Håndverk